Vanaf ca. 75 kmh tot ongeveer 90 kmh heb ik een zware monotome brom in mijn 940 (290.000 km). Deze brom is in z'n 4 en in z'n 5 aanwezig. Wat zou dat kunnen zijn. Moet ik me zorgen maken om mijn cardan, bijvoorbeeld de lagering daarvan?
Wie weet een mogelijke oorzaak?
Zware brom bij 80kmh in 940
-
- 2nd Gear member
Volgens mij is het een vorm van resonantie maar ik ben helemaal geen monteur :
Ik las dit op een ander forum internet:
Dit kan in de voorpijp ophanging zitten, je hebt waarschijnlijk een type steun die op het subframe geschroefd zit. De voorpijp hangt met 2 rubbers in de steun. Er is een modificatie geweest voor deze type's, de plaat die geschroefd zit onder de voorpijp(dichts bj de subframe) daar komen dan 2 rubbers in om de voorpijp op te hangen. Je zult dus een nieuwe plaat en 2 rubbers moeten bestellen, bij de dealer weten ze hier wel van.
Dat ging over een V70 Diesel
Mogelijk heb je iets dergelijks ?
Ik las dit op een ander forum internet:
Dit kan in de voorpijp ophanging zitten, je hebt waarschijnlijk een type steun die op het subframe geschroefd zit. De voorpijp hangt met 2 rubbers in de steun. Er is een modificatie geweest voor deze type's, de plaat die geschroefd zit onder de voorpijp(dichts bj de subframe) daar komen dan 2 rubbers in om de voorpijp op te hangen. Je zult dus een nieuwe plaat en 2 rubbers moeten bestellen, bij de dealer weten ze hier wel van.
Dat ging over een V70 Diesel
Mogelijk heb je iets dergelijks ?
- V70 D5-C30 2.4i
- 2nd Gear member
De lagers zijn het niet. Het komt onder de auto vandaan, dus dat van de voorpijp klinkt plausibel. Ik ga er morgen gelijk naar kijken. Bedankt voor de hint...
940 -> V70 -> C30 -> 940 -> V70