hallo,
Het cabrio seizoen is bijna weer afgelopen, dus gaat de C70 cabrio in de stalling. Ik heb een paar stalen velgen op de kop getikt om de wagen op weg te zetten. Wat is slim te doen met de accu?? in de stalling is geen stroom aanwezig om een druppel lader aan te sluiten. Kan ik de accu een langere periode er uit halen, of is dan bij het terug zetten de computer van slag. Wie heeft hier ervaring mee?
Groet,
Rolph
winterstalling C70 T5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Ik weet niet of de computer hier blij mee zal zijn.
Persoonlijk denk ik dat je er wijs aan doet de accu in de auto te laten en op te laden.
Mede ook dat je alarm anders niet zal werken als deze niet tussendoor opgeladen word.
Kan je er niet af en toe even een stukje mee rijden als het weer het toelaat, dat lijkt me beter dan hem voor een paar maanden stil te zetten.
Persoonlijk denk ik dat je er wijs aan doet de accu in de auto te laten en op te laden.
Mede ook dat je alarm anders niet zal werken als deze niet tussendoor opgeladen word.
Kan je er niet af en toe even een stukje mee rijden als het weer het toelaat, dat lijkt me beter dan hem voor een paar maanden stil te zetten.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3210
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Langdurig stilzetten van een auto is meestal niet goed. Afgezien van bandenproblemen en kans op elektrische narigheid, muizenplagen e.d. ,kan ook het benzine systeem vervuild raken doordat de benzine gelatineerd door veroudering Dat laatste is misschien wel te verhelpen door een injectorreiniger te gebruiken. Maar leuker is het om, net als ik gedaan heb, een hardtop van Wiessman bij de cabrio op de kop te tikken. Je hebt dan een winterharde auto die ieder weertype aan kan.
De hardtop is zodanig goed geisoleerd dat je ook van regengeluiden geen last meer hebt.
De hardtop is zodanig goed geisoleerd dat je ook van regengeluiden geen last meer hebt.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3210
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
De Cabriokap ligt tijdens de winter op een paar rubbermatten zodat hij vrij blijft van de bodem van de bak waardoor hij niet in het water komt te liggen. Bovenover de kap wordt een meegeleverde hoes getrokken die met klittenband vastzit. Met andere woorden - met de Cabriokap gebeurd niets! Ik heb pas een winter ervaring met de hardtop, maar kan niet anders zeggen dan dat ik dat perfect vind.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Oke, slim idee!mga1600 schreef:De Cabriokap ligt tijdens de winter op een paar rubbermatten zodat hij vrij blijft van de bodem van de bak waardoor hij niet in het water komt te liggen. Bovenover de kap wordt een meegeleverde hoes getrokken die met klittenband vastzit. Met andere woorden - met de Cabriokap gebeurd niets! Ik heb pas een winter ervaring met de hardtop, maar kan niet anders zeggen dan dat ik dat perfect vind.

En zonder Hard top? (Bij winter gebruik van de kap dus). Heb je daar ervaring mee?
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011