kinderziektes

Geleverd vanaf 2003
menjo
7th Gear member

Ondeugdelijke produkten moet een verkoper gewoon vervangen, als ie dat zelf al niet aanbiedt kun je dat gewoon eisen. En laat je niet afschepen met garantievoorwaarden of koopovereenkomsten van de verkoper, die stroken over het algemeen toch niet met de wet en zijn dus niet geldig. Een verkoper moet gewoon een deugdelijk produkt leveren die aan de door hem geschepte verwachtingen voldoet.
Lijkt me toch leuk om een keer te zien of iemand het echt voor elkaar krijgt z'n auto te ruilen :)
MainFrame
1st Gear member
Contacteer:

Zo...naar aanleiding van bovenstaande problemen etc toch besloten de V50 te dumpen. Tegen zeer gunstige bedragen (toch wel gemats ivm de enorme vele problemen) een nieuwe S60 besteld die ik over een tijdje krijg.

En alsof de duivel er mee speelt begint m'n V50 allerlei kleine vreemde mankementen te vertonen. Het reeds vervangen dakraam heeft ondanks dat het grotendeels is vervangen weer het zelfde probleem dat het 1/3 dicht gaat en vervolgens weer net zo snel open. Ach..niet echt lastig dacht ik nog... Dat overleef ik wel voor de komende weken. Werken m'n sleutels spontaan niet meer :D Ik kan de deuren niet meer op afstand openen (met zowel eerste als reserver sleutel), de lampen gaan niet meer aan en zelfs de paniekknop functioneerd niet meer. Oplossing blijkt even een halfuurtje wachten en dan werken ze weer naar behoren!...

Het lijkt me een spookauto of in iedergeval een maandagmorgen versie. Denk dat m'n lijstje met kinderziektes dan wel af is... En dat in zo'n korte tijd. Maargoed...mij hoor je niet klagen. Ben eerdags trotse bezitter van een S60. Iets minder opties maar hopelijk zonder allerlei storingen :P
gnd
3rd Gear member

Mijn V50 2.0.d 'logeert' nu bij Volvo in Beest.
In september/oktober weer Airco storingen gehad.
Hij is zelfs in september een week bij de dealer geweest, maar hij blijft kapot gaan.

Op mijn verzoek om de V50 in te nemen is nog niet gereageerd.
(Probleem is dat er een leasemaatschappij tussen zit.)

Cheers,

GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Menk
1st Gear member

Hallo, na 700km begint bij mij de rem raar te doen, sta je op een helling en laat je die los, lijkt het of de rem niet helemaal losgaat en hoor je een piepend geluid alsof de rem nog aanloopt.

Verder, bij optrekken tikt en kraakt mijn stoel nu al... het is dan wel een T5 AWD dus je trekt krachtig op maar toch, kortom morgen even de delaer bellen.
Pim
2nd Gear member

Zelf na bijna 10.000 kilometer nog geen enkel mankement mogen ervaren. Is wel het nieuwe model V50.
Vvijftig
2nd Gear member

Ik hoor bij mij momenteel heel sterk tijdens insturen mijn stuurbekrachtigingspomp piepen.

En om de haverklap storing "lampie gaat weer branden"
"Spee rijdt altijd mee"
Menk
1st Gear member

Ik heb nu ok een soort sleutelprobleem, na 5000 km en 6 maanden oud krijg ik regelmatig mijn linkerkant niet meer op slot. Sleutel werkt verder wel ik krijg het licht er mee aan en de rechterkant ook op slot. Alleen soms links niet.
Sinds 1 oktober 2005: V50 T5 AWD MY2006, kinetic, Blackcurrant pearl, 17"; Stylla, High Performance Audio, Family line, uitschakelbare passagiersairbag, schuifdak

Sinds 16 mei 2008: XC90 3.2 AWD MY2007 momentum, dynaudio, grijs metallic, 7-zitter, off-black
Vvijftig
2nd Gear member

Menk schreef:Ik heb nu ok een soort sleutelprobleem, na 5000 km en 6 maanden oud krijg ik regelmatig mijn linkerkant niet meer op slot. Sleutel werkt verder wel ik krijg het licht er mee aan en de rechterkant ook op slot. Alleen soms links niet.
WAT 6 maanden oud, en 5000km... gebruik je hem als boodschappenauto.

Is ook niet goed voor een auto hele korte stukjes!!
"Spee rijdt altijd mee"
Menk
1st Gear member

Ja en...... Mag ik toch lekker zelf weten, 10 km iedere dag heen en 10 km terug en af en toe shoppen in een stad, zomers op vakantie en hopla 12 á 13 duizend per jaar gereden. Ik moet echt met de auto naar mijn werk hoor en wees gerust ik geef pas gas als ie redelijk warm is. Overigens moet je eens opletten hoeveel mensen er zo weinig rijden in dikke SUV's als een XC90, waaronder mijn buurman.

Maar goed ik verwacht door weinig gebruik geen gek slot.
Sinds 1 oktober 2005: V50 T5 AWD MY2006, kinetic, Blackcurrant pearl, 17"; Stylla, High Performance Audio, Family line, uitschakelbare passagiersairbag, schuifdak

Sinds 16 mei 2008: XC90 3.2 AWD MY2007 momentum, dynaudio, grijs metallic, 7-zitter, off-black
mcwk
1st Gear member

Ik heb een keer een probleem gehad en dat was dan ook gelijk serieus. Bij zo´n 28dkm was ik op terugreis van Italie en 300 km voor huis nog even tanken. Toen deed ie dus niets meer, ik zag het al de lampen niet knipperden bij het openen van de auto. Contact deed niets meer, eigenlijk niets deed het meer. Auto moest op trailer terug naar NL en daar vonden ze na 2dgn in de garage een losgeschoten kabel van het motormanagement system, deze zit blijkbaar tusen motor en dashboard ergens en is dus lastig vinden/bijkomen. Hierna verder ook nooit meer problemen gehad. Ik hoor wel meer problemen van mensen die diesels rijden.
V50 2.4i Momentum/Titanium Grey/Winter Line/Estate Line/17"; Sculptor &
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”