Volvo C30 1.6D Drive icm 18"Atreusvelgen
- diesel01
- Geartronic member
=D>VolvoMafia schreef:of komt dat door de Nederlander die optimaal wil profiteren maar daar niet 'groen' voor wil rijden? Dus gaat chippen, dikke wielen, speciale bodykit eraf weet ik veel. Je krijgt voordeel bij bepaalde voorwaarden. Anders wil ik ook minder wegenbelasting betalen omdat ik veel fiets...Mike Philippens schreef: Maar ik denk dat door het succes van de lage bijtelling auto's het volgens goed Nederlands gebruik weer gauw afgelopen is met de regeling. Typisch voor de onbetrouwbare overheid die we hier hebben.
Iemand die 60000km/jr rijdt in een Prius profiteert leuk van de bijtellingsvoordelen maar is het goed voor het milieu? Rijdt zegmaar 3 jaar met de Prius dus dan staat ie op 180.000km. Wie wil m dan nog hebben? Dan eindigt ie 5 hoog op de sloop met al zijn accu's. Dat is pas hypocriet van onze overheid
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Paul
- Geartronic member
Ik zie niks....leogetzzz schreef:wat foto's van mijn nieuwe car!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 3rd Gear member
Ik heb het niet over chippen en dikke wielen. Dat soort dingen doe ik niet. Ik bedoel gewoon precies wat ik zeg: er komt een regeling, maar als er gebruik van gemaakt wordt, trekt men de keutel weer in. Zie kinderopvang (nee, ik heb ze niet) en meer van dat soort dingen. Dat ze nu strenger gaan controleren op de 20% regeling is slechts een opmaat voor het ofwel strakker aantrekken óf het afschaffen van de maatregel.VolvoMafia schreef:of komt dat door de Nederlander die optimaal wil profiteren maar daar niet 'groen' voor wil rijden? Dus gaat chippen, dikke wielen, speciale bodykit eraf weet ik veel. Je krijgt voordeel bij bepaalde voorwaarden. Anders wil ik ook minder wegenbelasting betalen omdat ik veel fiets...Mike Philippens schreef: Maar ik denk dat door het succes van de lage bijtelling auto's het volgens goed Nederlands gebruik weer gauw afgelopen is met de regeling. Typisch voor de onbetrouwbare overheid die we hier hebben.
An sich goed dat ze het checken, maar ik ben benieuwd hoe. Niet om vervelend over agenten te doen, maar écht verstand van dat soort dingen hebben ze niet. Ooit met mijn brommertje staande gehouden en de agent wist niet waar ie moest kijken of mijn carburateur wel legaal was, dus beschuldigde hij me spontaan van het wegvijlen van de nummers. En er zijn zo tal van voorbeelden van clueless overheidsdienaren die de burger opzadelen met een bekeuring die ze niet verdienen. Check de mensen die getinte ruiten (die dus écht binnen de wet vallen) lieten verwijderen omdat agentje vond dat ze te donker waren. Brief van de importeur maakte niet uit. De agent maakt de wet uit blijkbaar. Ik hou mijn hart vast...

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Het gaat hier om misbruik, zie je probleem niet zo.
Als er massaal misbruik gemaakt wordt schiet de gemaakte uitzondering duidelijk aan zijn doel voorbij, dan zet je of de regels scherper of je schaft de uitzondering af,
Als er massaal misbruik gemaakt wordt schiet de gemaakte uitzondering duidelijk aan zijn doel voorbij, dan zet je of de regels scherper of je schaft de uitzondering af,
-
- 3rd Gear member
Ik heb (nog) geen probleem. Ik vrees alleen dat onze overheid het misbruik als een smoes gaat gebruiken om de regeling in zijn geheel af te schaffen. En dan kan ik over 2 jaar ineens weer 25% gaan betalen. Je kent onze regering toch...vrijwel elke maatregel die ter stimulering dient, wordt bij gebruik ineens weer afgeschaft of het potje is onverwacht snel leeg. Het zal niet de eerste keer zijn.bart simpson schreef:Het gaat hier om misbruik, zie je probleem niet zo.
Maar hopelijk blijft het bij vrees. Ik ben ook weer niet paranoïde, ik ken alleen onze Haagse Vrinden iets tè goed.

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
vind die 25% voor iedereen ook veel redelijker, een schonere auto wordt namelijk al lager belast qua BPM/Co2 tax, het gaat daar nu ook dubbel op
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
Als je een auto koopt, krijg je korting op je tax en als je least, krijg je ook een voordeeltje. Anders zou de leaseprijs een heel klein beetje lager zijn en dat is onvoldoende stimulans ben ik bang.
Het is misschien dubbel, maar anders zou degene die least er vrij weinig van merken. Het ging toch uiteindelijk om het millieu?
Ik ben ineens héél millieubewust. Als alleen de aanschafprijs van de auto lager zou zijn, zou ik niet zo snel voor deze auto gekozen hebben. Nu zie ik het elke maand aan mijn loonstrookje dat het scheelt.
Het is misschien dubbel, maar anders zou degene die least er vrij weinig van merken. Het ging toch uiteindelijk om het millieu?

- Henriëtte
- 7th Gear member
We zien geen foto s helaas, dus voor het geval je niet precies weet hoe het plaatsen van foto s moet :leogetzzz schreef:wat foto's van mijn nieuwe car!
Nieuw antwoord, dan zet je dr eerst je tekst neer ( anders doet ie t niet)
dan zie je attachement toevoegen, daar klik je op dan ga je naar bladeren, dan kom je dus in je afbeeldingen van je pc waar je de foto hebt staan die je wilt plaatsen, die foto klik je aan en dan klik je op geplaatste attachements en dan op verstuur.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Als men geen misbruik maakt, hoeft de overheid de regeling niet op te schorten. Beetje kip en het ei verhaal, deze discussie. De Nederlander probeert standaard overal onderuit te komen en dan grijpt de overheid weer in.Mike Philippens schreef:Ik heb (nog) geen probleem. Ik vrees alleen dat onze overheid het misbruik als een smoes gaat gebruiken om de regeling in zijn geheel af te schaffen.bart simpson schreef:Het gaat hier om misbruik, zie je probleem niet zo.
Als iedereen in een 14 of 20% auto zich aan de regels houdt, blijft het zo. Als het misbruik er niet is, kan het ook niet als smoes gebruikt worden. Dat is wat ik bedoel. Beetje maf dat eigenlijk al gewoon wordt gevonden dat dat misbruik er is, beetje kenmerkend voor onze huidige maatschappij
<hier kunnen geen rechten aan ontleend worden, vertrouw de heren ook niet zo>
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 3rd Gear member
Ehhh...van de kinderopvang werd toch ook geen misbruik gemaakt?VolvoMafia schreef:Als men geen misbruik maakt, hoeft de overheid de regeling niet op te schorten.
Maar goed, laten we on-topic blijven en desnoods een ander topic openen om het kabinetsbeleid te bespreken.
PICS please!

- diesel01
- Geartronic member
Als ik SOMMIGE hooligans zie crossen in hun 'milieu' vriendelijke auto maakt bij deze lieden het milieu geen fcuk uit. Er wordt dus alleen naar de maandelijkse bijdrage gekeken onder het mom ik ben zo lekker GROEN bezig.
V90 T6 Recharge Rdesign
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
klopt, op de meest linkse baan sterft het van de hybrids
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
Exact! Ik geloof reen *PIEP* van het Al Gore geneuzel. Het rammelt aan alle kanten. Er is echter niets mis met een beetje minder troep de wereld in te spuiten. Maar mijn nr.1 motivatie om een DrivE te nemen is de bijtelling. Ik ben niet van de groen-afdeling, want dan zou ik geen auto rijden. Toch?diesel01 schreef:Als ik SOMMIGE hooligans zie crossen in hun 'milieu' vriendelijke auto maakt bij deze lieden het milieu geen fcuk uit. Er wordt dus alleen naar de maandelijkse bijdrage gekeken onder het mom ik ben zo lekker GROEN bezig.
Maar al met al kost de auto me ook genoeg, dus niet-leaserijders: maak je maar geen zorgen, ik betaal voldoende...

- diesel01
- Geartronic member
Het was misschien een wat zuur verhaaltje, maar niet zo bedoelt.
Ik heb ook een aantal leaserijders in de familie gehad en als ik hoorde wat die aan bedragen betaalde :shock: en dat voor iets wat geen eigendom is of wordt. Maar dit geheel Off Topic.
Ik heb ook een aantal leaserijders in de familie gehad en als ik hoorde wat die aan bedragen betaalde :shock: en dat voor iets wat geen eigendom is of wordt. Maar dit geheel Off Topic.
V90 T6 Recharge Rdesign
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
voor het dubbele van die bijdrage rij jij iig geen (soortgelijke) autodiesel01 schreef:Ik heb ook een aantal leaserijders in de familie gehad en als ik hoorde wat die aan bedragen betaalde :shock: en dat voor iets wat geen eigendom is of wordt. Maar dit geheel Off Topic.
- diesel01
- Geartronic member
Dat klopt en ik mag ook graag wat dat betreft een eigen koers varen.
In mijn geval is de auto betaald en dus eigendom, wat iemand anders(lees buitenstaander) ook denkt. Accountmanagend nederland heeft natuurlijk een auto nodig om naar zijn/haar klanten te gaan, maak gebruik en geen misbruik van de mogelijkheden die worden geboden.
De specs worden alleen behaald zoals de auto wordt afgeleverd dan zou ik daar niet al te veel aan veranderen. Ik ben zelf net over gestapt op 17" en dat zie ik terug in de brandstof die ik zelf betaal.
In mijn geval is de auto betaald en dus eigendom, wat iemand anders(lees buitenstaander) ook denkt. Accountmanagend nederland heeft natuurlijk een auto nodig om naar zijn/haar klanten te gaan, maak gebruik en geen misbruik van de mogelijkheden die worden geboden.
De specs worden alleen behaald zoals de auto wordt afgeleverd dan zou ik daar niet al te veel aan veranderen. Ik ben zelf net over gestapt op 17" en dat zie ik terug in de brandstof die ik zelf betaal.
V90 T6 Recharge Rdesign
-
- 4th Gear member
Blijft een mooie discussie! Het maakt natuurlijk wel een groot verschil of je alleen bijtelling hebt of dat je werkgever je leasebudget als integraal onderdeel van je salaris ziet. In veel gevallen is het zo dat als je geen leaseauto zou nemen, het leasebudget (bruto) als salaris wordt uitgekeerd. Totale kosten van een leaseauto zijn in dat geval: bijtelling PLUS misgelopen salaris. Dan is het verschil lease - prive niet meer zo enorm groot qua maandlasten. Blijft over dat je als leaserijder geen grote investering in de auto hoeft te doen en niet voor onverwachte uitgaven komt te staan, waardoor dat per saldo toch net wat aantrekkelijker kan uitpakken.bart simpson schreef:voor het dubbele van die bijdrage rij jij iig geen (soortgelijke) autodiesel01 schreef:Ik heb ook een aantal leaserijders in de familie gehad en als ik hoorde wat die aan bedragen betaalde :shock: en dat voor iets wat geen eigendom is of wordt. Maar dit geheel Off Topic.
-
- 3rd Gear member
Precies. Hoewel ik wel graag 'leuk' rijdt, hoef ik me niet druk te maken om de auto. Als ie stuk is, gaat ie naar de garage en krijg ik een andere brik mee. Bij schade wordt ie hersteld, ik hoef me geen zorgen te maken om restwaarde of wat dan ook. Ik zorg er wel goed voor natuurlijk; ik ben geen achteloos type en ik verwaarloos de auto ook niet. Hij gaat alleen niet elke week in badCavallino schreef:Blijft over dat je als leaserijder geen grote investering in de auto hoeft te doen en niet voor onverwachte uitgaven komt te staan, waardoor dat per saldo toch net wat aantrekkelijker kan uitpakken.

Het is voor mij gewoon lekker auto rijden zonder zorgen. De kosten zijn bekend en ik weet ook al jaren dat ik privé echt niet goedkoper kan rijden. Als ik al zie wat mijn motor me kost aan dingetjes als beurten enzo...moet er niet aan denken dat ik nog een keer een auto moet gaan betalen ook. Het kan nl zijn dat ik voor een klus heel ver moet en dan komen de kosten ook. Of als je toevallig heel dichtbij zit (zoals ik nu in Dordrecht), dan kan het ook heel vervelend uitpakken. Die beurt 1x per jaar heeft ie toch echt nodig. Met eigen auto en km vergoeding moet je volgens mij niet te ver en niet te dichtbij zitten. Er zal best een bepaald optimum zijn. Vandaar: lekker leasen...lekker makkelijk. Maar dat kan voor iemand anders weer heel anders liggen.