XC60 nu ook met GTDi

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Ben schreef:
Johann schreef:zoveelste mainstream product waar ze zich niet meer mee kunnen onderscheiden.
Misschien houden ze zich beter bezig met het verkopen van auto's waar er wel veel van te verkopen zijn.
Waarom zit je m'n posts te editen?
matrixx84
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 25.12.2008 - 17:32

ik geloof zelfs dat er een 275 pk variant komt van dit nieuwe 2,0l 4cl blok maar of we dat moeten geloven lijkt mij niet maar je weet maar nooit!!
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40982
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Johann schreef:
Ben schreef:
Johann schreef:zoveelste mainstream product waar ze zich niet meer mee kunnen onderscheiden.
Misschien houden ze zich beter bezig met het verkopen van auto's waar er wel veel van te verkopen zijn.
Waarom zit je m'n posts te editen?
Ik wilde je quoten maar drukte op het verkeerde knopje.
Vandaar dat ik 'm hersteld hebt :shock:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Maurice Pierik schreef:Oja, hèhè. Dat werd tijd dat Volvo met een zuinigere benzinemodel komt.

PS. Powershift zal waarschijnlijk alles wat op Geartronic lijkt vervangen.
Mag hopen dat ze stoppen met de gt, is nl per definitie ineffcient om al die energie over een koppelomvormer weg te kwakken.....
Richard V70
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 02.07.2009 - 14:17

Zou deze powershift nu ook geleverd gaan worden op de diesel modellen?
v70 2.4 140 pk edition II - 2003 - 235.000 km
Daneel
3rd Gear member
Berichten: 327
Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26

Zou mooi zijn, als de bak maar voldoende koppel kan verwerken.
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Richard V70 schreef:Zou deze powershift nu ook geleverd gaan worden op de diesel modellen?
op de meer krachtige diesel modellen bedoel je dan waarschijnlijk? Want de 2.0D is nu al leverbaar met Powershift.
Laat ons inderdaad hopen dat de GT er volledig uitgaat en vervangen wordt door een Powershift.
Wel leuk dat ze die Powershift ook voor andere motoren ontwikkelen nu dan de 2.0D. Lijkt me echt superfijn rijden met zo een bak.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
volvov70r
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
Locatie: Tussen Leiden en Haarlem

Om nog even door te gaan op de 5 cylinder discussie...

Er ligt ook nog ergens een (wellicht al verouderde) twee liter vijf cylinder op de plank.

Voor mijn part verkleinen ze hem naar 1,8 liter met 2 turbo's.

Het aantal cylinders an sich zal toch niet doorslaggevend zijn voor het verbruik?
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu Afbeelding
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden Afbeelding
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden Afbeelding
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

Meer cilinders betekent meer draaiende delen en gewicht. Hierdoor heb je meer rendementsverliezen. Daarnaast is zo'n mooie 5 cilinder duurder dan een viercilindermotor.

Volvo is beslist niet de enige die met kleinere motoren met minder cilinders komt. Audi heeft onlangs een 1.2 motor gepresenteerd voor de A3 en op termijn komt BMW zelfs met driecilinders aan voor de 1- en 3-serie!

Ik denk dat we er echt serieus aan moeten wennen. Auto's die minder verbruiken worden in veel landen hevig gestimuleerd door overheden. Mensen zijn erg gevoelig voor hun portemonnee... vandaar al die kleine autootjes en hybridegevallen.
Gebruikersavatar
FLA
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12

Wat zou zo'n motor met kleine cilinderinhoud op lpg doen? Doorgaans geldt hoe kleiner de cilinderinhoud hoe meer problemen. En zoals al eerder gemeld, wat doet zo'n motor bij > 200.000km?
ALF
4th Gear member
Berichten: 678
Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
Locatie: Veenendaal

Hehe eindelijk iemand die hetzelfde denkt als ik, hoe staat het met de duurzaamheid!
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

als je dat bij elke vernieuwing gaat afvragen denk ik dat je best nog even met je 480 blijft rijden en binnen een 5-tal jaar een S40 uit 2000 koopt ofzo...

edit:
De basis van deze motoren komt uit Japan, en daar hebben ze al jarenlange ervaring met kleine motoren met grote vermogens (Honda s2000 had een 2.0 met >200pk, een Celica uit '90 was ook leverbaar met een 2 liter motor met meer dan 200pk) Ik denk wel dat de techniek er 20 jaar later nog wel wat op vooruit gegaan is.
Duurzaamheid zou ik me geen zorgen om maken.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
FLA
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12

Afbeelding

Ja dit model kom je inderdaad dagelijks tegen. Maar niet heus (of ze zijn allemaal naar België verscheept, ben er al 2 jaar niet geweest...).

Even terugkomen op het LPG-verhaal: kijk maar eens naar (met name Franse) auto's met een 1.4 of 1.6 onder de kap. Drama! Mijn ouders hadden een Octavia 1.6 op lpg. Deze stond zeer regelmatig bij de garage. LPG was er vanaf 0 km ingezet door hetzij PON of de dealer.

Tegen de tijd dat ik een XC60, of straks nieuwe S60, met deze motoren kan betalen zal de duurzaamheid zich hebben bewezen (zelfde geldt voor de VAG-groep met 1.4/1.6TFSI-motoren), dus ik ben heel benieuwd.
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

duurzaamheid op lpg kan inderdaad misschien een probleem vormen, daar wordt bij de ontwikkeling van motoren en de fijne techniek errond geen rekening gehouden. De zware oude blokken zat zoveel technologie niet op, die konden de lpg wel hebben. (de 2.0 op onze 940 heeft altijd perfect op lpg gelopen, bij de 1.8 in de S40 is het alleen maar drama)

Ik heb het eerder op duurzaamheid in het algemeen. Ik wou maar even meegeven dat er ervaring zat is met 2 liter motoren met veel vermogen. 1.4 en 1.6 is nog een compleet ander verhaal. Ikzelf zou echter met een gerust hart met een 1.4TFSI willen rijden. VAG kennende hebben ze er wel zorg genoeg aan besteed.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
eddy3
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

4 cilinders i.p.v 5cil,ok,als het van Volvo zelf zou zijn.
Nu rest er bijna niks meer,dat van een Volvo een Volvo maakt!
Zeker niks voor mij.
Grtn Eddy
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

niets zweeds meer aan idd
Volvo for life
Sorcerer
2nd Gear member
Berichten: 242
Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32

ppFreddy schreef:
Johann schreef:
menjo schreef:Dat zijn toch gewoon Ford Ecoboost motoren? Zou wel leuk zijn als die V6 ook komt, maar dan kun je gelijk de T6 schrappen denk ik.
Komt ook een Di SI6, ofwel de huidige T6 met directe inspuiting. Vermogen gaat dan over de 300 PK.
ik heb zelfs al (van een bron binnen Volvo zelf) horen zeggen dat er nagedacht wordt over nieuwe R modellen, hij sprak over een S60R, V60R (jawel, de V60 zou de V70 vervangen) en een XC60R. Vermogen zou richting de 400pk gaan.
Nieuwe R-modellen en zelfs een XC60R?
Hou dat eens goed bij voor ons en plaats een bericht als je meer weet! :D
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden
Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8497
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Wie weet zetten ze het "blok" van de Prius ooit in een V70 :-(
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

De Prius is op dit moment wel de best verkochte auto in Nederland. Misschien moeten ze dat maar doen dan.
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

met een CVT die niet vreemd is in een Volvo :D
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”