vragen na testrit

BlackcurrantV70
7th Gear member

Tja als je er een gastank gaat inleggen kan je beter ook ineens een trekhaak eronder hangen voor een aanhangwagen.

C70 met een gastank is zonde vind ik, dan liever een diesel !

Ik las dat Volvo nu ook de 16D in de V70 en S80 legt (eDrive modellen), ik vraag me af of ze die motor ook in de C70 gaan introduceren.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
brammelo
1st Gear member

bart simpson schreef:Volvo heeft hierover nog niets gecommuniceerd
Tja, dan lult de verkoper uit z'n nek :-)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

mooi geformuleerd
Volvo for life
brammelo
1st Gear member

@Frenk: ik ben de C70 niet met de SS aan het vergelijken, maar met de 9-3 cabrio, waar ik enkele weken geleden een testrit mee heb gemaakt. En die staat een stuk strakker afgeveerd. Persoonlijk gaat mijn voorkeur daar naar uit. Ik heb het gevoel dat de achterkant van de C70 net iets te veel deint bij oneffenheden. Het maakte daarbij niet uit of het met de kap open of dicht was - ik heb voor de zekerheid hetzelfde traject met kap op en de kap dicht afgelegd.

De C70 is natuurlijk geen sportauto, dat weet ik ook wel. Maar een optie voor een iets hardere afvering zou bij mij welkom zijn. Uiteindelijk is een S40 of V50 ook geen sportauto, maar daar kan je wel kiezen voor een sportonderstel. Helaas kan dat niet bij de C70. Maar zoals je zei: dat is puur persoonlijk!

Wat de LPG betreft: goed om bevestigd te krijgen dat het bij de C70 geen optie is.
brammelo
1st Gear member

Ivo Philips schreef:C70 met een gastank is zonde vind ik, dan liever een diesel !

Ik las dat Volvo nu ook de 16D in de V70 en S80 legt (eDrive modellen), ik vraag me af of ze die motor ook in de C70 gaan introduceren.
't Was intussen al duidelijk dat LPG geen optie is in de C70 :-)

De 16D, dat wordt afwachten, inderdaad.
Paul
Geartronic member

Ik denk dat de C70 daar een beetje te zwaar voor is, ofniet?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
brammelo
1st Gear member

Ivo Philips schreef:je bent wel heel verontrust in het kopen van een nieuwe auto die slechts 4 jaar en 200.000km moet meegaan, ik denk dat in deze tijden met elke auto van een redelijk merk kan.
Dat is ook mijn mening. Ik heb 250.000 km gereden met een Golf, en nooit problemen mee gehad. Daarna heb ik 200.000 km gereden met een 9-3 SS, en niets anders dan problemen gehad. Ik zal je niet lastig vallen met de volledige lijst, maar ze is lang. Vandaar mijn paranoia. En omdat de baas de rekening betaalt voor een nieuwe auto ('t gaat over een bedrijfswagen), wil ook hij graag zekerheid.

Los van die paranoia: alle autofabrikanten hebben problemen met de EGR-kleppen van dieselmotoren. Je kan niet zonder, anders haal je geen Euro 3, 4 of 5. Maar het is wel een probleem. En EGR-kleppen vervangen is nooit goedkoop. Dus een verlengde garantieperiode (die ook het eventuele vervangen van EGR-kleppen dekt) is voor mij een interessante optie.
Ivo Philips schreef:Ik snap ook je negatieve commentaar niet echt over de geartronic, in het V70 MY2000-2007 zijn er hopen rijders met een geartronic (5 of 6 bak) en buiten enkele keren flushen en olie vervangen heb ik nog belange niet begrepen dat de geartronic een probleem automaat zou zijn.
De 6-speed geartronic staat ook bekend als de AWTF-80 SC van Aisin. Dat model wordt door veel autofabrikanten gebruikt. Hij ligt o.a. ook in mijn Saab 9-3 SS. En met die automaat heb ik al iets te veel problemen gehad. Statistisch is dat natuurlijk niet relevant, maar psychologisch des te meer. M'n baas verwacht (terecht) dat ik bij een volgende auto eerst nakijk welke automaat het is, want hij wilt problemen zo veel mogelijk uitsluiten. Dus: voor mijn volgende auto geen AWTF-80 SC meer - zelfs niet als hij herdoopt is naar Geartronic. Best mogelijk dat je nooit problemen hebt, maar ik krijg het hier nooit goedgekeurd :)
Ivo Philips schreef:als je kofferruimte nodig vind, kan je misschien beter naar een V70 uitkijken i.p.v. een C70 ?
De kofferruimte van de C70 volstaat ruimschoots voor het gebruik dat ik voor ogen heb. Ik dacht alleen dat er onder de kofferruimte een reservewiel pastte, en dat is niet zo. Daardoor valt LPG af.
Ivo Philips schreef:Je schrijft dat Ford zorgvuldiger is i.v.m.het kiezen van zijn onderdelen, op het V70 forum lees ik echter meer klachten over de Ford invloeden bij Volvo.
Bijna goed. Ik schreef dat Ford zorgvuldiger is dan GM (of toch die reputatie heeft), maar niet dat Ford zorgvuldiger is dan Volvo. Zowel Saab als Volvo hebben hetzelfde probleem: ze zijn voor tal van onderdelen afhankelijk van het moederbedrijf (resp. GM en Ford). En dat geeft soms kwaliteitsproblemen. Maar die zijn, voor zover ik op de geruchten mag afgaan, net iets groter bij GM dan bij Ford.
BlackcurrantV70
7th Gear member

Je kan ook overwegen om een C70 te leasen, dan zijn alle kosten gedekt en leasen is in Belgie niet zo zwaar belast voor de rijder dan in NL.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.

Vroeger:
240 GL Estate MY87 24D
brammelo
1st Gear member

Ivo Philips schreef:Je kan ook overwegen om een C70 te leasen, dan zijn alle kosten gedekt en leasen is in Belgie niet zo zwaar belast voor de rijder dan in NL.
Leasing is geen optie voor het bedrijf. Alle auto's worden gekocht.
eddy3
4th Gear member

Brammelo:C70 D5 met 6bak handgeschakeld,de fijnste kombinatie!
Weet niet of de wagen door U getest,voorzien was van een veerpootbrug.
Stuurt heel wat strakker,en wagen voelt stabieler aan.(In de Skandinavische landen is dit standaard op de C70)

Grtn Eddy
brammelo
1st Gear member

@Eddy of anderen: kan je me meer vertellen over de veerpootbrug? Dat is toch hetzelfde als een stabilisatorstang, niet? Klinkt veelbelovend.

Edit 1: oh neen, ik lees net dat een veerpootbrug blijkbaar bovenop zit, en een stabilisatorstang onderaan. Maar alle info hierover is welkom!

Edit 2: nog wat verder gezocht, en volgens de thread hieronder is de constructie van de C70 in recente bouwjaren zodanig aangepast dat een veerpootbrug niet langer meer nodig is: http://204.16.221.2/direct/view/.f124801/17 - Wat daarvan te denken?
brammelo
1st Gear member

Even in het algemeen: ik ben bijzonder aangenaam verrast door de antwoorden die ik krijg op mijn misschien niet altijd voor de hand liggende vragen. Bij deze bedankt voor alle hulp en feedback die jullie al gegeven hebben. Als het met de C70 loopt zoals met dit forum, dan komt het wel goed :thumbleft:
jopu
Starter

Dag heren,

als nieuw lid en gloednieuwe C70 eigenaar wil ik volgende even delen.
Gezien ik ongeveer 50000 km/jaar doe en zodoende om de 3 jaar wissel van wagen, was ik deze keer (weer) op zoek naar iets degelijks. Initieel lag mijn hart bij de XC60 maar dat van mijn vrouw bij de C70, doe hierbij de super 'midsummer' aanbieding en de kogel was door de kerk:
C70 D5 AT, Amberblack, cacao leder, 18" velgen, RTI,... Ik heb al vanalles gehad, Audi A6, Saab 93 , Alfa GT, Honda Accord, ..maar ik moet eerlijk zeggen, wat een wagen, man man. Hoe meer ik ermee rijd, hoe liever ik hem zie. Ik had eerst proef gereden met een 2.0 maar ik durf zeggen dat die extra taksen het meer dan waard zijn om een 2.4 te nemen, dat geluid, de power, koppel,...prachtig gewoon :P
Ik ben er nu een tour in Frankrijk mee aan het doen van 2 weken, heb 2 dagen in de Alpen rond gereden, geen enkele berg is een probleem voor deze schoonheid. De eerste dag 9 uur gereden en ondanks mijn "slechte" rug, geen pijn, klasse gewoon. Bagage: Ik heb een reservewiel genomen, gezien ik slechte ervaringen heb met die pompjes, en deze ligt nu op de achterbank.
In de koffer steekt een grote Samsonite, past perfect in de holle ruimte, en 2 sporttassen. Op de achterbank heb ik, naast het reservewiel, nog een trolly en een elektrische koelbox staan, moet wel zeggen dat ik de originele achterbank beschermer heb gekocht om het leder niet te beschadigen. Met de windblocker zie je die "rommel" niet liggen dus geen probleem, maw voor bagageruimte moet je de C70 zeker niet schrappen van je lijstje. Wegligging: het is geen Porsche maar ik ben meer dan tevreden met zijn weggedrag. Schoonheid: tja buiten goed rijden, koop je een wagen omdat je hem mooi vindt en stiekem ook wel een beetje omdat je er "beziens" mee hebt. Wel zelfs in Monaco kwamen mensen kijken welk merk het was, wisten niet dat Volvo zo mooie wagens had enz
Toch ook wel leuk als je wat aandacht over je investering krijgt.
Facelift: dat is natuurlijk persoonlijk maar zo kun je je hele leven wachten op dat nieuwere (en daarom niet mooiere) maar zeker duurdere. Ik moet eerlijk zeggen dat de foto's van de "nieuwe" mijn hart niet sneller doen slaan, is zeer mooi maar vind dat de huidige er rustig mag langs blijven staan. Mijn advies: profiteer van de midsummer promotie (denk tot eind augustus) en je hebt een super toffe wagen voor een nog toffere prijs (vergeleken met andere merken). Ik hoop dat iemand iets aan deze uitleg heeft, foto's volgen nog. grtz
brammelo
1st Gear member

Dag Jopu, je klinkt alvast erg tevreden met je keuze. Het is inderdaad een schoonheid. Moeilijk om er aan te weerstaan. :)

M'n nieuwe auto wordt pas begin volgend jaar besteld, en niet eerder - de baas beslist. Tegen dan kan je het huidige model helaas niet meer krijgen. Ik hoop dus dat Volvo de vormgeving niet te veel "dynamiseert". Voor iedereen anders is de huidige midsummer-promotie absoluut een aanrader.
Paul
Geartronic member

Wat een bofkonten zijn jullie in Belgie, bij ons bestaat de actie alleen uit een 2.4 170pk met GT en een 2.0D Powershift.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
BlackcurrantV70
7th Gear member

Jopu,

ik weet wat je bedoeld i.v.m. de 5 cyl diesel, ik rij zelf met een V70 24D met 163 PK en 6 speed geartronic, een waar feest om mee te rijden.

Als 2e auto, voor mijn vrouw, hebben we nu een C70 midsummer besteld en als 2e auto vonden we de 2.0D wel voldoende :-)

als we in PK nood geraken, kunnen we altijd nog de V70 nemen ;-)
Nu:

Vroeger:
240 GL Estate MY87 24D
PTR
2nd Gear member

Destijds heb ik proefgereden met een C70 D5: magnifiek!!! Maar ja. diesel rijden was voor mij niet de meest interessante optie.

Die midsummer-aanbieding uit België met D5 motor klinkt wel erg goed! (letterlijk en figuurlijk :mrgreen: )

Greetinx,
Peter
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik denk dat Liquid_Force binnenkort wel weer op het forum zal zijn. Hij is nu een eindje door de Alpen aan het rijden met z'n C70. Hij heeft vast mooie verhalen te vertellen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
liquid_force
6th Gear member

ben dan nog wel niet terug maar wel mijn eerste ervaringen van de vakantie:

de 2.4i is een heerlijke motor in combinatie met de Geartronic, hoewel ik in de bergen regelmatig gebruik maak van de handmatige bediening, zodat ik heb in een bepaalde versnelling vast kan zetten, daardoor ga je wat meer op koppel rijden ... verbruik ligt rond de 10ltr/100km inclusief italiaanse autosnelwegen (gem. snelheid rond de 165/170) en veel bergwegen.

Qua kofferruimte ben ik blij met de Roadsterbag koffers, zowel ik als mijn vriendin konden al onze kleren elk in onze 2 koffers hebben. tussen de koffers was ruimte voor de gevarendriehoek en onze jassen. 2 grote golfbags, 2 trolleys, golfschoenen, 2 rugzakken en 2 laptoptassen pasten perfect onder de Windblocker, en zoals hier boven genoemd is: dan is de originele achterbankhoes wel aan te bevelen. Ook met mijn bijna 2 meter lengte heb ik voortreffelijk kunnen zitten tijdens de tot nu toe bijna 1600km. De auto is zo gepakt dat ik ten allen tijde ook open kan rijden, dat was voor mij een must.

Qua souplesse: ik was bang dat ik na de getunede S60 niet zou kunnen wennen aan de langzamere 2.4i maar in tegendeel kan ik haast zeggen, natuurlijk ben ik niet 1 van de snellere meer (zeker niet met alle bagage) maar ik kan meer dan goed met het verkeer meekomen, al dan niet met kickdown van de Geartronic.

LPG zou ik nooit in de C70 doen ... hij is al relatief zwaar en 'dorstig' ... zeker bij snelle bochten zul je dan de achterkant voelen trekken naar buiten. Heb zelf in de Diesel en de T5 gereden en vind persoonlijk de 2.4i de prettigste motor. Je wilt ook, zoals eerder genoemd, met het overige verkeer mee kunnen komen met het dak dicht ...
De Geartronic kun je langzaam noemen, hoewel ik dat geen probleem vind, hij is adaptief en leert van jouw rijstijl.

Het enige wat ik mis is een goedkoelde dashboardkast ... als je open rijdt (in de directe zon) wordt de Cola Zero wel heel snel warm ;)
brammelo
1st Gear member

Even een update...

De baas denkt stilaan aan het plaatsen van een handtekening onder een bestelbon. Het gaat nog tussen een 120d cabrio en een C70 D3, allebei met automaat. De 120d heb ik uitgebreid aan de tand kunnen voelen. Maandag 16 augustus komt de C70 D3 aan de beurt. Helaas niet met automaat, blijkbaar is die momenteel bij geen enkele dealer op voorraad. Ik ben vooral benieuwd naar hoe ik het deinen, dat me de vorige keer zo opviel, nu ga ervaren. Ik heb al een paar trajecten in de buurt van Gent in gedachten om dat te testen. Wordt vervolgd ... :)

De automaat moet ik nog eens in een ander model met een D3 uitproberen. Dat wordt waarschijnlijk een S60 of S80. Jammer, want die hebben een ander onderstel dan een C70. Maar goed, als het niet anders kan...

Overigens: hoe kom het dat Volvo geen centrale autopool heeft voor dealers? Nu is het altijd een heel gedoe om de gewenste configuratie te kunnen testen, en als je de pech hebt om in de minder vaak voorkomende combinaties geïnteresseerd te zijn, kan je het wel vergeten. Dat is bij bvb. Audi of BMW toch beter geregeld. Zelfs Renault heeft dat beter voor elkaar.
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”