Toen ik m'n auto kocht (V50 Kinetic, Chameleon Blue), was het al zeker dat er op termijn 17" velgen op zouden komen i.p.v. de huidige 15". Nog steeds twijfel ik een beetje tussen de Spartacus en de Sempra. Nu heb ik echter een set Sempra's gevonden, die in eerste instantie zonder banden werden aangeboden. Ik heb een offerte aangevraagd mét banden, waarbij ik de keus even bij de aanbieder heb gelaten. Ik heb om een goede set banden gevraagd, Michelin of ???. Ik kreeg het volgende aanbod:
* Vredestein Sportrac 3 €1050,-
* DunlopSp01 €1095,-
* Continental Sportcontact2 €1195,-
Dit is incl. btw, balanceren en verzenden of montage.
Ik rijd momenteel met 15" Isis met Michelin Energy Saver banden. Ik realiseer me dat 17" lagere banden en dus minder comfort betekent, maar ik hoop dat het wel een iets betere wegligging oplevert (al heb ik niet te klagen).
Mijn vragen:
Wie heeft ervaring met bovenstaande banden, liefst op een V50. Wat zijn de voor- en nadelen qua geluid, grip en levensduur?
Zijn de prijzen een beetje reëel? Ik kan de wielen ook laten bezorgen voor rond de €700,- en dan bij een bedrijf in mijn buurt de banden regelen. Is dat slimmer?
Anybody?
Offerte gekregen. Iemand ervaring/tips
- Ytos
- 3rd Gear member
- Contacteer:
MY2008 Chameleon Blue V50 1.8F Kinetic (Dynamic?) former Company Car of Volvo Sweden
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options
Ytos' Photography website
Ytos on Facebook
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options
Ytos on Facebook
- S80 Executive
- 5th Gear member
Ik heb ervaring met de Vredestein Sportrac 3, weliswaar op de V40 van mijn vrouw. Best een goede band. Veel grip op droog, maar zeker ook op nat. Naar het zich laat aanzien zijn ze normaal qua levensduur. Wat wel erg opvalt is het geluid dat ze maken. Vooral bij snelheden rond de 60 km/h hoor je ze heel duidelijk. De Dunlop wintersport D3 (of zoiets) die ze als winterband heeft is aanmerkelijk stiller, al stoort zij zich daar helemaal niet aan. De radio schijnt ze altijd hard genoeg te hebben staan...
In Autovisie 17, die denk ik net uit de schappen is, staat een test waar in ieder geval ook de Vredestein in beoordeeld wordt. Kan ik scannen, als je wilt.
S80 Executive
In Autovisie 17, die denk ik net uit de schappen is, staat een test waar in ieder geval ook de Vredestein in beoordeeld wordt. Kan ik scannen, als je wilt.
S80 Executive
- Bart
- 8th Gear member
De Continentals worden standaard op de 17" velgen gemonteerd bij de C30/S40/V50. Ik heb ze er dus ook opliggen (net als bij mijn vorige V50) en ben er tevreden over. Grip is prima, slijtage valt (bij mij) erg mee. Zijn wel gevoelig voor cuppen, dus regelmatig van voor naar achter wisselen.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Hjalmar
- 6th Gear member
Ik had ook, wat Bart schrijft, Continentals onder mijn V50 zitten. Ik rij graag door, zodat ik filevorming ontloop
maar mijn banden gingen niet langer dan 15000km mee. Rijstijl of de band? Daar kunnen eeuwige discussies over voeren, maar dat terzijde, ik neem nooit meer die Continentals.

Hjalmar
- Ytos
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Sorry voor de late reactie. Bedankt voor de antwoorden. Ik ben zelf ook even wezen kijken. Gezien bovenstaande ervaringen (slijtage bij jalle en cuppen bij Bart) zie ik denk ik maar van die Conti's af. Het verhaal over het geluid bij de Vredestein vind ik ook twijfelachtig. Vanmiddag las ik wat meer info over de Dunlop en ergens spreekt me dat wel aan. Mocht iemand echter toch nog tips hebben, dan hoor ik het graag.
@S80 Executive: ik stuur je wel even een pb voor dat artikel. Bedankt voor het aanbod alvast.
@S80 Executive: ik stuur je wel even een pb voor dat artikel. Bedankt voor het aanbod alvast.
MY2008 Chameleon Blue V50 1.8F Kinetic (Dynamic?) former Company Car of Volvo Sweden
Ytos on Facebook
Ytos on Facebook