Na aanleiding van het zien van de C30 facelift foto's en het filmpje van de C70 denk ik het volgende van de C70 facelift:
+ dashboard is meer richting V70/S80 (alhoewel nog steeds herkenbaar gebaseerd op het C30/S40/V50 thema, had een V70-stuur geen wonderen gedaan?)
+ neus lijkt wat langer
+ achterzijde oogt breder
- dezelfde koplampen als C30 en grille heeft dezelfde maat (het is logisch dat jee een ouder model meer in lijn wilt brengen met de toekomstige series, maar het is prettig als een veel duurdere auto zich kan onderscheiden van de instapper)
- stand koplampen is niet in lijn met de zijstriping (hierdoor ogen de koplampen wat geforceerd)
- geen GDTi motoren, geen andere technische upgrade zichtbaar
- afstand met nieuwere V70/S80 wordt eigenlijk eerder groter dan kleiner, en dat lijkt me lastig voor de marketingmensen bij Volvo (misschien tegen de eco-draad in, maar een 3.0T had toch mooi geweest voor dit model)
C70 Phase II (Update 1-9 inclusief Persfoto's)
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- HV
- 2nd Gear member
vind ook de neus wat lang; maar inderdaad, huidige model is erg mooi, maar oogt aan voorzijde wat gedateerd. Al blijft het een beauty hoor (wij zijn ook al 2x gaan proefrijden...). Jammer dat de GDTi nog op zich laat wachten, zou de update van het model wat meer 'body' hebben gegeven. Maar goed, dat zal nog wel enkele maanden wachten zijn vermoed ik.
Ook ik vind dat Volvo snelle stappen in het design zet, maar ik denk wel dat hiermee een grote doelgroep wordt aangesproken. Ik heb zelf ook wel even getwijfeld m.b.t. het XC60 design (kom ik daarmee nou wel even bescheiden voorrijden als met de V70), maar binnen het moderne design wat nu door diverse merken wordt aangeboden, blijft Volvo nog juist aan de beschaafde kant. Voorbeeld hiervan vind ik de achterlichtunits in de opgefriste C70; waar de LEDs in de Audikoplampen toch een tikje fout overkomen (mijn oordeel hoor, blijft persoonlijk uiteraard!), vind ik dit een zeer gedistingeerd designelement. Modern, eigentijds en ook chique. En aan die neus zullen we vast snel gewend zijn denk ik zo.
Ook ik vind dat Volvo snelle stappen in het design zet, maar ik denk wel dat hiermee een grote doelgroep wordt aangesproken. Ik heb zelf ook wel even getwijfeld m.b.t. het XC60 design (kom ik daarmee nou wel even bescheiden voorrijden als met de V70), maar binnen het moderne design wat nu door diverse merken wordt aangeboden, blijft Volvo nog juist aan de beschaafde kant. Voorbeeld hiervan vind ik de achterlichtunits in de opgefriste C70; waar de LEDs in de Audikoplampen toch een tikje fout overkomen (mijn oordeel hoor, blijft persoonlijk uiteraard!), vind ik dit een zeer gedistingeerd designelement. Modern, eigentijds en ook chique. En aan die neus zullen we vast snel gewend zijn denk ik zo.
- Driving_Volvo
- 2nd Gear member
De achterlichten zijn prachtig ! En in het echt smoelt daze nieuwe neus gewoon heerlijk !

Dashboard is veranderd, en heeft nu hetzelfde material als in de S80 !
Het enigste wat mij stoort, is de afstand tussen raam en neus. daardoor lijken de koplampen van opzij erg lang. Dat is bij de C30 gelukkig niet zo.
Maarja, dat is ook al zo met de oude neus....
Danny

Dashboard is veranderd, en heeft nu hetzelfde material als in de S80 !
Het enigste wat mij stoort, is de afstand tussen raam en neus. daardoor lijken de koplampen van opzij erg lang. Dat is bij de C30 gelukkig niet zo.
Maarja, dat is ook al zo met de oude neus....
Danny
Volvo 480 Turbo Collection 074/480
Volvo V60 D5 R-Design
Volvo 850 Turbo Estate R.I.P Volvo V70 II 2.4
Volvo 480 ES Volvo480 ES Two Tone
Volvo 480 Two Tone Turbo Volvo 480 Turbo AT
Volvo V60 D5 R-Design
- Driving_Volvo
- 2nd Gear member
Vanilla ofzo
Photos geven geen duidelijk beeld, maar die kleur is erg mooi in het echt !

Photos geven geen duidelijk beeld, maar die kleur is erg mooi in het echt !

Volvo 480 Turbo Collection 074/480
Volvo V60 D5 R-Design
Volvo V60 D5 R-Design
- liquid_force
- 6th Gear member
waar ik nieuwsgierig naar ben of die nieuwe achterlichten ook op de 'oude' passen ... als ik zo de buitenmaten bekijk zou het moeten passen ...
- EV70S
- 3rd Gear member
Nog een paar leuke plaatjes van de leverbare kleuren op de nieuwe C70 op diverse zonnebrillen:

en de auto zelf nogmaals in beeld, ook hier voor mij een positieve face-lift in het echt, was er vooraf niet enthousiast over, nu wel!

en de auto zelf nogmaals in beeld, ook hier voor mij een positieve face-lift in het echt, was er vooraf niet enthousiast over, nu wel!

MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
-
- 5th Gear member
Volgens mij gaat dat niet passen, de achterbumper loopt anders ter hoogte van de lampunit. Nu loopt dit niet meer vlak en de lampunit ook niet, zoals dat bij die van jou en mij nu wel het geval is.liquid_force schreef:waar ik nieuwsgierig naar ben of die nieuwe achterlichten ook op de 'oude' passen ... als ik zo de buitenmaten bekijk zou het moeten passen ...
- liquid_force
- 6th Gear member
volgens mij is dat optisch bedrog Ruud ... als je aan de linkerkant kijkt van de een-na-laatste foto hierboven zie je dat de onderkant van de lamp-unit ook gewoon recht is ... dat de bumper een welving heeft klopt, maar die begint pas bij de unit, niet in de unit ...

-
- 5th Gear member
Okay, zou kunnen. lijkt me optisch dan wel 'mooier' met de nieuwe bumper dan. Dit accentueert de lijn die er optisch ontstaat in de lampunits.
Overweeg je deze te plaatsen?
Ikzelf vind de oude lampunits met de cirkels erin vele malen mooier, maar dat had ik ook bij de XC90, S40 en V50, dus ik zal wel niks veranderen.
Groet
Ruud
:
Overweeg je deze te plaatsen?
Ikzelf vind de oude lampunits met de cirkels erin vele malen mooier, maar dat had ik ook bij de XC90, S40 en V50, dus ik zal wel niks veranderen.
Groet
Ruud
:
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
Dream on.liquid_force schreef:volgens mij is dat optisch bedrog Ruud ... als je aan de linkerkant kijkt van de een-na-laatste foto hierboven zie je dat de onderkant van de lamp-unit ook gewoon recht is ... dat de bumper een welving heeft klopt, maar die begint pas bij de unit, niet in de unit ...
De nieuwe achterlichten hebben weliswaar een horizontale lijn (van achteren bekeken), maar het is de vraag of dit wel op dezelfde hoogte ligt als voorheen (bij S40 en V50 verschoof de onderzijde naar boven).
Maar ik zou me akelig druk maken over de indrukking van de achterbumper en het achterlicht. Bij een oude bumper zal het nieuwe type achterlicht een kier van jewelste laten zien. Het is namelijk beslist geen gezichtsbedrog dat er een facetrand in is gemaakt.
- Live
- 4th Gear member
Ben schreef:De nieuwe Volvo C70: voor levensgenieters
Dieselmotoren Vermogen/koppel Brandstofverbruik CO2-uitstoot
D5 180 pk/400 Nm 6,6 l/100 km 174 g/km
2.0D 136 pk/320 Nm 6,0 l/100 km 158 g/km
Wat ik me afvraag... verschild deze D5 dan van de andere D5's aangezien die 185 pk hebben en 400 Nm... en waarom zou je dat veranderen.. Bij de C30 lijkt het vermogen ook terug genomen te zijn bij sommige modellen.. (ik zie mezelf wel rijden in een D5 205pk 440 NM C30 R-design maar helaas..)
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
In de kleine Volvo's (C30, S40, V50, C70) heeft de D5 altijd 180pk gehad.
Als je de motorkap opendoet dan zie je dat het er qua in- en uitlaat wat anders aan toe gaat dan in de overige Volvo-modellen.
De 5 cilinder benzinemotoren van de kleintjes wijken ook af van de grotere modellen.
Er is motorisch dus niets wezenlijks veranderd. Het verschil was er altijd.
Als je de motorkap opendoet dan zie je dat het er qua in- en uitlaat wat anders aan toe gaat dan in de overige Volvo-modellen.
De 5 cilinder benzinemotoren van de kleintjes wijken ook af van de grotere modellen.
Er is motorisch dus niets wezenlijks veranderd. Het verschil was er altijd.
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Omdat het een nieuwere auto is die een nieuwer type blok gebruikt. S80N/V70NN heeft precies dezelfde "kleine" 5 cylinder benzine er in liggenMaurice Pierik schreef: De 5 cilinder benzinemotoren van de kleintjes wijken ook af van de grotere modellen.
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
Dat lijkt me sterk. In ieder geval zijn de specificaties altijd anders geweest.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
het is ook niet zo, die 2.4 5 cilinder is ueberhaupt niet leverbaar in de S80/124 of de V70/135Maurice Pierik schreef:Dat lijkt me sterk. In ieder geval zijn de specificaties altijd anders geweest.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
met de Tourer had je trouwens een superkoopje, een 2.4i automaat zonder lekkers kost nu weer gewoon € 49.995,--
Volvo for life