Klanten halen Volvo C30 zelf op in Zweden.

De opvolger van P1800 en 480
Robert Haven
4th Gear member

945i schreef:Of je gaat (als je een echte Zeeuw bent), op zoek naar een belastingvrije 245 op gas..... :wink:
:P haha, precies. (alleen ben ik geen Zeeuw, maar een eigenwijze Fries die in het Oosten woont... :lol: )
Peugeot 508 SW 1.6 e-HDI '12 Brun Guaranja (lease)
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
Johann
5th Gear member
Contacteer:

Paul schreef:Ik ben per jaar voor mijn C30 al
12x 93 euro kwijt voor wegenbelasting
ongeveer 1500 euro voor verzekering
1x onderhoud van +/- 300 euro
1x onderhoud van +/- 500 euro
En je afschrijving. En daar wringt de bijtellingsschoen behoorlijk..
Paul
Geartronic member

En ik had al het diesel ook niet meegerekend...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Rick H
3rd Gear member

bart simpson schreef:Dat doe ik wel, wordt namelijk doodziek van het gezeik van mensen die een splinternieuwe auto kunnen rijden voor slechts € 200,-- in de maand "all included" en daar oeverloos over lopen te zeuren, alsof dat beetje bijtelling een groot onrecht is, voor dat geld ga je het met een oude 340 amper aan redden.
Je MOET namelijk niet privé in een auto van de zaak rijden, je kan ook gewoon het OV nemen.

Als je trouwens geen € 200,-- per maand kunt lijden aan mobiliteitskosten heb je op een Volvo forum al helemaal niets te zoeken
bart daar ben ik het helemaal mee eens

grt
Rick
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...

MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

neem me niet kwalijk, ik vergat bij die overweging de jeugdige autolozen.
(die doen een moord voor een nieuwe auto met alle kosten inbegrepen voor € 200,-- in de maand)
Volvo for life
Mike Philippens
3rd Gear member

Ach ja...het bijtellingverhaal. Als je idd al een privé-auto hebt, kan ik me voorstellen dat je geen privékm's maakt met de lease-auto. Tenzij het een boodschappenwagentje is.

Verder is het imho idd een beetje gezeur. Neem dan die cheque. Je kunt allen goedkoper privé rijden met een oudere auto. En dan niet tè oud, want dan krijg je weer meer onkosten. Maar niemand kan een nieuwe C30 rijden voor dat geld wat ie je als leasebak kost. Geen enkele nieuwe auto. Misschien een Kia Picanto, maar ik betwijfel het.
Afbeelding
Poolrev
5th Gear member

Vergeet alleen niet dat bij een leasebak de werkgever ook een bepaald bedrag betaald he... (leasebedrag + BTW over de bijtelling)
Stel dat je niet voor een leasebak kiest, krijg je bij 9/10 werkgevers het leasebudget bij je bruto salaris op. Alleen vergeten velen dit voor 't gemak mee te rekenen met de kosten van een lease-auto.
Al met al kan je daarmee gerekend, plus een km-vergoeding heel riant een privé auto rijden. Alleen de aanschaf van een privé auto wordt dan nog wel buiten beschouwing gelaten, en daar wringt in de meeste gevallen het schoentje :-) .
Mike Philippens
3rd Gear member

Poolrev schreef:Al met al kan je daarmee gerekend, plus een km-vergoeding heel riant een privé auto rijden. Alleen de aanschaf van een privé auto wordt dan nog wel buiten beschouwing gelaten, en daar wringt in de meeste gevallen het schoentje :-) .
Niet dezelfde (nieuwe) auto. Hooguit als je heeel veel km's maakt, maar dan slijt ie ook weer harder en gaat dus vanzelf meer kosten.

Wat heel veel eigen autobezitters vergeten is het renteverlies mee te rekenen. Als je cash hebt om een auto te kopen, verlies je in feite de rente die je had gekregen als je het op een spaarrekening had gezet. En anders moet je lenen, en dat kost ook geld. Samen met afschrijving, onderhoud en onvoorziene kosten is een eigen auto best een post. Een eigen auto kan interessanter zijn als je bv graag een grote auto wilt rijden. Als je alleen maar iets als een Golf/C30/Focus mag leasen en je wilt eigenlijk een V70. Dan koop je er zo een met een paar jaartjes erop. Dát is dan interessant.

Maar het is heel erg moeilijk om goedkoper een identieke auto zelf te kopen tegenover het leasen. Bovendien zijn de kosten bij lease exact bekend; geen verrassingen. Hooguit een eigen risico bij schade, maar die heb je anders ook.

Evengoed blijft het vooral een persoonlijk verhaal. Als je graag een andere auto wilt rijden is het handiger. Maar goedkoper...niet 1:1.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “C30”