Onlang kreeg ik waarschuwing rijd langzaam service vereist.En lampje van uitlaatgasreinigingssysteem bleef branden.Met auto naar garage uitgelezen niets. Alles was goed.Ik heb vorige jaar Vialle gas systeem ingebouwd.Zou nu al pomp of iets dergelijks kapot zijn.Gezien dat Vialle bekend is om slechte pomp.Morgen zal ik inbouw center belen maar voordat ik dat doe wilde ik alvast aan jullie vragen omdat ik geen zien heb om naar Eindhoven te rijden en straks is alles goed.
Bedankt.
Storing in uitlaatgasreinigingssysteem
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 20:48
- Locatie: Nederland
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 20.07.2009 - 10:35
- Locatie: Alphen aan den Rijn
We hebben het over Mesman? ik zou eerst maar eens bellen en de problemen beschrijven.
Het is een beetje makkelijk om de pomp hiervan de schuld te geven, als de pomp kapot zou zijn zou hij ook niet meer rijden... of een vreemd geluid maken.
Je kunt pech hebben, de oude , eerste LPI systemen hadden nogal eens pomp problemen, maar worden tegenwoordig andere pompen gebruikt door Vialle.
Ook dat kan Mesman bevestingen, zelf heb ik ook een LPI installatie gehad in mn T5, ruim 60000 mee gereden, en geen centje pijn gehad, ook af en toe het lampje aan.
Dat lampje ging van zelf uit.
Nu een S80 met orig Volvo CNG installatie, en ja hoor, daar ging het lampje ook eens aan, gewoon mee doorgereden, geen tijd voor een bezoek aan de dealer, en ja hoor, het ging vanzelf weer uit, en blijft al maanden uit.
Gewoon een keer een vreemd mengsel gemeten of zo bij het omschakelen van de ene naar de andere brandstof denk ik....
Ik zou het even aanzien.....
Het is een beetje makkelijk om de pomp hiervan de schuld te geven, als de pomp kapot zou zijn zou hij ook niet meer rijden... of een vreemd geluid maken.
Je kunt pech hebben, de oude , eerste LPI systemen hadden nogal eens pomp problemen, maar worden tegenwoordig andere pompen gebruikt door Vialle.
Ook dat kan Mesman bevestingen, zelf heb ik ook een LPI installatie gehad in mn T5, ruim 60000 mee gereden, en geen centje pijn gehad, ook af en toe het lampje aan.
Dat lampje ging van zelf uit.
Nu een S80 met orig Volvo CNG installatie, en ja hoor, daar ging het lampje ook eens aan, gewoon mee doorgereden, geen tijd voor een bezoek aan de dealer, en ja hoor, het ging vanzelf weer uit, en blijft al maanden uit.
Gewoon een keer een vreemd mengsel gemeten of zo bij het omschakelen van de ene naar de andere brandstof denk ik....
Ik zou het even aanzien.....
345GL 1,7, 365, 240GLE, 740GL Aut, 760GLE TD ,740GL Aut, V40 1.8 Aut, S40 2.0, V70 2.4 Aut, 850 T5 Aut.
S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver
WWW.TPRPOWERFLUSH.NL
S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver
WWW.TPRPOWERFLUSH.NL
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 20:48
- Locatie: Nederland
Nee ik heb mijne installatie niet bij Mesmann laten doen.Ik heb al garage gebeld en aanstaande maandag moet ik langs komen.Lampje brandt nu continu en als ik gas aanzet slaat auto gewoon uit.Op benzine doet ie prima dus er is toch iets met gas denk ik. Er ziet ook nog garantie op dus daarover moet ik me geen zorgen over maken wel wil ik nu gas zo afstellen dat hij zelf overschakelt naar benzine als gas bijna op is. Dat is wel makkelijk, en of ik oude systeem heb dat weet ik niet maar installatie is nog geen jaar oud dus dat zal niet zo zijn denk ik, maar je weet maar nooit.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 20.07.2009 - 10:35
- Locatie: Alphen aan den Rijn
ja, dat is andere koek, dat de wagen uitslaat.
Dat stond niet in de posting.. daar ging het alleen over een lampje.
Dat stond niet in de posting.. daar ging het alleen over een lampje.
345GL 1,7, 365, 240GLE, 740GL Aut, 760GLE TD ,740GL Aut, V40 1.8 Aut, S40 2.0, V70 2.4 Aut, 850 T5 Aut.
S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver
WWW.TPRPOWERFLUSH.NL
S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver
WWW.TPRPOWERFLUSH.NL
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 20:48
- Locatie: Nederland
Mijn fout sorry en bedankt zal maandag afwachten.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 20:48
- Locatie: Nederland
Vandaag langs garage voor uitlezen computer.Er is niets gevonden wel zat er een code die vroeger wel is actief geweest.
ECM-3503 Onregelmatige loop - Cilinder 3
In juni was computer ook gereset en toen was deze code niet actief.Weet iemand of dit ook met gas te maken geeft of is er iets meer aan de hand.
ECM-3503 Onregelmatige loop - Cilinder 3
In juni was computer ook gereset en toen was deze code niet actief.Weet iemand of dit ook met gas te maken geeft of is er iets meer aan de hand.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 20:48
- Locatie: Nederland
Ik hoop op bougie. En wat betreft gas normaal als je die aanzet hoor je gaspomp. Nu hoor ik alleen pomp die niet aanslaat (haperen).Dus ik denk pomp.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 20:48
- Locatie: Nederland
Nou gisteren langs garage en inderdaad pomp was kapot. 3 uur wachten en installatie doet het weer prima.Ik heb gelijk software aangepast dat systeem nu zelf overschakelt naar benzine.Wat ik nu merk is dat auto slecht optrekt als je gas geeft dus ik zal motor even na laten kijken voor zekerheid.Ook bougies ga ik vervangen deze hebben 50000km gedaan.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 12.04.2005 - 20:05
- Locatie: Breda
Bougies kunnen inderdaad storingen geven.Bij de laatste beurt had ik bougies met 4 electroden geplaatst.
Een kleine 3000 km na die beurt begon de motor rond de 2000 toeren te stotteren.
Ik heb er weer gewone bougies met een electrode ingeplaatst en rij nu alweer 6000 km probleemloos rond.
Een kleine 3000 km na die beurt begon de motor rond de 2000 toeren te stotteren.
Ik heb er weer gewone bougies met een electrode ingeplaatst en rij nu alweer 6000 km probleemloos rond.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 20:48
- Locatie: Nederland
Ik heb begrepen dat er bougies voor autos op LPG ook zijn.Zijn deze ook geschikt voor autos waarvan installatie later ingebouwd is of is dit alleen voor Bi-fuel.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Ik zou gewoon de originele Volvo bougies plaatsen, die voldoen prima en doen zeker niet onder voor andere (duurdere) bougies. Dat geldt ook voor motoren op LPG.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Op gas juist niet de originele Volvo bougies plaatsen.
Vraag je LPG specialist maar eens.
Is hier al meer over geschreven, Probeer maar eens met Zoek: bougie
Vraag je LPG specialist maar eens.
Is hier al meer over geschreven, Probeer maar eens met Zoek: bougie
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Ik rijd (weliswaar met een V70 Classic, maar wél met de nieuwe motor) al 130.000km probleemloos op LPG met originele Volvo bougies. Geen enkel probleem, nooit een slag gemist. Ik vervang ze overigens wel om de ca. 16.000km, maar dan zien ze er eigenlijk altijd nog perfect uit.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Dit staat er over op de site van NGK: http://www.ngk.com/charglossary.asp?kw=Heat+range
De BKR6ES zal goed voldoen, vrij standaard bougie.
En anders kan je hier ook nog eens kijken:
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl ... n/bougies/
De BKR6ES zal goed voldoen, vrij standaard bougie.
En anders kan je hier ook nog eens kijken:
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl ... n/bougies/
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 20:48
- Locatie: Nederland
Deze bougie heb ik bij Volvo dealer gekocht. Bijna 50000 mee gereden.Ik zal langs AOC rijden en daar vragen.Ik denk dat ik deze keer NGK voor LPG ga kopen. Of anders Bosch 4 spark. Ik heb begrepen dat die special voor autos op LPG zijn.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 20:48
- Locatie: Nederland
Nou ik heb begrepen rond 600 euro.Maar mijne hebben ze vorige week vernieuwd en pomp laten ze erin zitten alleen motor hebben ze vervangen heb ik begrepen.Ik weet niet of dat zo gaat bij iederen. Zo een pomp zou volgens hun 250000km moeten kunnen volhouden.Maar ja wij kennen Vialle.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3