Byzonder voorval met de radio

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
DrDeJe
2nd Gear member

Hoi een ieder,

Ik heb het volgende.
In mijn Volvo S60 heb ik een radio waarin ik 4 cd's kan stoppen (Wisselaar).
Onlangs heb ik er een wat oudere cd in gedaan. (Origineel). Nadat ik deze beluisterd had wilde ik hem eruit halen echter gaf de radio een error.
Na een paar dagen gaf de radio deze error niet meer.
De cd is er nog altijd niet uit echter kan ik er wel weer 4 cd's in stoppen.

Iemand enig idee of ik die cd er nog uit ga krijgen?

Greetings.
Greetings DrDeJe

========================
*** Volvo S60 - 2,4 ltr. - 170 PK ***
========================
Fredhead
Geartronic member

Waarschijnlijk de radio eruit halen en dan de radio open maken om de cd eruit te vissen.
Is het een originele Volvo radio?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gast

Kan je ze ook alle vier beluisteren?
Hij zal idd open moeten.
DrDeJe
2nd Gear member

Hmmmmm. Tijd voor een update.
Sinds mijn laatste bericht het volgende gehad.

Een maand of wat geleden wederom, cd-error. 4 cd's (of misschien nog steeds 5 hi hi hi) in de Hu-803. Op eject drukken oid levert niets op. Op een engels forum lees ik uiteindelijk dat iemand met enige voorzichtigheid een klap met zijn vuist op de voorzijde van de radio heeft gegeven. En ja hoor: 4 cd's komen eruit. Daarna alles weer perfect.

Nu, huidige tijd: Van de week: Opeens wederom "cd error".
Van alles getracht te doen. Maar geen geluk meer. Ik hoor ook niets meer in het binnenwerk zoemen oid :'(

Zo veel gezocht. (Ook op dit forum). Maar goed. Toch de vraag:

Heeft iemand nog een idee wat nu te kunnen doen voor ik langs ga bij Volvo Ton van Kuyk (Alkmaar???)

Misschien op voorhand: Iemand een goed (en redelijk betaalbaar) alternatief voor deze fantastische radio met top geluid?

Bedankt alvast voor de hulp en jullie reacties.

Greetings.
Greetings DrDeJe

========================
========================
Gast

Misschien dat Volvotech (forumsponsor) wat voor je kan betekenen.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hoi,

Als garantie, snel naar je dealer/verkoper.

In ieder geval NIET de stroom van de unit halen en er weer op zetten totdat de 5e cd er uit is.
(Anders draai je geheid het laadsysteem aan gort).

Stroom van je accu.
HU er uit.
Bovenplaat HU er af.
CD-wisselaar unit er uit (is een eenheid in de HU, kan er los uit).
Deksel daaraf en dan heel voorzichtig draaien aan de stangetjes om het cd-wisselmechaniek in zo'n positie te krijgen dat de cd onder het laadmechanisme vandaan gehaald kan worden.
(Want daar zal die liggen namelijk...)

Groet
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gast

Vaak zitten er 2 CD's op de plek voor 1.
Zoals VolvoTech al aangeeft los halen. Uit ervaring weet ik dat het al met al toch een aardig klus is.
Het is niet even als je dit nog nooit hebt gedaan. :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Markoes
2nd Gear member

DrDeJe,

Dit probleem heb ik een keertje gehad toen ik terug kwam van vakantie.
Niet vragen hoe het in me opkwam maar toen de CD er niet uit kwam heb ik een dunne liniaal gepakt en die onder de CD gestopt en toen kwam deze er gewoon uit. Gewoon aan het begin de CD een beetje op tillen.
Bij mij leek het dus of de CD tegen één of ander randje kwam.
Nu weet ik niet of dit bij jou ook nog werkt omdat de radio niet meer zoemt en omdat er mogelijk 5 CD's inzitten.

Een DOE-HET-ZELF tip maar bij mij functioneerde het.
Later als ik groot ben komt er nog eens een S60R op de oprit
DrDeJe
2nd Gear member

Hmmmmmm, op zich ben ik hier denk ik wel heel erg mee geholpen.
Dan toch maar morgen eens kijken of ik de boel los kan krijgen? Maak me het meest druk om het loskrijgen van dat airco paneel. (Hoop maar dat er niets af breekt). Ben wel nu al alles aan het uitprinten van het forum mocht het wel gebeuren ;-)

De afspraak bij Ton van Kuyk staat voor over een paar dagen dus eerst zelf maar eens proberen.

Thanks en greetings.
Greetings DrDeJe

========================
========================
DrDeJe
2nd Gear member

Pfffffff............... ::!:

Wat een dag vandaag.
Na twee keer proberen heb ik de radio uit de auto gekregen.
Voor een ieder die moeite heeft met het airco-paneel (waar zo vaak problemen mee zijn om het los te krijgen), ik haalde het een klein beetje schuin naar voren (dus de bovenzijde zit dan nog gelijk met de onderzijde van de radio) en toen heb ik t.h.v. de onderzijde van de radio een brede schroevendraaier achter het airco-paneel gezet. Links en rechts een beetje wrikken en hij klikt zo los.

Goed en dan: De hele zooi uit elkaar. Wat een werkje. Behoorlijk wat kleine schroefjes voor je eindelijk de cd-unit los hebt.

In mijn geval: 3 cd's netjes in een lade en 2!!!!!! cd's geheel onderin (dus nog onder het onderste laatje) lekker klem met elkaar. Om een lang verhaal kort te houden: cd's eruit gehaald.

Toen de boel weer in elkaar. TELEURSTELLING :'(

De radio functioneert nog steeds echter de cd nog steeds niet. Maakt wel weer wat motor geluidjes. Nog een keer alles uit elkaar gehad: Kijken, kijken maar verder tot geen oplossing kunnen komen.

Morgen naar Ton van Kuyk. Laat wel weten hoe dit gaat aflopen.

Oh ja, netjes telkens de min-pool van de accu gehaald en na het aansluiten van de radio contact in standje 2 en dan de min-pool er weer op. Bijna alles perfect. Alleen mijn kofferbak opent niet meer met de hand. (Wel wanneer ik de afstandsbediening gebruik). Heel vreemd. :puppydogeyes: :-s

Greetings
Greetings DrDeJe

========================
========================
Rob2u
5th Gear member

DrDeJe schreef:Pfffffff............... ::!:
Voor een ieder die moeite heeft met het airco-paneel (waar zo vaak problemen mee zijn om het los te krijgen), ik haalde het een klein beetje schuin naar voren (dus de bovenzijde zit dan nog gelijk met de onderzijde van de radio) en toen heb ik t.h.v. de onderzijde van de radio een brede schroevendraaier achter het airco-paneel gezet. Links en rechts een beetje wrikken en hij klikt zo los
Klinkt heel bekend want ook ik was vandaag met dit paneel in de weer i.v.m. inbouw van een iMIV. Ook bij mij teleurstelling omdat dit met een automaat toch weer wat anders is dan in de handleiding stond, die sprak over een handbak.

Nog een tip (zonder de schroevendraaier...):
als je de onderzijde lichtjes schuin naar voren haalt, probeer de bovenzijde dan recht naar voren te bewegen. Dit hoeft maar heel weinig en dan springt de unit vanzelf van de bovenste klemmetjes af!
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
DrDeJe
2nd Gear member

Goedemorgen!

Of laten we zeggen, eigenlijk niet zo'n hele goede morgen ::cry:
Vanmorgen zoals gezegt bij Volvo dealer Ton van Kuyk in Alkmaar geweest.
Zoals altijd: Keurig geholpen. Maar na ongeveer 45 minuten kwam de meneer van de balie toch met de bittere mededeling dat mijn cd-speler was overleden ::(

En nu? :-k

Opties: Een ruil-toestel: Komt ex. montage en ex. software op ca. € 271,- :crazyeyes:

Optie 2: Heb gevraagt of ze eventueel een nieuw din-paneel voor mijn auto hebben met de daarbij behoorende verloop stekkers zodat ik dan maar een "normale" radio in kan bouwen (in 1 din-slot) met volgens mij daaronder zo'n bakje (het bakje dat ik nu naast de radio heb zal er dan niet meer zitten). Dat zal ongeveer € 60,- gaan kosten en dan kan ik een "normale" radio inbouwen.

Pfffffff: :scratch: Wat nu te doen. wat een geld weer allemaal. :crybaby:

Ik ga maar eens informeren hier en daar.
Ben benieuwd of bijvoorbeeld mijn stuurbediening dan nog wel werkt etc.

Ik blijf jullie op de hoogte houden.

:wave:
Greetings DrDeJe

========================
========================
Rob2u
5th Gear member

Balen zeg!

Maar is en 1-din paneel + "normale" radio niet evenduur als het ruil-toestel?
Stuurbediening icm een niet-Volvo Radio gaat niet werken lijkt mij....

Daarnaast staat een 1-din radio ook veel minder fraai.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
niesman
2nd Gear member

idd balen, zou wel voor de HU radio gaan, is misschien wel wat duurder maar veel mooier. Toen ik mijn V70 kreeg heb ik dat dubbel-din paneel er direct uitgehaald en er een gebuikte radio ingezet. geen moment spijt.
xc70
V70 2.4 140PK (2001) verkocht
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hoi,

Anders opties;
- iPod kopen en iPod adapter aan je HU (heb je je cd-wisselaar niet meer nodig..
- CD speler laten vervangen ipv hele unit... heb er af en toe eentje...
- even mailen met volvos.nl , heeft ook nog wel eens beschadigde HU's liggen waarvan je dan bijvoorbeeld het binnewerk van de CD gebruikt en de rest mooi weggooit...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
DrDeJe
2nd Gear member

Optie 2: Heb gevraagt of ze eventueel een nieuw din-paneel voor mijn auto hebben met de daarbij behoorende verloop stekkers zodat ik dan maar een "normale" radio in kan bouwen (in 1 din-slot) met volgens mij daaronder zo'n bakje (het bakje dat ik nu naast de radio heb zal er dan niet meer zitten). Dat zal ongeveer € 60,- gaan kosten en dan kan ik een "normale" radio inbouwen.
WEET IEMAND DIT???

Een tijd geleden dat ik dit topic opende maar goed. Nu maar eens tijd om door te gaan.

Een andere HU-803 zit er even niet in. Dus waarschijnlijk wordt het optie 2 (zie hier boven). Waar ik nu benieuwd naar ben. Ik stel me voor: Ik bestel via Volvo het din paneel en de stekkers en ik schaf een "normale" radio aan met cd speler. Ik bouw alles zelf om. Heb ik nu nog extra software nodig van Volvo (net als bij de inbouw van een andere HU-803? Of ga ik het zo alleen redden en functioneert alles?

Weet iemand dit???
Greetings DrDeJe

========================
========================
aertssenhjc
5th Gear member

nope. werkt zondermeer. je stuurbediening werkt alleen niet meer. ( is niet meer aangemeld in je CAN-bus. maar werkt wel gewoon naar behoren.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”