Ik ben bezig om een Guard II-alarm in te bouwen in een 440. Nu ben ik erachter gekomen dat dit waarschijnlijk grotendeels ongewijzigd een Guard II uit een 850 is (de inbouwhandleiding verwijst voor het oplossingen van storingen naar het werkplaatshandboek van de 850).
Het systeem dat ik heb is niet volledig compleet, dus ik wil de rest van de onderdelen uit een sloop-850 halen. Ik ben echter totaal onbekend met de 850 dus ik wil graag vragen waar de sensoren zitten.
- ultrasoonsensoren (ik heb begrepen b-stijl? zijn die zichtbaar van binnenuit?)
- glasbreeksensor (wordt aan gerefereerd in de inbouwhandleiding - is die echter ook in de 850 gebruikt?)
- hellingshoeksensor (ik vermoed ergens bij de wielen maar waar precies?)
Voorts heb ik nog nodig een motorkap-slotvanger met slotschakelaar. Is die van de 850 gelijk aan die van de 440?
Wat ik dan aan onderdelen hoop te hebben vergaard is:
- kabelboom (reeds aanwezig)
- aangepaste CPV-motor en CPV-relais (reeds aanwezig)
- relais 210/211 (te halen)
- sensorlus en sensoren (te halen)
- deurschakelaar motorkap (te halen)
- sirene (te halen)
- statuspaneel en afstandbediening (te halen)
Mis ik hier nog iets? Of heb ik dan een compleet systeem?
Sensorposities in een 850 met Guard II
- SchoutenCC
- 5th Gear member
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 2nd Gear member
ultrsoondetectoren zitten normailter op de A-stijl, glasbreuksensor idem, echter een combinatie van deze 2 zul je niet veel aantreffen. Vaak is het of de een of de ander, maar beide heb ik tot nu toe nog niet gezien. Hellingshoeksensor zit rechts achterin het koffer. Statuspaneel heeft de Guard II niet en ook niet nodig.
Volvo for Life ! 854 1992, 855 T-5 1996, 760 DTIC 1983
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Dank voor de info, ik was idd nog geen glasbreuksensoren tegengekomen; ken ze dus enkel uit de 440-inbouwhandleiding.
Inmiddels heb ik wel de hand weten te leggen op een sirene, een sensorlus met twee ultrasoonsensoren, een statuspaneel en een relais 210/211. Deze delen komen echter van een Guard I af. Nu lijkt het me wel dat de sensoren en de sirene te gebruiken zijn voor mijn Guard II-ambities, maar kan iemand dit bevestigen? Ook, is een hellingshoeksensor ook gebruikt op Guard I?
Je schrijft ook dat de Guard II geen statuspaneel nodig heeft, alleen ik heb wel een aansluiting op de kabelboom waar het paneel op past. /kan/ hij dan wel gebruikt worden?
Inmiddels heb ik wel de hand weten te leggen op een sirene, een sensorlus met twee ultrasoonsensoren, een statuspaneel en een relais 210/211. Deze delen komen echter van een Guard I af. Nu lijkt het me wel dat de sensoren en de sirene te gebruiken zijn voor mijn Guard II-ambities, maar kan iemand dit bevestigen? Ook, is een hellingshoeksensor ook gebruikt op Guard I?
Je schrijft ook dat de Guard II geen statuspaneel nodig heeft, alleen ik heb wel een aansluiting op de kabelboom waar het paneel op past. /kan/ hij dan wel gebruikt worden?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 2nd Gear member
De spullen van eeen Guard I passen NIET op een Guard II alarm, dus ook de ultrasoondetectie, etc. niet. Een Guard I heeft ook GEEN hellingshoeksensor. Guard II heeft ook GEEN statuspaneel. De sirene van een Guard I is WEL te gebruiken op een Guard II alarm.Zark3 schreef:Dank voor de info, ik was idd nog geen glasbreuksensoren tegengekomen; ken ze dus enkel uit de 440-inbouwhandleiding.
Het makkelijst in te bouwen is een Guard II alarm met hellingshoeksensor en glasdetectie, dan heb je eigenlijk alles al want de motorklep en deuren worden standaard bewaakt. In het relais 210/211 zit alles al ingebouwd, mits je de goede hebt. Verder zit er nog een ledje bovenop het dashboard als het alarm geactiveerd is. De Guard II word wel vaak uitgerust met een startonderbreker die idd in de aansluiting past bovenop het relais. (dus geen statuspaneel) Als je die startonderbreker ook wilt inbouwen heb je een antennering en speciale sleutels nodig waar een transponder ingebouwd zit. Bij de 850's vanaf 1995-1996.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Bedankt voor de extra informatie, volgende keer dat ik een 850 op de sloop tegenkom ga ik dus weer vrolijk door met demonteren