Oceanracer schreef:En dan is er ook nog iemand die hem op het Volvo-forum zet.
Maar voor 30 mille koop je nergens een volle V70 diesel met 25.000 km van nog geen 1 jaar oud!
Klopt maar deze heb je echt niet voor 30 mille. Echt niet.
Ik heb het vorig jaar gehad toen wij op zoek waren naar een caravan. Tirus was failliet en de caravans werden op deze manier geveild.
Ik keek dus even mee. Startbod €2.000 na 4 dagen maar €2.500.
In het laatst uur is zo'n caravan uiteindelijk van die € 2.500 naar € 8.950 gegaan ex BTW, ex Veilingkosten.
Nieuwwaarde van dat exemplaar met garantie bij de dealer was € 13.750.
Dus echt voor 30 mille krijg je die V70 niet.
koop dan een modeljaar 2010 nieuw, kun je de kleur uitzoeken en een plusline nemen, rijklaar moet je rond de 40 kunnen hebben (zonder de op die V70 wel aanwezig 18" velgen)
Geen garantie, geen proberen, betalen en wegwezen.
Bij BVA gaan de meeste dingen voor veel te hoge prijzen weg, door mensen die zich lekker maken en de veilingkosten en de btw vergeten.
€ 35.000,- met een deuk in het achterscherm en voor de rest maar een vraag hoe de staat van de auto is.
Koper succes..
Is wel meer zo met die veilingen. Gaan dingen weg voor belachelijk bedragen. heb hier een tijdje terug geboden op een pallet Dewalt boormachines. Ben er op een gegeven moment mee gestopt. Uiteindelijk zijn ze 100,- duurder verkocht dan dat ze in de groothandel te krijgen zijn.
Het rekenen is echt het probleem niet. De BTW maakt voor mij niet uit. Ik reken altijd excl. btw en veilingkosten is vrij logisch. Lijkt mij niet nodig om voor andere mensen uit te gaan rekenen wat de auto hun had gekost. Kunnen mensen best zelf.
Maar ik kijk voor mijn werk regelmatig op dit soort sites, kun je soms mooie partijen weg krijgen tegen een mooie prijs die ik dan weer voor een prijs iets onder de groothandelrpijs aankan bieden ter vervanging van hun oude gereedschap bijvoorbeeld.
Voel je niet gelijk personenlijk aangesproken Richard.
Was misschien niet handig om jou naam te gebruiken, maar de prijs van € 25.200,- is de reactie van de meeste mensen die dan denken mooi goedkoop wat te kopen.
Maar wat Bart en jij zelf ook aangeeft dat heel veel mensen zich hier op verkijken.
Ik denk ook dat daar door dingen voor belachelijk hoge prijzen weg gaan.
Ik persoonlijk ga liever naar een normale veiling dan die online veilingen.
Maar ik denk dat de meeste curators gaan voor online om het meeste er uit te slepen.