ik mis toch de emotie bij het merk lexusBen schreef:Eens een Lexus....altijd een Lexus!
dat vind ik wel bij volvo
lexus is zeker geen slechte auto , maar ik heb er niets mee.
gr WICKY
"Zweeds" zou de "waarde" zijn voor het merk? Toch wel heel bedenkelijk als de Chinezen er zo goed als mee lopen zijn.bart simpson schreef:Volvo is voor zover ik weet een Zweeds merk, die "waarde" zegt wereldwijd meer als het land van fabricage/assemblage (een Belgisch consortium mag natuurlijk ook een poging wagen om Volvo in te lijven)casper schreef:U vergeet wel dat het de belangrijkste Volvofabriek is.bart simpson schreef:een Zweeds consortium heeft belangen bij Zweedse werkgelegenheid, een Volvo fabriek in Gent zou daarbij ook zomaar geen optie meer hoeven zijn
"als" dat Zweedse consortium Volvo overneemt zal men de productie in Zweden best gaan overwegen, daar zijn ondertussen > 7000 Volvomedewerkers de keien opgegaan en dus veel werkzoekenden, een Zweedse overheid heeft ook belangen die weer aan een job te helpen
Als de Zweden dat niet willen dat ze er dan alles aan doen om dat te vermijden.BillyBob schreef:Ik denk ook dat er in Europa weinig animo zal zijn voor een Volvo-made-in-China, ik spreek in de eerste plaats voor mezelf.![]()
Alleen, in dit verhaal heb ik nu het wat wrange gevoel dat iedereen er zich maar bij neerlegt dat de Chinezen Volvo gaan kopen, ook al kan dit het einde van het kwaliteitsmerk Volvo gaan betekenen. China en het begrip Volvo staan zo haaks op elkaar dat ik me er persoonlijk echt niet in kan vinden. Is het merk Volvo an sich dan zo weinig waard op dit moment? Ok, de automarkt ligt op zijn rug maar dat blijft heus niet duren.
Interpreteer ik je verkeerd dat jij denkt dat het voor Volvo zover niet zal komen?bart simpson schreef:de chinezen kopen Rover als merk, als fabriek en met alle know how, er is zelfs op dat moment nog een Europese dealerorganisatie, het is ze niet gelukt om er iets mee te doen
Wat is Zweeds?imker schreef:Tja, als het Chinezen worden heb ik alvast mijn laatste volvo gekocht. Volvo hoort gewoon Zweeds te zijn.