Hallo,
Wie heeft ervaring met een (ppc)tuning van BSR op een D5 185 pk? Zoek op mijn XC70 geartronic naar meer kracht onderin. Wie kan mij de effecten en motorkarakter van de BSR beschrijven? Verder tevreden over afhandeling en dergelijke? Lukt het "heen-en-weer"verkeer met de ppc in de praktijk? Hoorde dat het opladen gevoelig is voor stroomverbruikers ed.
Alvast bedankt voor enige feeback
ervaring met BSR-tuning op een D5 185 pk?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik ken er twee waarvan de bak stuk ging,of het met het tunen te maken heeft weet ik niet,maar het is wel toevallig,Volvo zegt van wel!
- OracleDBA
- 4th Gear member
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07.11.2007 - 09:04
- Locatie: Zuid-Holland
Ik heb een PPC van BSR (geen D5 maar een T5). De eerste keer dat ik hem aansloot heb ik de auto "uitgelezen" (ruim 5 minuten). Daarna sluit je de PPC aan op de computer en wordt de software naar BSR (of Rica) gestuurd. Nog dezelfde dag kreeg ik een bericht dat er nieuwe software klaar stond. Weer even synchroniseren op de PC en vervolgens in de auto. ruim 3 minuten later kon het feest beginnen. Tijdens het uitlezen of tunen gaat alles uit, het dashboard wordt zwart, verlichting uit etc. Als je maar zorgt voor een volle accu en de stroomverbruikers bij voorbaat al uitzet, komt het allemaal goed. Verder is het natuurlijk belangrijk dat je de PPC niet loskoppelt en van de contactsleutel afblijft tijdens lezen/schrijven.Lukt het "heen-en-weer"verkeer met de ppc in de praktijk? Hoorde dat het opladen gevoelig is voor stroomverbruikers ed.
De genoemde tijden wijken overigens af per motortype, maar dit staat allemaal in de handleiding. Al met al een heel gebruiksvriendelijk systeem.
Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch