Electrisch probleem 940

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
fayence
Starter
Contacteer:

Mijn 940 Malmo Estate ('96) heeft een electrisch probleem. Na 'n keer of 10 rijden is de accu zo dood als een pier en start dus niet.
Ik heb vervangen de accu, de dynamo, de bobine. Uitgeschakeld is de electrische stoelverwarming omdat daar een storing was. De binnenverlichting is gecontroleerd omdat men zei dat die wel eens het probleem kon veroorzaken. Hier in Frankrijk hebben twee garages al de auto onderzocht. Ok geen Volvo-garage maar het probleem lijkt mij algemeen. Ik ben zelf geen techneut maar wel Volvo-gek (740, 940, V70) en wil de auto blijven rijden. Wie heeft een goede tip?
Fat Rat
5th Gear member

wat is je laadspanning?? moet iets in de regio van 13.8 volt zijn.
Dit is makkelijk te meten met een multimetertje op beide polen van de accu terwijl de motor loopt.
en wat versta je onder een keer of 10 rijden, stukjes van 200 meter of ook afstanden waarin de accu redelijk volgeladen kan raken??
Als je last heb van lekstroom moet het probleem zich dus ook voordoen als de auto een aantal dagen stilstaat!!
Lijkt het probleem meer gerelateerd aan het aantal keer dat je gereden hebt dan zou ik het toch zoeken in het laadcircuit.

Als het goed is moet je als de motor uit staat en je een contact van de accu losneemt en daar een multimeter op ampere stand tussen hangt praktisch 0.0 meten.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
fayence
Starter
Contacteer:

Dank voor je antwoord. Korte afstanden (10km) of lange afstanden maakt niet uit. De accu is op een gegeven moment leeg. Ik heb op de site van de 700vereniging ook al wat tips gekregen en maak een lijstje met de oplossingen.
Fat Rat schreef:wat is je laadspanning?? moet iets in de regio van 13.8 volt zijn.
Dit is makkelijk te meten met een multimetertje op beide polen van de accu terwijl de motor loopt.
en wat versta je onder een keer of 10 rijden, stukjes van 200 meter of ook afstanden waarin de accu redelijk volgeladen kan raken??
Als je last heb van lekstroom moet het probleem zich dus ook voordoen als de auto een aantal dagen stilstaat!!
Lijkt het probleem meer gerelateerd aan het aantal keer dat je gereden hebt dan zou ik het toch zoeken in het laadcircuit.

Als het goed is moet je als de motor uit staat en je een contact van de accu losneemt en daar een multimeter op ampere stand tussen hangt praktisch 0.0 meten.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”