wie heeft er ervaringen met carpc icm rti scherm

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
msb77
Starter

Hallo iedereen,

heb sinds een tijdje een volvo v70 uit 2006. super auto maar wil toch iets meer uitbreiding op het audio-systeem (HU-850 met dvd RTI). Ik zit dan te denken aan een "mediacenter" of een carpc waarbij het beeld over de rti loopt icm IMIV.

Genoeg te krijgen op het internet maar de grote vraag voor mij is hoe is de beeldkwaltieit? Nu heb ik gehoord dat videobeelden op zich nog niet zo'n probleem zijn maar de beeldkwaliteit voor bijvoorbeeld internet en/of andere applicatie's een heel stuk minder zijn. :roll: Heb ook op carpc-forums gekeken maar blijkbaar heeft daar nog niemand een volvo met rti...

carpc's met een tv-out zijn wel te verkrijgen ipv vga met een verloopstekker naar de IMIV.
Mochten er leden zijn die hier al ervaringen mee hebben dan hoor ik het graag!!

:P
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Je kunt ook VGA aankoppelen op het scherm, alleen moet je dan wel aan het solderen...
Neemt niet weg dat als de car-pc een goede passende resolutie kan weergeven, je prima beeld hebt.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
msb77
Starter

Videokwaliteit is voor mij goed genoeg via RTI. Wat ik niet weet is of de letters e.d. van bijv internet explorer goed te lezen zijn. Heb nu een kabel besteld voor mijn laptop (tv-out) en ga het eerst hier eens mee proberen hoe de kwaliteit is. Zal hierover nog berichten...
Johras
2nd Gear member

Ik heb ervoor gekozen een ander scherm in te bouwen, met een resolutie van 800x480 ipv de 400x234 van het Volvo scherm.

Mijn ervaring met tv-out in combinatie met een lage resolutie is dat kleine letters slecht of niet leesbaar zijn. Voor video/plaatjes en navigatie zal het wel genoeg zijn denk ik.

Overigens wel een behoorlijke klus om een 7 inch scherm in de originele Volvo houder te krijgen.. RTI scherm is 6,5 inch :P
msb77
Starter

@Johras
Dat geloof ik direct! Zat hier zelf ook wel aan te denken maar geloof niet dat je snel even een schermpje kan wisselen. Welk scherm heb jij hiervoor gebruikt? nu wel tevreden over de resolutie dan? Wat natuurlijk ook een mogelijkheid is, om de HU850 eruit te gooien en daar een scherm inbouwen. Vindt dit alleen jammer omdat alle bijbehorende functie's dan vervallen. Wat voor mij nog een andere optie is, om er een dvd speler met sd-card reader aan te sluiten. Ben zelf niet zo'n ipod-fan. Gooi m'n mp3 dan liever op een sd kaartje om het vervolgens af te spelen...
Johras
2nd Gear member

Ik had nog een 7 inch touchscreen scherm (CTF-400), wel een hoop aan moeten passen. Alle electronica los en zelf weer vast maken om het zo plat mogelijk te maken en creatief met de dremel geweest. Aangesloten via VGA en stroom via de voeding van de carpc.

Ben zeker tevreden over het resultaat, ik vind het ook wel leuk om te knutselen ;)

Voor alleen mp3/dvd zou ik gewoon bij het originele scherm blijven denk ik.
msb77
Starter

@johras

Dus als ik het goed begrijp ben je nu wel tevreden over de resolutie c.q. duidelijkheid van het scherm? Net wat je zegt, bij een dvd speler houd ik het gewone scherm. Wat betreft kosten kan ik denk ik dan ook beter een mini laptop kopen maar ja, het leek me wel grappig om een carpc te hebben dus vandaar dat ik er nog niet helemaal over uit ben. Heb je nog foto's hoe jouw uiteindelijke resultaat is geworden?? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet...
Johras
2nd Gear member

Resolutie en duidelijkheid is prima, ook internet pagina's en bv Word bestanden zijn goed te lezen :)

Heb in dit topic een paar foto's geplaatst, maar ik heb geen camera (alleen crappy phone). Je ziet aan de zijkanten wel dat het niet een origineel scherm is, maar ik ben toch wel tevreden.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=31503
msb77
Starter

Mijn complimenten voor het mooie werk! Dat lijkt super met het scherm. Ik moet er toch nog even heftig over nadenken. Ik denk dat als ik al het materiaal heb dat ik toch gauw een 1000 eurie verder ben. Werkt jou RTI nu nog wel, of heb je deze min of meer afgesloten??
Johras
2nd Gear member

Ik had geen RTI, heb op de sloop een scherm + rooster gehaald. Totale kosten zitten denk ik zo rond de 700-800 euro, alle kleine dingen tikken toch aan. ;)

Maar voor dat geld heb je wel veel meer dan alleen RTI :)
msb77
Starter

Heb m'n laptop achter de IMIV gehangen met een tv-out kabeltje, resolutie aangepast maar beeld is wel behoorlijk belabberd. Je kan de icoontjes van windows herkennen maar de tekst is onleesbaar. Heb nu een multimedia geval van kenwood besteld (kos v500). Mijn bedoeling is om deze er achter te hangen. Dit leek me voor mij dan de beste oplossing. Toch jammer dat er niet een kant en klare toucscreen als vervanger van het rti scherm is...
Fabian
3rd Gear member

VolvoTech schreef:Je kunt ook VGA aankoppelen op het scherm, alleen moet je dan wel aan het solderen...
Neemt niet weg dat als de car-pc een goede passende resolutie kan weergeven, je prima beeld hebt.
Is daar nog een aparte 'input' voor te pakken ?

Een extra video break-in box voor VGA zou leuk zijn :D
bijna!: V90 T8 Ultra Executive Edition, Denim Blue/Amber, Polestar Engineered Optimalisatie, Heico sportuitlaat
12-2019 - 08-2025: Tesla Model S
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Die is er inmiddels hoor voor VGA...
(wel ff zelf kabeltje insolderen).

Groet!
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Fabian
3rd Gear member

VolvoTech schreef:Die is er inmiddels hoor voor VGA...
(wel ff zelf kabeltje insolderen).

Groet!
Is er een vrije input op de HU die geselecteerd kan worden voor de "VGA" ingang ?
bijna!: V90 T8 Ultra Executive Edition, Denim Blue/Amber, Polestar Engineered Optimalisatie, Heico sportuitlaat
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Nee, wordt TV bron via iMIV, MII oid.
Heb nog wel een oude MII+ liggen ergens, die staat doorlussen melbus apparaten nog toe... (kun je iMIV en MII+ naast elkaar gebruiken).
www.volvotech.eu

Fabian
3rd Gear member

Meerdere TV bronnen mogelijk ? (0,1,2) De bestaande op de IMIV zijn al bezet. ipod/tv-tuner.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ach so...
euh... audio ingang van je TV tuner gebruiken.
Video breakin is echte onderbreking van de kabel zeg maar, dus die gaat hardware matig overal overheen (ook over je TV 0,1 en 2).
www.volvotech.eu

Fabian
3rd Gear member

ah. ergens een switch maken die de VGA-input "activeerd" ?

Zou zelfs weergegeven worden met HU op FM en de navigatie aan ?

Audio verwacht ik niet nodig te hebben
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Precies, overruled gewoon het navischerm.
(schakelaartje idd).
www.volvotech.eu

Fabian
3rd Gear member

En kabeltje solderen is in de MI++ ?

Wat voor resolutie/freq kun je er naartoe duwen?
Neem aan dat de beeldkwaliteit dan wat beter is dan pc > composite > tv-tuner > imiv > rti scherm

Ik heb een klein 12V pc'tje die ik via umts/gprs wat informatie wil laten downloaden en op oproep weergeven op 't rti scherm.
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”