Ik ben in het bezit van een volvo 440 1.8i automaat cvt. Heeft altijd feiloos gewerkt en pas 81000 op de teller. Maar nu begint hij kuren te krijgen.
Vrijdag ging ik na mijn rit naar huis(75 km) direct even door naar de kebabtent. Ff een durum gehaald. Toen ik daarna de auto startte begon hij als een gek te sputteren en sloeg af. Paar keer proberen te starten, maar sloeg meteen af. Even 5 minuten gewacht, in de vrij gezet, gestart en flink op het gas getrapt. Daarna was alles perfect. Heb het hele weekend kunnen rijden. ook van morgen na mijn werk nergen geen last van.
Terug naar huis vandaag stond ik bij Eindhoven in de file en opeens begon het sputteren weer. Aangezien het stervensdruk was en bijna geen vluchtstroken heb ik hem maar aan de kant gezet. Weer proberen te starten en flink op het gas, rookt flink de bezine en hij sputterde nog steeds dus durfde geen risico te nemen en heb anwb gebeld.
Halfuurtje later anwb gekomen en na veilige plek gesleept. Motorkap open, auto gestart heeft een aantal keer flink aan het gas getrokken. Motor liep als een zonnetje.
Hij kon me niet vertellen waaraan het lag, maar begin me toch zorgen te maken, heb geen zin om elke dag op de vluchtstrook te staan.
Daarna gewoon naar huis gereden niets aan het handje.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen.
Heb getanked in belgie bij een goedkoop turks tankstation, kan het hieraan liggen? Misschien veel rotzooi in de benzine? Of is het het warme weer?
Graag wat tips van de experts
Auto begint te sputteren en slaat af
- Sander_S40
- 2nd Gear member
Zou kunnen. Probeer eens een tank v-power of iets soortgelijks.
Volvo 440 1.9TD, rood, bj '95
Volvo S40 2.0D Kinetic, Saphire black, MY05, High Performance Audio.
Volvo S40 2.0D Kinetic, Saphire black, MY05, High Performance Audio.
- redrooster
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Naar mijn mening is de Renault motor een heel fijne motor maar ook fijngevoelig.
Je leest het hier op allerlei plekken op dit forum. Een slangetje hier, een stekkertje daar, een kabeltje zus en een kabeltje zo. Maar je leest ook het een en ander over benzine. Ik tank altijd Texaco, iets duurder maar goed. Het zou best kunnen, die benzine. Goedkope benzine is goedkope benzine. Er is mij eens uitgelegd dat dit ook een slechtere kwaliteit kan zijn. Onderste uit de kan. En met zo'n Renaultmotor kan het zijn invloed hebben.
Je leest het hier op allerlei plekken op dit forum. Een slangetje hier, een stekkertje daar, een kabeltje zus en een kabeltje zo. Maar je leest ook het een en ander over benzine. Ik tank altijd Texaco, iets duurder maar goed. Het zou best kunnen, die benzine. Goedkope benzine is goedkope benzine. Er is mij eens uitgelegd dat dit ook een slechtere kwaliteit kan zijn. Onderste uit de kan. En met zo'n Renaultmotor kan het zijn invloed hebben.
De 460 GL carb van Frans
-
- 5th Gear member
Dat is normaal met een katalysator dat je ongelood moet tanken... tsss.
Heeft niets met motor te maken, die loopt op alle benzine.
mijn stelling is dat 90 procent van alle "ongemakken" komt door geen of gebrekkig onderhoud. Ook als je het zelf doet moet het goed gebeuren, daar hoord ook preventief een slangtje verwisselen bij ook al was de oude nog niet lek (wel zacht en bros en ging nog maar 3 mnd mee etc, maar niet lek).
Dat is waar men bij de garage voor weg ging.
Het ligt niet aan de renault motor, zelfs de beste mercedesmotor krijgt kuren bij geen onderhoud.
Heeft niets met motor te maken, die loopt op alle benzine.
mijn stelling is dat 90 procent van alle "ongemakken" komt door geen of gebrekkig onderhoud. Ook als je het zelf doet moet het goed gebeuren, daar hoord ook preventief een slangtje verwisselen bij ook al was de oude nog niet lek (wel zacht en bros en ging nog maar 3 mnd mee etc, maar niet lek).
Dat is waar men bij de garage voor weg ging.
Het ligt niet aan de renault motor, zelfs de beste mercedesmotor krijgt kuren bij geen onderhoud.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 3rd Gear member
Wedden dat het het stekkertje is dat naar je injectoren gaat?
Bekijk dat maar eens...
Bekijk dat maar eens...
-
- 2nd Gear member
Ik begrijp dat het een automaat betreft.
In mijn zweedse Volvo's zit een schakelaar verbonden aan de automaat.
Als deze schakelaar het begeeft is de auto niet meer te starten of de motor valt onderweg stil.
Ik ken de 440 automaat niet.
Misschien zinvol dit even na te gaan .
Wie op het forum weet dit ?
vr.groet,
John
In mijn zweedse Volvo's zit een schakelaar verbonden aan de automaat.
Als deze schakelaar het begeeft is de auto niet meer te starten of de motor valt onderweg stil.
Ik ken de 440 automaat niet.
Misschien zinvol dit even na te gaan .
Wie op het forum weet dit ?
vr.groet,
John
Als het goed is....................moet je het goed laten.