Naar zweden

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
Klaasjan
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46

Ik zou het niet weten, ik laat hem gewoon tot de grens op de zweedse platen denk ik...
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Je kunt er gewoon mee naar Nederland, zoals ik hierboven heb vermeld. Mits BPM ontheffing aangevraagd is. Dan mag je 2 weken met buitenlands kenteken rond rijden in NL als Nederlander. Daarna is er mogelijkheid voor een bekeuring.

Verder geen Duitse export kentekens gebruiken voor een export auto uit Zweden. De Zweedse autoriteiten zijn hier niet blij mee, de Duitse autoriteiten ook niet en de Nederlandse ook niet. HEt is geen Duitse auto en hij wordt niet uit Duitsland gehaald.

Zweden is een land apart, daar kun je gratis export kenteken aanvragen of simpelweg gewoon export aanvinken op kentekendeel 1. Zolang je verzekering hebt afgesloten in NL is er totaal geen probleem. Eventueele bekeuringen komen uiteindelijk via een lange weg wel bij de nieuwe eigenaar terecht.

En in die twee weken hoef je ook geen aantoonbaar RDW afspraak te hebben. Natuurlijk wel het slimste om het zo snel mogelijk geklaard te hebben.

En laat die Duitse exportktentekens voor wat ze zijn, waarom betalen als je in Zweden gratis exportkentekens aan kunt vragen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

degraaf schreef:val je met een duits kenteken onder de nederlandse of onder de duitse wet?
onder geen wet bleek afgelopen week uit de media, deze kentekens hebben geen naw registratie (lekker grùndlich van die Duitsers) je loopt zeker in NL een veel grotere kans op problemen door dit fenomeen
volvo rob
2nd Gear member
Berichten: 242
Lid geworden op: 04.07.2007 - 11:25
Locatie: Boornbergum

Tijdelijke Verzekering (groene kaart) voor 2 weken kost je 125 via Deze site.
Verzekering op basis van chassisnummer en gewoon op zweedse platen naar NL rijden.
Gebruikersavatar
Klaasjan
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46

Bij centraal beheer 125 euro per jaar en inderdaad gewoon op de zweedse platen.
Het valt me trouwens tegen wat er wordt aangeboden in zweden. Iemand nog adresjes?

Groeten
Klaasjan
Gebruikersavatar
Marty McFly
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 21.06.2009 - 11:06
Contacteer:

en benieuwd hoe het is geweest, 5 oktober is al weer even voorbij!
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/
Mijn rijdende klassieker: Volvo 164 B30 1970
Mijn dagelijks vervoermiddel: Audi A4 2.0 TDI
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

dito!!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
degraaf
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 16.09.2007 - 16:06
Locatie: Yde

idd
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

s9606564 schreef:
Klaasjan schreef:Hoi Lars

Allereerst bedankt voor je antwoord. De site die je noemt en met name deze pagina heb ik uit en treure bekeken.
Ik zit met name met de verzekering, de wegenbelasting laat ik die ene dag van terugrijden maar zitten. Zodra we een auto gekocht hebben bellen we de RDW voor een dagkenteken welke we vlak bij de grens laten bezorgen.

Ons idee is om naar stockholm te vliegen daar een auto te kopen en terug te rijden naar Nederland. Dit alles binnnen een week of zo.

Is dit reeel?

Groeten
Klaasjan
hoi Klaasjan,
Dat alles binnen een week lijkt me wat ambitieus. Dan kun je misschien beter met een auto trailer gaan.
Of anders de auto al vantevoren ongezien kopen. Maar goed, aan beide opties zitten nadelen.

Ook zou ik even goed uitzoeken vanaf waar je met het eendagskenteken van de RDW mag rijden. Misschien is zo'n 5 daags kenteken van VDC wel handiger. Zoals je hebt gelezen heb ik daar alleen geen ervaring mee.
In theorie heb je dan:
- auto kopen in Zweden
- iemand in NL het kenteken laten regelen en opsturen
- terugrijden naar NL op dat kenteken
Dat moet op zich kunnen in 5 dagen voor verzenden en terugrijden.
Je bent dan niet afhankelijk van de oude eigenaar of je op diens naam (en verzekering etc) mag rijden.

Een Zweeds export kenteken vraagt een wat langere doorlooptijd.

De 5-daagse oplossing lijkt mij het beste te passen bij je plan, maar misschien nog even checken bij VDC wat betreft APK eisen etc.
Mocht je voor deze optie kiezen ben ik benieuwd naar je ervaringen.

Wat voor soort Volvo ga je kopen?
Wat omslachtig zeg, heel makkelijk is het.

Je vraagt een verzekering op chassis nr aan.
Je vraagt BPM ontheffing aan
Je vinkt op zweedse kentekendeel export aan
En je rijdt naar huis.

NL kenteken kun je niet regelen zonder dat de RDW de auto heeft gezien, zou wat zijn. Zouden er heel wat duistere auto's rondrijden op NL kenteken, als ze uberhaupt bestaan. Ingeslagen chassisnr's worden gecontroleerd namelijk bij eerste toelating. Dus zonder auto = geen kenteken.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
Klaasjan
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46

Nou al met al is het een beetje tegengevallen. We hebben uiteindelijk om terug te komen wel een volvo gekocht maar niet de geliefde 245. En CEntraal beheer wilde hem niet verzekeren dus .... Hij staat nu nog op naam van de garagehouder in Zweden en we gaan als het goed is volgende week invoeren. Wat we er nu mee gaan doen weten we nog niet misschien binnenkort dus op MP.

Het was overigens wel een leuk avontuur...

Ik houd jullie op de hoogte.

Ow ja foto:

http://kboven.hyves.nl/album/45019434/z ... 30/0/aXH3/

Groeten
KLaasjan (in de grijze trui met de sleutels over het Bureau)
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41422
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Waarom wilde CB de auto niet verzekeren?
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

door het buitenlandse kenteken?
Volvo for life
Gebruikersavatar
Klaasjan
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46

idd ze verzekeren wel op chassisnummer maar alleen binnen nederland (n et of dat te controleren is....)
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Mooie winkel! :)
Gebruikersavatar
Klaasjan
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46

Stinky schreef:
Mooie winkel! :)
In Jonkoping ;)

Gisteren naar de RDW geweest maar ik had niet het goede papier die wordt nu door de verkoper in Zweden naar mij gestuurd. Binnenkort dus nieuwe poging
Gebruikersavatar
Klaasjan
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46

Vandaag voorkeuring gehad, ongeveer 200 euro aan onderdelen moet vervangen...:(
Gebruikersavatar
Klaasjan
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46

Nou hij is ingevoerd en staat op MP om alvast te sparen voor een nieuwe reis naar Zweden. Want ik wil nog steeds graag een 245
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Als je in Brabant of Zeeland woont, neem ZLM. Die doen niet moeilijk over verzekeringen op chassisnummer.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
Klaasjan
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46

Nou en hij is al weer verkocht :)
Gebruikersavatar
Klaasjan
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46

En hij is alweer verkocht....
http://link.marktplaats.nl/325503014
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”