Hallo,
Sinds gisteravond veel olielekkage aan mijn v70 1997 2.5 T.
De lekkage lijkt van bovenaf te beginnen. Linkerkant van het blok zat onder en de turbo ook.
Ik heb de afdekkap van de bougies eraf gehaald (waar volvo op staat).
Hieronder zaten alle kanaaltjes/gaten vol met olie. Ik vermoed dus dat hier ergens de olielekkage begint. En door de hoeveelheid olie langs de open gaten naar beneden stroomt. Hij heeft ook precies olielekagge bij deze "uitlaatkanalen".
In het midden zit een zwarte slang, die er nogal losjes opzit, Ondanks de klem, trek ik hem er zo af.
Wat doet deze slang eigenlijk? Zou hier de olie uit kunnen komen?
Mvg.
Olie probleem
- Steev
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 02.04.2008 - 11:28
- Locatie: Bennekom
Komt de olie niet ergens uit de oliedop ofzo? wellicht zit de oliedop er niet goed op?
Dat slangetje is denk ik je carterventilatie. Deze slang hoort er goed op te zitten en daar kan inderdaad olie uit komen.
Laat je motor eens draain en bekijken of je ergens olie uit ziet druppelen.
Dat slangetje is denk ik je carterventilatie. Deze slang hoort er goed op te zitten en daar kan inderdaad olie uit komen.
Laat je motor eens draain en bekijken of je ergens olie uit ziet druppelen.
Volvo V40 D4 12-2014
Volvo V50 1.6D 04-2009 242000km
Volvo C70 T5 04-1999 154000km
Volvo 460 1.8DL 03-1993 261500km
Volvo V50 1.6D 04-2009 242000km
Volvo C70 T5 04-1999 154000km
Volvo 460 1.8DL 03-1993 261500km
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De slang is inderdaad van je carter ventilatie. Het lijkt erop dat deze verstopt zit. Je moet daar niet te lang mee doorrijden, want er kunnen dure reparaties uit volgen, bijvoorbeeld lekke krukas keerring.
Dus even de carter ventilatie schoonmaken als voorzorg. Vaak wordt er carterdruk opgebouwd, dus daar kun je al een indicatie uit halen.
Dus even de carter ventilatie schoonmaken als voorzorg. Vaak wordt er carterdruk opgebouwd, dus daar kun je al een indicatie uit halen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26.07.2009 - 16:37
Ik heb een nieuwe ring gehaald bij de dealer.
Nadat ik alles schoon had gemaakt, ben ik een rondje gaan rijden. Daarna zag ik dat de olie inderdaad via de olievuldop naar buiten kwam en over de afdekkap naar links stroomde.
Ik hoop dat het met de nieuwe rubberen ring is opgelost.
Nieuwe testrit volgt nog..
Nadat ik alles schoon had gemaakt, ben ik een rondje gaan rijden. Daarna zag ik dat de olie inderdaad via de olievuldop naar buiten kwam en over de afdekkap naar links stroomde.
Ik hoop dat het met de nieuwe rubberen ring is opgelost.
Nieuwe testrit volgt nog..
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
we hopen met je mee! das nog is leuk problemen oplossen he? voor een 10tje ben je weer klaar... (tenzij het wel de cartervent. is.) ben benieuwd
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 30.08.2010 - 21:42
En was het uiteindelijk de rubberen ring..?repo222 schreef:Ik heb een nieuwe ring gehaald bij de dealer.
Nadat ik alles schoon had gemaakt, ben ik een rondje gaan rijden. Daarna zag ik dat de olie inderdaad via de olievuldop naar buiten kwam en over de afdekkap naar links stroomde.
Ik hoop dat het met de nieuwe rubberen ring is opgelost.
Nieuwe testrit volgt nog..
Volvo S60 2.4 170Pk 2002
- black smoke
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
- Locatie: oost-brabant
MB76 schreef:En was het uiteindelijk de rubberen ring..?repo222 schreef:Ik heb een nieuwe ring gehaald bij de dealer.
Nadat ik alles schoon had gemaakt, ben ik een rondje gaan rijden. Daarna zag ik dat de olie inderdaad via de olievuldop naar buiten kwam en over de afdekkap naar links stroomde.
Ik hoop dat het met de nieuwe rubberen ring is opgelost.
Nieuwe testrit volgt nog..
k'weet zo net nie, of je dáár nog 'n antwoord op krijgt....!!

V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Loop ook eens de boutjes van je kleppendeksel na.
bij mij zat er eentje los en bubbelde de olie er zo tussendoor.
ik dacht ook dat het via mijn olievuldopring kwam, totdat ik de kap eraf gehaald had en alles droog had gemaakt liet ik de motor lopen en zag zo de olie via een los boutje omhoog komen.
ik heb wel een ander blok (3.0 6 cylinder) maar toch even de moeite om met een steek 10 langs te gaan.
bij mij zat er eentje los en bubbelde de olie er zo tussendoor.
ik dacht ook dat het via mijn olievuldopring kwam, totdat ik de kap eraf gehaald had en alles droog had gemaakt liet ik de motor lopen en zag zo de olie via een los boutje omhoog komen.
ik heb wel een ander blok (3.0 6 cylinder) maar toch even de moeite om met een steek 10 langs te gaan.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad