Even voorstellen en gelijk vragen stellen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
niwesa
2nd Gear member

Zal me eerst even voorstellen. Ben nieuw op het forum enook nieuw met Volvo. 42 jaar vader van 3 kinderen en van jongs af aan autogek.

Heb afgelopen week mijn Porsche 924 verkocht. Naast deze hobby auto rij ik een BMW316 touring.

Nu is de tijd aangebroken dat ook de BMW er uit gaat en ik op zoek ben naar een betrouwbare grotere stationcar.

Keus wordt nu BMW 5 serie of een V70 (beide benzine).

Mijn eerst vragen zijn eigenlijk, welke V70 motoren zijn zijn het betrouwbaarste. Waar moet ik op letten bij de aanschaf?

Mijn voorkeur gaat uit naar een automaat, bj. 98'99.

Wij rijden per jaar 10.000 kilometer dus dat is niet heel veel. Wat is nog een acceptabele kilometerstand om nog een jaartje of vijf te kunnen genieten?

Kortom best veel vragen dus.
Automatic-freak
4th Gear member
Contacteer:

Welkom op het forum !!

Denk dat er motorisch weinig slechts bij is; het zijn allemaal fijne 5 cilinders die het makkelijk kunnen doen in een V70.
Weet niet of de 2.0 ook nog leverbaar was in die jaren, maar die is mijns inziens te zwak voor de V70. Verder kan de 140pk het prima doen, maar mooier is de 170pk of zelfs een T5 !!
Bij een km.stand van 200dkm laten wij Volvo-rijders de 'inloop-olie' er voor de eerste keer aflopen ;-) m.a.w. mits goed onderhouden kun je er nog rustig een kopen met 2 of 2,5 ton aan kilometers ... hou echter wel de automaat in gaten of die goed schakeld en netjes 'oppakt', die is nl. gevoeliger voor meerdere kilometers en kan 'versleten' zijn door bv. veelvuldig met (zware) aanhangers rijden ....

Weet niet waar je woont, maar een collega van mij (die buiten zijn dienstverband ook een eigen autobedrijf heeft), heeft trouwens nog wel een hele nette V70 T5 te koop uit 1999; zie http://auto.marktplaats.nl/volvo/273321 ... 0-t5.html?
Deze is echt in een hele mooie staat & een hele mooie complete uitvoering !!

Mvg Erik
S80 2.5t Summum Geartronic '07
&
244 GLT V6 Automatic '80
Project-car from Sweden
volvorider
5th Gear member
Contacteer:

Overweeg ook eens een V90.....
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
niwesa
2nd Gear member

Bedankt voor de reacties. Een V90 ben ik niet echt kapot van. De reden voor de V70 is dat ik het een wat sportievere auto vind. Wil de auto niet gaan pimpen maar wil er wel een paar leuke velgen op in de toekomst.

BMW staat nu in de verkoop en als die eruit is kan het feest beginnen.

Volgende week ga ik eens uitzoeken hoe lastig het is om er één te importeren. Heb namelijk een nette in Duitsland zien staan met een kmst. van 143.000.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”