vandaag even contact gehad met fasttech en rica voor het eventueel chiptunen van mijn classic 2.5 10v.bij fasttech denken ze er ongeveer 12 tot 14 pk bij te kunnen krijgen en bij rica in enkhuizen tot ongeveer 36 pk,dat lijkt mij een beetje veel voor een auto zonder turbo.
heeft er iemand ervaring met rica en dezelfde motor als ik heb.
(het is een automaat met 140/144 pk)
chip tuning
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Je 140Pk gaat moeiteloos naar de 170Pk.
Heb je echter ook naar het aantal Nm's verschil gekeken en wanneer die beschikbaar zijn?
Lijkt me veel interessanter, een goed koppel op de juiste plek is helemaal het einde....
Heb je echter ook naar het aantal Nm's verschil gekeken en wanneer die beschikbaar zijn?
Lijkt me veel interessanter, een goed koppel op de juiste plek is helemaal het einde....
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hoi,
Ik begrijp je niet, je hebt in je 2.5 10v 140Pk nu toch?
Die kan omhoog naar 176 (conform de logica, in de praktijk haal je dat niet meer omdat je nu al vermogen kwijt bent door de jaren heen, en ik roep dan ook altijd 30 erbij ipv 37 erbij)
Of mis ik iets?
Ik begrijp je niet, je hebt in je 2.5 10v 140Pk nu toch?
Die kan omhoog naar 176 (conform de logica, in de praktijk haal je dat niet meer omdat je nu al vermogen kwijt bent door de jaren heen, en ik roep dan ook altijd 30 erbij ipv 37 erbij)
Of mis ik iets?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
? je zegt zelf dat Rica enkhuizen je 36Pk meer geeft...
Maar goed, je vraagt naar iemand met ervaring.
Die heb ik....
Vandaar ook dat ik aangeef dat die 36 (die destijds zeker gehaald werd op een "verse" motor) niet meer haalbaar is omdat je motor al PK's is verloren in de loop der jaren.
Rica heeft een rollenbank.... Spreek gewoon af dat je er inderdaad dan ook 30 bij wilt en dat je dat graag op de rollenbank bevestigd ziet?
Maar goed, je vraagt naar iemand met ervaring.
Die heb ik....
Vandaar ook dat ik aangeef dat die 36 (die destijds zeker gehaald werd op een "verse" motor) niet meer haalbaar is omdat je motor al PK's is verloren in de loop der jaren.
Rica heeft een rollenbank.... Spreek gewoon af dat je er inderdaad dan ook 30 bij wilt en dat je dat graag op de rollenbank bevestigd ziet?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hoi,
Snap je idee over verwarring, maar zouden Rica en ik diezelfde verwarring zomaar maken? Er is nog wel meer uitgehaald hoor, richting de 186Pk, alleen blijft er dan heel snel niet zoveel meer van je auto over
Snap je idee over verwarring, maar zouden Rica en ik diezelfde verwarring zomaar maken? Er is nog wel meer uitgehaald hoor, richting de 186Pk, alleen blijft er dan heel snel niet zoveel meer van je auto over

www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 1st Gear member
het gaat mij inderdaad om de nm's,ik heb op de vakantie gemerkt dat hij eigenlijk wat te kort komt.stel dat ik hem naar rica breng en hun maken er 180 pk en meer nm's van is dat dan geen probleem voor de automaat?
-
- 6th Gear member
Het antwoord was al eerder gegeven: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=29114
Als je wil, wil ik vanavond nog wel enkele topics hierover zoeken, die hetzelfde bevestigen.
Als je wil, wil ik vanavond nog wel enkele topics hierover zoeken, die hetzelfde bevestigen.