Das een mooi staaltje techniek wat Volvo daar ingebouwd heeft !
Ik denk dat de auto evengoed wel total loss verklaard is/wordt ?
Ondanks dat het dakmechanisme nog werkt, is er toch behoorlijk wat schade aan o.a het dak en al die airbags. Maar je moet er niet aan denken hoe het met de inzittenden was afgelopen als dat er allemaal niet op zat ! Neem aan dat het al cabrio rijdend gebeurt is..... Ben dan ook wel weer benieuwd naar de oorzaak van de koprol.
de rechter ROPS beugel heeft een aardige klapper gekregen. Mooie plaatjes, duidelijker 'verhaal' uit de praktijk kan niet.
Gordels achter staan ook goed strak!
Aan de achtergrond op de foto's te zien is dit in de USA gebeurd?
Hopelijk zijn alle inzittenden er goed vanaf gekomen, maar als ik de foto's zo zie vermoed ik van wel. Zonde van de prachtige auto wel.
Een vriend van me heeft zijn leven te danken aan de Volvo veiligheid. Een kennis kocht een nieuwe C70 cabrio (eerste model nog) Het testritje om te tonen wat de auto kon toonde aan dat de chauffeur het niet kon... Auto is 3x overkop gegaan en ondersteboven tot stilstand gekomen tegen een betonnen verlichtingspaal. Alle 4 inzittenden zijn er kunnen uitstappen, auto en verlichtingspaal hebben het niet overleefd. De brandweer verklaarde achteraf dat ze geluk hadden dat ze het ongeval met een Volvo tegenkwamen, met een andere cabrio had niemand het overleefd.
Paul schreef:Maar inmiddels zijn alle plaatjes weg...
niet meer maar door de C30 plaatjes liep de hosting van het domain waar ik mijn plaatjes host over de (door mij ingestelde) grens ... nu zou hij het weer goed moeten doen ...
De auto zite er zo nog redelijk in tact uit. Krasjes wegwerken en wat nieuwe airbags erin en hij kan zo weer verder. Of is dat te optimistisch gedacht?
valt me idd nog wel mee maar denk dat er heel wat 'verborgen schade' zit.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Deze heeft dus blijkbaar een helling van 45 graden overschreden, maar geen koprol gemaakt?
Bart vermeldde dat bij een helling van meer dan 45 graden, ROPS in actie schiet, maar gezien er geen schade te zien is aan de dakconstructie, kan hij geen koprol meegemaakt hebben.
Hoe dan ook, ik hoop dat onze nieuwe C70 er nooit zo zal uitzien.....
Dus dat ROPS-systeem werkt ook met het dak gesloten en de beugels rammen dan dwars door de achterruit?? :shock:
Moet ik daaruit afleiden dat de dakconstructie zelf een eventuele koprol niet aankan? Anders lijkt het me nogal gevaarlijk dat er extra rondvliegend glas wordt veroorzaakt.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option (2020) Audi E-tron (2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Er zit wel wat schade op het dak, maar niet veel. De klap is natuurlijk opgevangen door de ROPS. Aangezien die wel verbogen is, denk ik dat hij wel degelijk over de kop is geweest.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge