ervaring met BSR-tuning op een D5 185 pk?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
nicolo
1st Gear member

Hallo,

Wie heeft ervaring met een (ppc)tuning van BSR op een D5 185 pk? Zoek op mijn XC70 geartronic naar meer kracht onderin. Wie kan mij de effecten en motorkarakter van de BSR beschrijven? Verder tevreden over afhandeling en dergelijke? Lukt het "heen-en-weer"verkeer met de ppc in de praktijk? Hoorde dat het opladen gevoelig is voor stroomverbruikers ed.

Alvast bedankt voor enige feeback
XC70 D5 185 PK automaat (GT6) Momentum, 2006 MY07,Willow Green
C30 1.6D Momentum 2008, Flint Grey

V70 2.4D 130 pk MT5 2002
850 TDI break 1997
Ramon&Ramon
7th Gear member

Ik ken er twee waarvan de bak stuk ging,of het met het tunen te maken heeft weet ik niet,maar het is wel toevallig,Volvo zegt van wel!
OracleDBA
4th Gear member

Lukt het "heen-en-weer"verkeer met de ppc in de praktijk? Hoorde dat het opladen gevoelig is voor stroomverbruikers ed.
Ik heb een PPC van BSR (geen D5 maar een T5). De eerste keer dat ik hem aansloot heb ik de auto "uitgelezen" (ruim 5 minuten). Daarna sluit je de PPC aan op de computer en wordt de software naar BSR (of Rica) gestuurd. Nog dezelfde dag kreeg ik een bericht dat er nieuwe software klaar stond. Weer even synchroniseren op de PC en vervolgens in de auto. ruim 3 minuten later kon het feest beginnen. Tijdens het uitlezen of tunen gaat alles uit, het dashboard wordt zwart, verlichting uit etc. Als je maar zorgt voor een volle accu en de stroomverbruikers bij voorbaat al uitzet, komt het allemaal goed. Verder is het natuurlijk belangrijk dat je de PPC niet loskoppelt en van de contactsleutel afblijft tijdens lezen/schrijven.

De genoemde tijden wijken overigens af per motortype, maar dit staat allemaal in de handleiding. Al met al een heel gebruiksvriendelijk systeem.
Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”