Roest op S60, iemand een gouden advies?
- HMG
- 4th Gear member
het begrip 'roest van binnenuit' is een vaag begrip. Is van binnenuit, binnen UIT het plaatwerk, van binnenuit de auto, zeg het maar. Van binnenuit komt bijna niet voor. Nu is het plaatwerk bij Volvo van goede kwaliteit, volgens mij weinig roestgevallen. En als het roest werd het in het verleden goed opgelost bij een terechte klacht. Roest is tegenwoordig weer een terugkomend probleem bij verschillende merken. Raar dit te zien maargoed.
-
- 4th Gear member
Klopt, er zijn meldingen van roest bij meerdere (europese) merken de laatste jaren en men wijt dit aan een door China veroorzaakt wereld tekort aan staalplaat (en wat er is blijft dan ook niet lang liggen om een roestlaag te vormen die uiteindelijk de roestwerendheid in later autoleven bepaald) Enfin als het kleine plekjes betreft maak ik me geen zorgen en behandel ze gewoon zoals edraket omschrijft.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
De roest die ik tref is vrijwel altijd iets dat door een niet behandelde beschadiging is verder gewoekerd, vooral op motorkappen.
Steenslagschade (of om het even welke lak/plaatschade) bijwerken is dus belangrijk om latere problemen te voorkomen, nietsdoen en gewoon maar afwachten tot het substantiele roestschade heeft gebracht (en dat is niet binnen 1 maand) is iets waarop een garantieafdeling terecht negatief reageert.
Steenslagschade (of om het even welke lak/plaatschade) bijwerken is dus belangrijk om latere problemen te voorkomen, nietsdoen en gewoon maar afwachten tot het substantiele roestschade heeft gebracht (en dat is niet binnen 1 maand) is iets waarop een garantieafdeling terecht negatief reageert.
Volvo for life
-
- 1st Gear member
Ik heb eind mei hagelschade de motorkap gehad en de auto toen goed nagelopen op verdere schade en geen roestlopers gezien. Het lijkt me daarom niet iets dat al enige tijd doorwoekert.... En het zijn ook meerdere plekjes.
Ik heb in het verleden goede resultaten bij een steenslagschade (begon binnen een dag al roest op te vormen) behaald met novorox. Roestplekje hiermee behandelt en nooit geen roest teruggezien.
Maar goed, ik laat er eerst even naar kijken voor ik er zelf wat aan ga doen.
Wordt vervolgd....
Ik heb in het verleden goede resultaten bij een steenslagschade (begon binnen een dag al roest op te vormen) behaald met novorox. Roestplekje hiermee behandelt en nooit geen roest teruggezien.
Maar goed, ik laat er eerst even naar kijken voor ik er zelf wat aan ga doen.
Wordt vervolgd....
Volvo S60 2.4 170PK automaat (2001)