Jammer dat de scherpe lijnen verdwenen zijn. Vooral aan de voorkant. de motorkap tot aan de grill van de concept zag er veel strakker uit. dit oogt een beetje gemoedelijk rond. Achter en zijkant mogen er wel zij. Nu de interieur foto's nog!
Ja die neus van de nieuwe auto's moet ik ook even aan wennen.. ik vind het lijken alsof de voorkant beetje uitgezakt is. Maar de achterlichten van de V70 vond ik eerst ook 3x niks, nu heel mooi.
De "Wow-factor" is door deze voorkant wel grotendeels weg. Wat overblijft is een wat brave ietwat saaie voorkant. Volvo durft blijkbaar niets te agressief uitbrengen. Als men ziet hoe de Audi A5 verkoopt, denkt ik dat dit een grote fout is.
De rest van de wagen is m.i. zeer geslaagd, inderdaad een evolutie en waardige opvolger voor de huidige S60, maar weerom "juist niet" zoals altijd bij Volvo.
Ziet er werkelijk heerlijk uit! Na een paar twijfelachtige keuzes op huidige modellen gaat dit toch weer de goede soort futuristische kant op!
Ben benieuwd wanneer hij in 2010 komt en met welke motoren hij leverbaar zal zijn. Heb zeker interesse!
De voorkant ziet er goed uit vind ik. Ietsjes uitdagender had nog wel gemogen maar dit voldoet in principe ook wel. De kleur vind ik ook goed passen, lijkt me zonde om deze auto in een te onopvallende kleur zoals zilver of zwart te nemen...
jds schreef:Als men ziet hoe de Audi A5 verkoopt, denkt ik dat dit een grote fout is.
De rest van de wagen is m.i. zeer geslaagd, inderdaad een evolutie en waardige opvolger voor de huidige S60, maar weerom "juist niet" zoals altijd bij Volvo.
de A5 verkoopt cumulatief niet heel veel beter dan de uitlopende S60, zou me daarover dus geen zorgen maken.
In 2008 deden ze cumulatief zelfs gelijke aantallen (bron www.bovag.nl)
jds schreef:Als men ziet hoe de Audi A5 verkoopt, denkt ik dat dit een grote fout is.
de A5 verkoopt cumulatief niet heel veel beter dan de uitlopende S60, zou me daarover dus geen zorgen maken.
In 2008 deden ze cumulatief zelfs gelijke aantallen (bron www.bovag.nl)
De A5 is wel een veel duurdere wagen dan de S60, maar relatief gezien verkoopt deze wagen in Vlaanderen zeer goed.(vergeleken met BMW coupé en zijn concurenten)
Het punt is dat de voorkant wel wat gewaagder had mogen zijn
Ik kan trouwens bevestigen dat dit de officiele volvo s60 is. Bij volvo presentatie heb ik ook nog andere foto's gezien..
* 2004 - Volvo Amazone rally automatic uit 1965
* 2007 - Mini Cooper MY06
* 2007 - Mini Cooper D MY08
* 2008 - Mini Cooper MY08
* 2008 - Volvo C30 1.8 Sport MY09
* 2010 - Volvo C30 T5 Summum MY10
* 2012 - Volvo V40 D2 Summum MY13 - 18 inch Ailos - Ice White - Intro Line - Panoramadak - Premium Sound - Getinte ramen - Stylingset - Off Black Leder
Johras schreef:Vind de nieuwe lijn van Volvo echt niks, geef mij maar de nieuwe Saab 9-5...
Off-topic dan:
Ik neem aan dat dit als grap is bedoeld want de originele 9-5 is nog altijd mooier als die met veel te veel amerikaanse inbreng gepimpte 9-5, hetzij als facelift van het vorige model hetzij als het nieuwe model.
Een rijdend anachronisme is het.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc. S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
bart simpson schreef:heb jij de S60 al in het echt gezien? denk dat Audi op de aantallen S60 nog eens jaloers gaat worden
Ik werd werkelijk gek van al die A5's gedurende mijn vakantie aan de Côte (net zo als de Q7's trouwens). Zal wel niet maatgevend zijn voor de gehele verkoop want anders zou ik zeggen dat dit een heel succesvolle auto is/wordt.
De nieuwe S60 zal daarentegen heel wat potten breken als Volvo tenminste de prijsstellling in de hand houdt en toekomstige A5 rijders een geweldig alternatief bieden. Kortom Bart je zou wel eens gelijk kunnen krijgen.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc. S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.