Hulp bij keuze motor V40 phase 2

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Endewerf
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 08.09.2009 - 22:30
Locatie: Amsterdam

Na jaren Audi te hebben gereden wil ik nu switchen naar Volvo V40. Ik kan geen betaalbare A4 diesel vinden met niet te veel kilometers. Ik heb nu een V40 phase 2 gevonden die betaalbaar is met niet te veel kilometers voor een diesel; 191.326 km. Ik zie dat de meeste diesel V40 worden geleverd met een 102 pk/1900cc. Echter die ik gevonden heb is een 95 pk/1870cc. Heeft iemand hier ervaringen mee? Te weinig pk's wil ik dit keer niet meer (mijn vorige Audi was een stuk minder krachtiger dan mijn vorige) maar een motor uit 2000 met 95pk is te doen volgens mij.
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

De 95pk versie is volgens mij alleen in de Phase 1 geleverd.

Als ik jouw was zou ik zoeken naar een 115 pk versie, deze is een Phase 2, en is volgens mij de zuinigste van de twee varianten.

Ik heb de 102 pk variant gehad, en deze reed +/- 1:16 en de cijfers welke ikvan de 115pk tegen kom liggen +/- 2 km per liter hoger.
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

de 90 of 95 pk versies zijn nog zonder commonrail injectie dus minder zuinig en minder schoon. de 102 en 115 pk zijn wel commonrail.

ik rij zelf een v40 115pk en heb een gemiddeld verbruik van 1 op 18,3 over de afgelopen 24000 km. superzuinig dus, wel moet je dan normaal rijden natuurlijk. trap je dieper in dan drinkt hij ook meer.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21180
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

De 115 pk met 265nm is voldoende om vlot mee te komen met het verkeer.
Als je een beetje normaal doet dan is 1000km op een tank wel te doen.
Ik heb 3 jaar met plezier in een 115 pk rond gereden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

geen van de diesels heeft een roetfilter,
een 102pk of 115pk is niet echt een wereldverschil
zou altijd voor de phase II gaan (vanaf half 2000)
Volvo for life
Gebruikersavatar
marsm104
5th Gear member
Berichten: 1168
Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Ik zou voor een 1900 diesel gaan, phase II. Vanaf eind 2000/2001.
Moderner, dus stiller en zuiniger.
Het verschil tussen 102 en 115 merk je inderdaad niet.

Zo'n motorblok in een S40 en je kan makkelijk 1 op 18 halen :)
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
edwinopzolder
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 08.08.2006 - 22:11

Wij hebben ook de 95 pk versie,
Bijna 4 jaar geleden gekocht met toen ook 191K op de teller.

Ik moet zeggen ik vind het een heerlijke motor met voldoende vermogen en koppel en ook al bij 1900 tpm, ook met de caravan erachter geen enkel probleem je kunt een helling op van 4 tot 7% procent met 90 km uur in zijn vijf.

Ik kan geen vergelijk maken met de phase II dieselversies daar heb ik nog nooit mee gereden maar ik vind het comfort de wegligging en het vermogen kracht en geluid van de motor een ruime plus
Verbruik is trouwens super kom nooit onder de 1 op 18,5 meestal zelfs beter als 1 op 19.
V40 1.9 D 1999
Endewerf
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 08.09.2009 - 22:30
Locatie: Amsterdam

Bedankt allen voor de tips. Ik ga toch voor phase 2. Zijn er nog meer dingen waar ik moet letten? Wat zijn typische Volvo V40 slijtage plekken?
Volvo V50 1,6D
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21180
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Wij hebben 2 keer :onfire: (gelukkig) onder garantie een koppeling vervangen gekregen. Beide keren gebeurde dit omdat in de 3e en 4e versnelling het toerental niet synchroom liep met de snelheid, dit is ook vast gesteld door chef werkplaats.
Verder hebben wij een foutloze V40 gehad, die verder dan onderhouds beurten geen noemenswaardige problemen heeft gehad.
Er zat een sportpakket op waarbij de vering/demping iets straffer was en een iets bredere bandmaat, wat de auto sportiever maakt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Endewerf
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 08.09.2009 - 22:30
Locatie: Amsterdam

Het is toch een V40 1,9D met 115pk uit 2001 geworden met 188.000km op de teller bij de aankoop. In de stad rijd ie als een diesel maar op de snelweg ben ik erg blij met de power die de motor heeft. Wat extra gas en weg is de auto. Bijna net hetzelfde gevoel als mijn Audi 100 met 2.3i motor. Heerlijk. Ik ben blij :P
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

veel plezier ermee, hij is te tunen naar 144 pk en 303 Nm door rica. hij rookt dan wel iets meer maar je hebt er ook meer plezier van. zuiniger wordt hij er niet van, dat is de ervaring die ik ondertussen heb op gedaan.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”