Na schokken in de 'vrij

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Q&A
1st Gear member

Ik heb al een maandje een probleem dat elke keer ietsje erger wordt maar soms dagen achtereen niet terug komt.

Het probleem heeft 2 varianten:

1: Als ik de auto, na gereden te hebben, bij stilstand of loop-snelheid, in de 'vrij zet, en de motor - ontkoppel, dan lijkt het net of de bak niet helemaal los komt. Hij blijft een beetje "na bokken". Er is dan een irritant ratelend geluid. Koppeling weer intrappen en hem dan in de 1e of 2e vesnelling zetten lost het probleem op

2: Omgekeerd is het ook wel eens het geval. Als ik wil optrekken 'pakt' de bak net niet goed en er is dan een kleine vertraging lijkt het wel.

Het is volledig ad-random, en soms is het dagen niet en dan komt het weer terug. Wel het idee dat het erger wordt.

Mijn gevoel zegt dat het iets te maken zou kunnen hebben met het 'vrijlopen' of iets dergelijks. Als ik de auto ontkoppel is het probleem er. Als ik hem constant in een versnelling heb staan (met of zonder koppeling) dan is het probleem er niet

Als de auto rijdt gaat alles perfect. geen slippende koppeling, geen slap koppelings pedaal en alle trekkracht in alle versnellingen.

Wel moet ik bekennen dat ik "goedkoop" (forum tip) mijn traction control / ABS unit heb laten 'repareren'. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben ?

Wie o wie heeft een idee ?
(Er heeft al 1 monteur naar gekeken maar die kwam er niet uit. Toen ook aandrijfassen wielophanging en motor steunen ge-checked)
V70R + 964 C4
Euro
2nd Gear member

mogelijk een "stomme" tip, maar heb je al eens naar de motorsteunen gekeken? Ik herken het namelijk van paar automaat volvo's en na installatie nieuwe motorsteun was het "bokken" na het stil komen te staan afgelopen.
Q&A
1st Gear member

Dank Euro. Zeker geen stomme tip. Ik had dit al na laten kijken tijdens mijn 'first-aid' check samen met aandrijfassen, draagarmen, veren en dempers. Dat was toen allemaal ok.

Wat zo raar is dat ik nu al weer bijna 500 km verder ben zonder een probleem ?
V70R + 964 C4
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”