Dit jaar veel met de V70 (met caravan) in de bergen van Zwitserland gereden. Wat mij opgevallen is dat je bij het afdalen van hellingen voor het afremmen weinig aan stand 4 hebt. Daarentegen is het gat tussen stand 3 en L redelijk groot. Zijn deze schakelmomenten door de dealer in te stellen? Zodat naar mijn gevoel de ruimten tussen de schakelmomenten beter verdeeld zijn?
Arjen
V70 schakelmomenten automaat
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10709
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Arjen,
Welke auto riojdt je. Welke motor bouwjaar enz. Dat geeft de mensen wat meer info om te reageren
Welke auto riojdt je. Welke motor bouwjaar enz. Dat geeft de mensen wat meer info om te reageren
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06.09.2009 - 12:28
- Locatie: Noord-Holland
Het gaat om een V70 2,4 bj 2004. Twee jaar geleden om laten bouwen naar LPG.
Arjen
Arjen
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21559
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Nog niet helemaal duidelijk ...
Ik dacht te herinneren dat schakelmomenten vast zijn gelegd in het mechanische deel van de automaat. Je kunt een automaat zien als een gewone versnellingsbak met tandwielen voor elke versnelling. Alleen kiest een automaat zelf de juiste versnelling.
Of denk je dat de automaat niet goed is? Je kunt hem rustig in 3 duwen bij het afdalen. Toeren maken met een motor is helemaal niet erg, zolang de motor warm is dan, en zo zal de combinatie toch deels afremmen op de motor.
Misschien moet je deze vraag eens neerleggen op het caravan-forum. Als hier geen verhelderend antwoord gegeven wordt, weten ze het daar misschien wel.
Daarnaast moet er in je instructieboekje toch ook een en ander vermeld staan over rijden met een aanhanger.
Ik dacht te herinneren dat schakelmomenten vast zijn gelegd in het mechanische deel van de automaat. Je kunt een automaat zien als een gewone versnellingsbak met tandwielen voor elke versnelling. Alleen kiest een automaat zelf de juiste versnelling.
Of denk je dat de automaat niet goed is? Je kunt hem rustig in 3 duwen bij het afdalen. Toeren maken met een motor is helemaal niet erg, zolang de motor warm is dan, en zo zal de combinatie toch deels afremmen op de motor.
Misschien moet je deze vraag eens neerleggen op het caravan-forum. Als hier geen verhelderend antwoord gegeven wordt, weten ze het daar misschien wel.
Daarnaast moet er in je instructieboekje toch ook een en ander vermeld staan over rijden met een aanhanger.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06.09.2009 - 12:28
- Locatie: Noord-Holland
In het instructieboekje staat er niet zoveel over. Je moet namelijk die stand kiezen waarbij je voldoende remt. Ook zonder caravan is de ervaring dat in stand 4 de auto vrijwel altijd steeds harder gaat. Het toerental laat ik dan tot max. 5000 oplopen. In de stand L ga je redelijk langzaam naar beneden. Ga je dan weer terug naar stand 3, dan remt het weer te weinig. Daarom dacht ik dat de ruimten tussen 4-3-L beter verdeeld zouden worden.
Mijn idee was ook dat het een mechanisch verhaal is. Maar tegenwoordig wordt ook veel electronisch bestuurd en bewaakt. En misschien is dat nu ook bij automaten het geval. En dan is het instelbaar.
Arjen
Mijn idee was ook dat het een mechanisch verhaal is. Maar tegenwoordig wordt ook veel electronisch bestuurd en bewaakt. En misschien is dat nu ook bij automaten het geval. En dan is het instelbaar.
Arjen
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
is bij mijn weten niets aan in te stellen, ook niet electronisch
Volvo for life
- Dieselross
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
- Locatie: Zwolle
Dit is normaal, je kunt bij afdalingen afremmen op de motor in de 3, bij hele steile afdalingen zelfs in de 1. Scheelt rokende remmen.....
XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
je kunt toch ook afremmen in de 2e versnelling? als je hem in de 3 zet, en dan op de winter knop duwt, dan gaat hij in z'n 2.(zo voelt dat in ieder geval) maar ik heb een classic dus met de 3 losse knoppen...