In mijn zoektocht naar een vervanging voor mijn S70 ben ik tegen een S60 aangelopen uit 2004 met slechts 80.000 km op de klok. De prijs die ze vragen is conform de ANWB koerslijst, en het inruilbedrag voor mijn S70 is volgens mij best ok. Echter, dit is het eerste aanbod van de (Volvo) dealer dus ik denk dat er nog wel wat ruimte voor onderhandeling moet zijn. Dat kan ik gaan zoeken in de absolute hoeveelheid euros die ik moet neertellen, maar misschien toch ook in zaken als het zo tiptop als mogelijk in orde krijgen van de auto, zoals:
- Deukje wegwerken.
- Carkit netjes uitbouwen en montagesporen uitwissen.
- Kraakje in koppelingspedaal verhelpen.
- Afspraken maken over eventuele toekomstige gasklep misere.
- Auto laten keuren/nakijken door mijn eigen garage met afspraken over eventuele bevindingen.
Wat zouden jullie doen? Zoveel mogelijk euros eruit persen of voor zo hoog mogelijke kwaliteit gaan? Of allebei? Ik ben niet iemand die per se moet gaan lopen afdingen als de prijs gewoon marktconform is, ook al weet ik dat autobedrijven het nu niet makkelijk hebben en graag iets verkopen. Mijn idee is dat als ik niet loop te zeuren over de laatste paar honderd euro, ik ook wat meer eisen kan stellen mbt de oplevering. Of is dat heel erg naief gedacht?
S60 gevonden?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 596
- Lid geworden op: 27.07.2009 - 22:04
- Locatie: Noord-Brabant.
Meestal als het wat moeilijker gaat om wat van de prijs af te krijgen probeer ik dan net zoals U zegt voor kwaliteit bij aflevering te gaan.
Wens U veel succes bij de eventuele aankoop van de S 60
Groet
Wens U veel succes bij de eventuele aankoop van de S 60
Groet
V60 cross country 2023 Silver Dawn
- The Real Master
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
- Locatie: Salland
Gerard,
Het is wat makkelijker als anderen de prijs weten om op die manier jou wat meer tips te geven.
IK ben hier heel makkelijk in, misschien is het voor een ander een staatsgeheim.
Ik heb onlangs een S60 van 2005 gekocht met 79dkm op de teller en deze heeft mij 13duizend gekost.
Dus jah wat is volgens de ANWB koerslijst ??
Als ik verder kijk naar een soortgelijke S60 bij de dealer zit de prijs gelijk een paar duizend euro hoger.
Aan de hand van de prijs zou ik je kunnen zeggen of je voor de prijs of kwaliteit moet gaan.
Het is wat makkelijker als anderen de prijs weten om op die manier jou wat meer tips te geven.
IK ben hier heel makkelijk in, misschien is het voor een ander een staatsgeheim.
Ik heb onlangs een S60 van 2005 gekocht met 79dkm op de teller en deze heeft mij 13duizend gekost.
Dus jah wat is volgens de ANWB koerslijst ??
Als ik verder kijk naar een soortgelijke S60 bij de dealer zit de prijs gelijk een paar duizend euro hoger.
Aan de hand van de prijs zou ik je kunnen zeggen of je voor de prijs of kwaliteit moet gaan.
- The Real Master
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
- Locatie: Salland
Nope zo meenemen, ex lease auto via www.milano.nl heb er geen aandelen hoor.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Gerard, je moet het zo proberen te doen dat het voor jou interessant is. Auto moet naar de zin zijn, prijs moet naar de zin zijn en inruil moet naar de zin zijn. Dus als je je ergert aan beschadigingen ed, probeer die dan op te laten lossen. Of probeer een extra accessoire los te weken. Je kunt beter zaken "in natura" bedingen dan korting krijgen en daar die zelfde zaken voor aanschaffen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 16:25
Ja inderdaad. Ik heb bij mijn aankoop ook bedongen dat de sproeiers prefentief vervangen zouden worden. Daarvoor probeerde ik iets van de prijs af te lullen, wat niet wou lukken.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Dat ben ik niet met je eens. Het hangt een beetje van de situatie af, maar veel dealers/handelaren rekenen voor die dingen 'in hun hoofd' met brutoprijzen die ze als korting geven terwijl arbeid voor hen veel goedkoper is. Soms kan het voordeliger zijn juist de laagste prijs te bedingen en dán pas die puntjes te laten meenemen. Of de laagste prijs en die puntjes bij je eigen dealer/specialist te laten oppakken.VolvoMafia schreef:Je kunt beter zaken "in natura" bedingen dan korting krijgen en daar die zelfde zaken voor aanschaffen.
Volvo S60 D5 Edition MY2004
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
<hieronder genoemde bedragen zijn volledig fictief>
Als je laten we zeggen 500 eu cash korting krijgt en met dat geld koop je een trekhaak die je 700 kost dan moet je 200 bijbetalen. Als je geen 500 korting krijgt maar een gratis trekhaak (die de dealer 500 eu kost) dan krijg je dus eigenlijk 700 eu korting. dan is dat toch voordeliger.
Dus als dealer geef je iets weg wat voor de klant waardevoller is dan dan dat het de dealer kost.
Zelfde met vrienden van ons (ander voorbeeld) die gaan trouwen. Wilden een trouwauto huren voor 350 eu. Nu zou ik hun gaan rijden in de antieke auto van mijn vader, dat was ons kado aan het stel. Dus eigenlijk bespaar ik ze 350 eu, dat is de waarde van ons kado. Maar het kost mij veel minder, beetje benzine en wat moeite. Naar mijn idee ongeveer dezelfde strekking.
Kijk, als je een auto koopt "helemaal uitgemolken" en dan later de gewenste delen laat monteren bij de goedkoopste aanbieder, kan het wel eens voordeliger zijn. Kwestie van vooraf uitzoeken, dan weet je hoe je het egsprek in moet gaan. Kan me in jouw stelling dus wel vinden.
Als je laten we zeggen 500 eu cash korting krijgt en met dat geld koop je een trekhaak die je 700 kost dan moet je 200 bijbetalen. Als je geen 500 korting krijgt maar een gratis trekhaak (die de dealer 500 eu kost) dan krijg je dus eigenlijk 700 eu korting. dan is dat toch voordeliger.
Dus als dealer geef je iets weg wat voor de klant waardevoller is dan dan dat het de dealer kost.
Zelfde met vrienden van ons (ander voorbeeld) die gaan trouwen. Wilden een trouwauto huren voor 350 eu. Nu zou ik hun gaan rijden in de antieke auto van mijn vader, dat was ons kado aan het stel. Dus eigenlijk bespaar ik ze 350 eu, dat is de waarde van ons kado. Maar het kost mij veel minder, beetje benzine en wat moeite. Naar mijn idee ongeveer dezelfde strekking.
Kijk, als je een auto koopt "helemaal uitgemolken" en dan later de gewenste delen laat monteren bij de goedkoopste aanbieder, kan het wel eens voordeliger zijn. Kwestie van vooraf uitzoeken, dan weet je hoe je het egsprek in moet gaan. Kan me in jouw stelling dus wel vinden.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!