C70 Phase II (Update 1-9 inclusief Persfoto's)

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselross
3rd Gear member
Berichten: 261
Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
Locatie: Zwolle

V480-S60 schreef:Ik vind het net een Peugeot. (al eerder gezegd geloof ik) met die koplampen. Niet echt mijn stijl meer. Helaas.
Ik dacht ook meteen aan Peugeot, ik vind trouwens de achterkant van de huidige V70 ook nog steeds niet mooi...
XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
Gebruikersavatar
arnow
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.08.2008 - 08:07

Ik hoop niet dat de Facelift van de C30 er zo uit komt te zien.
* 2004 - Volvo Amazone rally automatic uit 1965
* 2007 - Mini Cooper MY06
* 2007 - Mini Cooper D MY08
* 2008 - Mini Cooper MY08
* 2008 - Volvo C30 1.8 Sport MY09
* 2010 - Volvo C30 T5 Summum MY10
* 2012 - Volvo V40 D2 Summum MY13 - 18 inch Ailos - Ice White - Intro Line - Panoramadak - Premium Sound - Getinte ramen - Stylingset - Off Black Leder
Gebruikersavatar
FLA
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12

Wat doet een 308cc op dit forum?

Achterkant is wel geslaagd!
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

FLA schreef:Wat doet een 308cc op dit forum?

Achterkant is wel geslaagd!
Je kunt toch lezen? Staat Volvo op hoor.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 26948
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Niet echt mijn smaak dit, vond de vorige ook niet de mooiste Volvo ooit maar deze overtreft dat wel.
Misschien dat als ik hem in het echt zie mijn mening nog wel bijstel, maar de neus vind ik gewoonweg lelijk
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Ik moet er ook nog aan wennen.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40427
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

De nieuwe Volvo C70: voor levensgenieters

De nieuwe Volvo C70, die wordt gepresenteerd op de tweejaarlijkse autoshow van Frankfurt medio september, is voorzien van hetzelfde slimme, driedelige dak als zijn voorganger, biedt nog altijd vier royale zitplaatsen en loopt nog steeds voorop op het gebied van veiligheid. Dankzij een opgefrist design en een extra luxe afwerking is de Volvo C70 nu echter van wereldklasse.

De Volvo C70 is in feite twee auto's in één: een elegante sportcoupé en een aantrekkelijke, sportieve cabriolet. Beide hebben dezelfde elegante en strakke vormgeving.

‘De Volvo C70 heeft de klassieke lijnen van een cabriolet, gecombineerd met zijn eigen sterke persoonlijkheid', stelt Fedde Talsma, Exterior Chief Designer bij Volvo Cars. ‘We hebben de vormgeving van de voor- en achterzijde van de C70 aangepast aan de huidige designtaal van Volvo. Die is al zichtbaar bij nieuwe en toekomstige modellen van Volvo. Ook hebben we exclusievere materialen gebruikt voor de afwerking van de auto. Dit vergroot de beleving van luxe en exclusiviteit in de auto.'

Zelfverzekerde, moderne voorzijde
De nieuwe voorzijde van de C70 toont duidelijk overeenkomsten met de S60 Concept Car die Volvo begin 2009 presenteerde op de autoshow van Detroit. Dankzij deze opwaardering past de nieuwe C70 beter bij de stijl die Volvo hanteert voor zijn grotere modellen. Tevens zijn de voorste spatschermen aangepast, evenals diverse andere carrosseriedelen. Dit maakt deze C70 duidelijk tot een nieuwe verschijning.

De voorzijde loopt scherper toe en heeft meer diepte gekregen door het verplaatsen van elementen in de breedte en hoogte. Bijvoorbeeld de nieuwe koplampen en de delen rond de mistlampen. Die zijn onder een andere hoek geplaatst en wat meer naar achteren geschoven. Tegelijkertijd zijn de details van de onderste luchttoevoer wat steviger aangezet.

Recht van voren bezien, heeft de voorzijde een uitnodigende V-vorm. Het grotere logo en de forse luchtinlaat versterken de zelfverzekerde uitstraling van de auto. Wie zeker wil weten dat hij gezien wordt, kiest voor een nieuwe opvallende lakkleur: Flamenco Red Pearl.

‘Het gezicht van de nieuwe C70 is duidelijker, meer geprononceerd', zegt Fedde Talsma, ‘De natuurlijke elegantie van de auto is gemoderniseerd.'

Exclusieve nieuwe achterzijde
De opvallendste wijziging aan de achterzijde van de auto zijn de hightech led-achterlichtunits. Deze zijn van hetzelfde type als die op de Volvo XC60. De achterlichtunits zijn fraai geïntegreerd in de nieuwe ovale achterzijde van de C70. Net als in de voorzijde zijn ook in de achterzijde nieuwe lijnen en details aangebracht in de bumper om meer diepte en dynamiek in het ontwerp te brengen.

Interieur beloning voor bestuurder
Het interieur van de Volvo C70heeft op diverse punten een opwaardering gekregen, met een unieke ambiance als resultaat. Het instrumentenpaneel is nieuw vormgegeven en oogt ruimer van opzet en verfijnder. De afwerking van het instrumentenpaneel biedt een pure kwaliteitsbeleving. Het nieuwe instrumentarium, met de meters en lay-out die specifiek zijn voor een C70, versterken het gevoel van kwaliteit en luxe.

‘We hebben het interieur rond de bestuurder ontworpen. Daardoor voelt het als een beloning om achter het stuur te mogen zitten. De stoelen zijn bekleed met een nieuwe, zachte leersoort en de afwerking zorgt voor nog meer comfort en rijplezier', zegt Fedde Talsma.

Toonaangevend in veiligheid van cabriolets
De Volvo C70 behoort tot de veiligste cabriolets ter de wereld, zowel op het gebied van actieve als passieve veiligheid. De carrosserie bevat een geavanceerde structuur en de auto is voorzien van diverse toepassingen die uniek zijn in de wereld van cabriolets. Het ontbreken van een vaste dakconstructie bijvoorbeeld is opgevangen door elders in de auto versterkingen aan te brengen. De geavanceerde technologie aan boord doet de rest.

Beveiliging bij over de kop slaan
De Volvo C70 is uitgerust met sterke stalen rolbeugels achter de rugleuning van de achterbank. Deze schieten omhoog in het geval de auto over de kop dreigt te slaan. De rolbeugels zorgen er tevens voor dat ook achterin voldoende hoofdruimte blijft bestaan tijdens de koprol. De rolbeugels, onderdeel van Volvo's Rollover Protection System (ROPS), worden geactiveerd via een gyroscoopsensor. Aangezien de Volvo C70 een glazen achterruit heeft, schieten de rolbeugels daar doorheen in geval het dak gesloten is tijdens de koprol. De rolbeugels zijn daartoe voorzien van kleine scherpe puntjes van gehard staal om het glas eenvoudig te kunnen breken.

Unieke gordijnairbag in portieren
Een belangrijke veiligheidsvoorziening in geval van een koprol of een aanrijding van opzij, is de gordijnairbag die bij de Volvo C70 in de portieren is gemonteerd. Deze gordijnairbag is extra stijf doordat twee rijen luchtpanelen enigszins scheef ten opzichte van elkaar zijn geplaatst. Hierdoor blijft de gordijnairbag rechtop staan om zo het hoofd van de inzittenden te beschermen - zelfs als het raam is geopend. De gordijnairbag loopt na uitklappen zeer langzaam leeg, zodat hij in geval van een koprol langdurig dienst kan blijven doen.

Zijairbags voorin en gordelspanners op alle zitplaatsen
De voorstoelen zijn voorzien van zijairbags die zowel de heup als de borst van de voorste inzittenden beschermen. Bovendien is er een link tussen de gordijnairbags en de gordelspanners. De spanners worden namelijk geactiveerd zodra de gordijnairbags in actie komen. Daardoor worden de inzittenden voorin optimaal beschermd in geval van een aanrijding van opzij of een dreigende koprol. De achterpassagiers worden in dat geval op hun plaats gehouden door de veiligheidgordels met gordelspanners achterin.

Elegant driedelig stalen dak
De Volvo C70 transformeert soepel van een fraaie en comfortabele coupé in een cabriolet. Met één druk op de knop vouwt het dak snel en geluidloos weg en verdwijnt het in de kofferruimte.

Feiten over het C70-dak:

De auto moet stilstaan om het dak te kunnen openen of sluiten
2 meter vrije ruimte boven de auto is voldoende om het dak te kunnen openen of sluiten
Er is geen extra ruimte achter de auto nodig om het dak te kunnen openen of sluiten
Het duurt ongeveer 30 seconden om het dak te openen of sluiten
Het openen of sluiten van het dak gebeurt met een elektromotor en een hydraulische pomp, aangestuurd door een computer
De kofferdeksel is op twee manieren te openen: voor het openen van het dak en voor het laden van bagage
Het dak is samengesteld uit drie delen
De dakpanelen zijn gemaakt van staal
De naden tussen de dakdelen zijn afgedicht met rubber
In gesloten toestand sluiten de zijramen aan op het dak
De kofferdeksel is gemaakt van staal en aluminium
De torsiestijfheid van de carrosserie neemt met 15 procent toe als dak gesloten is

Motoren voor de Volvo C70
Een hoogwaardige motortechniek in combinatie met een systeem dat uitlaatgassen reinigt zorgen voor topprestaties en een hoge mate van milieuvriendelijkheid van de Volvo-motoren. De Volvo C70 is leverbaar met onderstaande benzine- en dieselmotoren. Het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zijn op basis van de uitvoeringen met een handgeschakelde transmissie en betreffen een gecombineerd verbruik.

Benzinemotoren Vermogen/koppel Brandstofverbruik CO2-uitstoot
T5 230 pk/320 Nm 8,9 l/100 km 209 g/km
2.4i 170 pk/230 Nm 9,0 l/100 km 215 g/km
2.4 140 pk/220 Nm 8,9 l/100 km 212 g/km

Dieselmotoren Vermogen/koppel Brandstofverbruik CO2-uitstoot
D5 180 pk/400 Nm 6,6 l/100 km 174 g/km
2.0D 136 pk/320 Nm 6,0 l/100 km 158 g/km
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

2 meter vrije ruimte boven de auto is voldoende om het dak te kunnen openen of sluiten dat mag ik hopen, t zal toch wel vanaf de grond zijn?
Volvo for life
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Dak dicht lassen en een dikke tuf er in..
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Johann schreef:Dak dicht lassen en een dikke tuf er in..
ze doen het niet snel goed...
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

bart simpson schreef:2 meter vrije ruimte boven de auto is voldoende om het dak te kunnen openen of sluiten dat mag ik hopen, t zal toch wel vanaf de grond zijn?
ja inderdaad ... vanaf de grond gerekend
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

Het lijkt er op dat de vernieuwde C70 iets langer is geworden. Dat mocht wel, gezien de nogal massale bips die de C70 reeds had.
Jammer genoeg duiken de koplampen naar het midden toe naar beneden. Dit geeft in de 3/4 aanzichten een raar beeld. De onderzijde van de lichten lopen onder een grote hoek t.o.v. de zijstriping. Voorheen liep dat visueel meer in de pas. De neus oogt daardoor geforceerd.
De achterlichten en bumper is wel erg druk . Het totaal oogt wel wat dikker of duurder. In het echt maar zien voor het definitieve oordeel.

Het dashboard (de bovenzijde) lijkt meer op de V70/S80. Verders is er echter bar weinig veranderd. Het valt me ronduit tegen dat er op motorisch vlak he-lemaal niets nieuws is. Die GDTi had ik minimaal verwacht. Krijgt deze C70 dan over een jaar pas nieuwe motoren? Of hoe gaat deze auto door de Euro 5 normen komen?
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7746
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Ik blijf het raar vinden dat de C70 qua interieur overeenkomt met de V50 familie en niet met de V70/S80
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7746
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Volvoman schreef:Ik blijf het raar vinden dat de C70 qua interieur overeenkomt met de V50 familie en niet met de V70/S80
Nee, er zit nu een streepje in het dash en een zilveren randje om de klokken. Maakt toch duidelijk dat er minstens 20d Euro verschil in zit.
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

mmmmm ik vind deze C70 eigenlijk een stuk mooier met het dak dicht, dan is die "dik", met het dak open vind ik de auto ietwat lomp???
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

Volvoman schreef:Ik blijf het raar vinden dat de C70 qua interieur overeenkomt met de V50 familie en niet met de V70/S80

Aangezien de C70 het platform en techniek deelt met de C30, S40 en V50 is de overeenkomst volkomen logisch.

Of het marketing-technisch slim is, is een ander verhaal.

De update van het dashboard zal zijn weg naar de gefacelifte C30 ook wel vinden denk ik.
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

De achterkant vind ik er zeker op vooruit gegaan zo!
De voorkant wil ik eerst in 't 'eggie' zien, over 3 weekjes... Vooralsnog vind ik in ieder geval de mistlampen te groot/grof...
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Maurice Pierik schreef:
Volvoman schreef:Ik blijf het raar vinden dat de C70 qua interieur overeenkomt met de V50 familie en niet met de V70/S80
Aangezien de C70 het platform en techniek deelt met de C30, S40 en V50 is de overeenkomst volkomen logisch.
de z.g. 5xx serie
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Na het zien van het promo-filmpje ben ik compleet om!

Laat maar komen, wat een pracht wagen!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”