vandaag kreeg ik de melding 'laadsysteem', service spoed. na een tijdje kreeg ik melding dat de dsct niet meer functioneerde, daarna de stuurbekrachtiging, nog wat later werkten de ruitenwissers niet meer, de airbags ook niet en zo voort. ze zijn de auto komen halen om na te kijken. nog iemand van dit probleem gehoord?
volvo v50 2007/02, 31000 km, 2.0d
melding: laadsysteem
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 08.02.2007 - 11:22
- Contacteer:
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
alternator stuk ?
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 08.02.2007 - 11:22
- Contacteer:
ik vermoed dat het iets in die richting is. morgen weet ik meer, ik laat het u weten.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 08.02.2007 - 11:22
- Contacteer:
kan iemand me vertellen of dit een veelvoorkomend probleem is?
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
Er zitten hier veel mensen met een V50, maar dit probleem heb ik nog nooit gezien.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
kan het niet gewoon een slechte voeding zijn, (ondanks de nieuwstaat) of als de computer geen goede voeding heeft dan gaat hij vreemd doen, omdat hij vreemde signalen ontvangt etc. Het zijn toch allemaal los van elkaar staande zaken.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
of slecht contact aan de batterij ..
oxidatie ofzo
oxidatie ofzo
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 08.02.2007 - 11:22
- Contacteer:
probleem opgelost: een dikke rat was een nestje aan het bouwen aan de motor. ze had zich tegoed gedaan aan de riem van de alternator en enkele kabels. dan is het niet moeilijk om problemen te krijgen. de rat..... ze is gesneuveld: tussen de alternatorriem gekomen bij het starten, denk ik. hoe kunt ge de zwarte kap, die op de motor zit, verwijderen? op die manier kan ik dan regelmatig eens kijken of er geen collegaratten in het motorcompartiment zitten.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29.03.2009 - 21:37
Vandaag precies dezelfde melding(en) in rap tempo achterelkaar. Geluk bij ongeluk; op een rit van 150km ontstonden de meldingen in laatste kilometers en heb ik laatste 200 meter zonder lichten moeten rijden (gehele boordcomputer was uit). Inparkeren lukte niet meer. Hele auto was 'dood'.jan.verstreken@leembouwer schreef:vandaag kreeg ik de melding 'laadsysteem', service spoed. na een tijdje kreeg ik melding dat de dsct niet meer functioneerde, daarna de stuurbekrachtiging, nog wat later werkten de ruitenwissers niet meer, de airbags ook niet en zo voort.
Morgen maar eens de garage bellen.... Iemand een idee wat is is als het geen rat is? en belangrijker, hoe hoog lopen de kosten op?
dank en groet,
volvo v50 2.0D 2004 180.000km
- Nik0la
- 3rd Gear member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 03.03.2009 - 12:54
- Locatie: Barendrecht
Even een oud topic ophalen.
Wij zijn de afgelopen twee dagen op terugweg van vakantie gestrand in Wenen met een kapotte dynamo, gemaakt voor 500,- en nu weer thuis. De auto heeft 90.000km gelopen. Is dat nu eigenlijk niet wat vroeg voor datsoort problemen? Ook wij hebben net voor de vakantie een beurt achter de rug. Naar de dynamo wordt quablijkelijk dus niet gekeken.
Met onze vorige s40, oud model, hebben we hetzelfde probleem gehad rond de 140.000km, in duitsland, linker baan van de snelweg, plotseling geen gas kunnen geven, met geluk precies uitgerold op de stopplaats. Dat was niet zo fijn.
Ik heb de reparateur in Wenen gevraagd of dit een veelvoorkomend probleem is. Hij vertelde dat het wel voorkomt maar bij een hogere kmstand. Is het eigenlijk niet gek dat zo een essentieel onderdeel niet nagekeken wordt op een beurt? Ik neem aan dat je aan een dynamo op een bepaalde manier ook slijtage kunt zien. En gaat de dynamo in een volvo nu hoe dan ook kapot op een bepaald moment? Rond een bepaalde kmstand? Heeft iemand misschien enig idee of het ook met een bepaalde manier van rijden te maken kan hebben? Ik heb zelf nog nooit van iemand, behalve bij ons zelf, iets over een kapotte dynamo gehoord.
Wij zijn de afgelopen twee dagen op terugweg van vakantie gestrand in Wenen met een kapotte dynamo, gemaakt voor 500,- en nu weer thuis. De auto heeft 90.000km gelopen. Is dat nu eigenlijk niet wat vroeg voor datsoort problemen? Ook wij hebben net voor de vakantie een beurt achter de rug. Naar de dynamo wordt quablijkelijk dus niet gekeken.
Met onze vorige s40, oud model, hebben we hetzelfde probleem gehad rond de 140.000km, in duitsland, linker baan van de snelweg, plotseling geen gas kunnen geven, met geluk precies uitgerold op de stopplaats. Dat was niet zo fijn.
Ik heb de reparateur in Wenen gevraagd of dit een veelvoorkomend probleem is. Hij vertelde dat het wel voorkomt maar bij een hogere kmstand. Is het eigenlijk niet gek dat zo een essentieel onderdeel niet nagekeken wordt op een beurt? Ik neem aan dat je aan een dynamo op een bepaalde manier ook slijtage kunt zien. En gaat de dynamo in een volvo nu hoe dan ook kapot op een bepaald moment? Rond een bepaalde kmstand? Heeft iemand misschien enig idee of het ook met een bepaalde manier van rijden te maken kan hebben? Ik heb zelf nog nooit van iemand, behalve bij ons zelf, iets over een kapotte dynamo gehoord.
2012-2013 Volvo s40 2.0 my08
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Dynamo kun je niet controleren, behalve speling, hij doet het of niet.
(90.000 km is te vroeg voor een dynamo
(90.000 km is te vroeg voor een dynamo
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27431
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Misschien dat de dynamo een slecht exemplaar was, had vorig jaar in mijn 205 de dynamo laten vervangen en dit jaar (en nog geen 3.000 km verder) was hij alweer toe aan vervanging.
Nu is een Peugeot natuurlijk geen vergelijk met een Volvo, maar een "maandagmorgen onderdeel" kan er natuurlijk altijd tussen zitten
Nu is een Peugeot natuurlijk geen vergelijk met een Volvo, maar een "maandagmorgen onderdeel" kan er natuurlijk altijd tussen zitten
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 18.01.2008 - 12:04
- Locatie: Veenendaal
Had dit topic ook al gezien, maar nog niet gereageerd. Wij zijn 3 weken geleden ook gestrand in Frankrijk met een kapotte dynamo. Met caravan achter de auto ook ineens storing in het laadsysteem waarbij het een na het ander uitviel. Gelukkig ook net een parkeerplaats kunnen halen.
Eigenlijk hetzelfde verhaal als hierboven, auto heeft ook voor de vakantie een grote beurt gehad (240.000 incl nieuwe distr.riem e.d.) en dan strand je met een kapotte dynamo.
We zijn afgesleept en naar een niet Volvo garage gesleept waar na twee dagen de dynamo vervangen is, maar kreeg van de ANWB bericht dat de problemen nog niet verholpen waren en dat de auto op transport ging naar nederland want de 48 uur reparatietijd waren verstreken.
Gelukkig was de auto redelijk snel bij de dealer, na één week. Volgende dag opgebeld door de dealer dat het probleem opgelost was door alleen de accu voldoende bij te laden, dit had de garage in Frankrijk nagelaten waardoor er niet voldoende stroom in de accu zat om het door de dynamo bij te laten laden.
Dus even laden had een hoop gezeur kunnen voorkomen, heb uiteindelijk iemand een auto in Nederland laten huren en ons op laten halen in Frankrijk aangezien er geen vervangend vervoer in Frankrijk beschikbaar was. Wel zuur als je achteraf hoort dat alleen de accu niet voldoende geladen was.
Maar goed auto is weer gerepareerd, maar het valt me nu wel op dat dit probleem zich bij meerdere mensen voordoet vlak nadat er een beurt uitgevoerd is aan de auto.
Eigenlijk hetzelfde verhaal als hierboven, auto heeft ook voor de vakantie een grote beurt gehad (240.000 incl nieuwe distr.riem e.d.) en dan strand je met een kapotte dynamo.
We zijn afgesleept en naar een niet Volvo garage gesleept waar na twee dagen de dynamo vervangen is, maar kreeg van de ANWB bericht dat de problemen nog niet verholpen waren en dat de auto op transport ging naar nederland want de 48 uur reparatietijd waren verstreken.
Gelukkig was de auto redelijk snel bij de dealer, na één week. Volgende dag opgebeld door de dealer dat het probleem opgelost was door alleen de accu voldoende bij te laden, dit had de garage in Frankrijk nagelaten waardoor er niet voldoende stroom in de accu zat om het door de dynamo bij te laten laden.
Dus even laden had een hoop gezeur kunnen voorkomen, heb uiteindelijk iemand een auto in Nederland laten huren en ons op laten halen in Frankrijk aangezien er geen vervangend vervoer in Frankrijk beschikbaar was. Wel zuur als je achteraf hoort dat alleen de accu niet voldoende geladen was.
Maar goed auto is weer gerepareerd, maar het valt me nu wel op dat dit probleem zich bij meerdere mensen voordoet vlak nadat er een beurt uitgevoerd is aan de auto.
Volvo XC70 2.5T - Summum - 2005
- Nik0la
- 3rd Gear member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 03.03.2009 - 12:54
- Locatie: Barendrecht
Hm "net nadat een beurt is uitgevoerd," Van die kant heb ik het nog nooit bekeken, als ik het me goed herinner was het de vorige keer ook na een beurt. Waarschijnlijk toeval, hoop ik ... Of misschien is de dynamo niet gewend aan duitse toerentallen?? :roll:
Ik heb trouwens de perfecte oplossing bedacht. Naast je lampensetje altijd een dynamo mee op reis
Ik heb trouwens de perfecte oplossing bedacht. Naast je lampensetje altijd een dynamo mee op reis

2012-2013 Volvo s40 2.0 my08
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002