De electrische achterklep

De eerste generatie XC60
Paul
Geartronic member

Je meent het, zal het t weekend eens testen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Dagobert
1st Gear member

jwv50 schreef:.....
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen omdat ik de gebruiken minder goed ken maar reackties zoals hierboven van "jwv50" zijn echt hoooogst irritant.
Waarom wil je zo graag zo opvallen??
Maar nogmaals: het zal wel aan mij liggen.
cvonken
2nd Gear member

Ben schreef:Even een schopje tegen dit topic.
Na het gekrakeel over de elektrisch bedienbare klep heb ik eerder deze week bij de dealer dit fraais kunnen bewonderen.
het was me niet zo opgevallen maar ik ontdekte dat de elektrische versie minstens een cm of 10 minder ver open gaat.
Onder de gewone versie kan ik met 1,83 doorlopen zonder bukken. De elektrische versie opent veel lager.
Klopt, ik twijfelde bij mijn bestelling of ik deze elektrische klep zou nemen. Maar nadat ik direct mijn hoofd stootte, was de keuze duidelijk :shock:
De elektrische opent minder ver, maar met de hand kun je hem nog een cm of 5 verder open duwen: na het loslaten kom deze wel direct weer terug...
Niet handig dus!
Ben
Executive Member
Contacteer:

Dagobert schreef:
jwv50 schreef:.....
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen omdat ik de gebruiken minder goed ken maar reackties zoals hierboven van "jwv50" zijn echt hoooogst irritant.
Waarom wil je zo graag zo opvallen??
Maar nogmaals: het zal wel aan mij liggen.
Mijnheer jwv50 was niet gediend van antwoorden die andere leden op zijn vragen en opmerkingen gaven en heeft daarom de moeite genomen ál zijn berichten te wissen. Het is een keuze.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

je moet je voorstellen dat de 2010 uitvoering van de el. achterklep een structureel andere (en betere) is dan die van 2009, ben blij dat Volvo NL de keuze gemaakt heeft die 2009 variant maar helemaal over te slaan
Ben
Executive Member
Contacteer:

bart simpson schreef:je moet je voorstellen dat de 2010 uitvoering van de el. achterklep een structureel andere (en betere) is dan die van 2009
Alleen gaat ie niet meer zo ver open.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

vrijwel niemand is bij machte te oordelen hoe ver een el. achterklep van my 2009 openging, ze zijn hier niet geleverd
Volvo for life
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik weet wel iemand die het wel weet, die heeft er heel veel gezien. Maar die heb ik hier de laatste tijd niet meer gezien.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Sjemig, dit allemaal voor een kofferbakklepje-automatiekje ;-)

Heb een keer een vervangende V70 gehad die het ook had.
Was wel even spannend de 1e 2 keer. Daarna... tsja...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Die van een V70 dicht ik een veel langer leven toe, hij opent en sluit ook sneller.
Maar de drukte die er in dit topic over gemaak werd ging nergens over, zou er zelf geen euro voor over hebben
Paul
Geartronic member

Deed net de klep van de XC60 open, weet ik veel dat die momentum dat elektrisch heeft, nah die ging dus handmatig niet echt ver. Hij stopte halverwege en maakte beetje rare geluiden. Koffer erin gedaan en toen maar met knop weer dicht gegdaan, ging goed!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
XC60_Summum
Starter

Op 24 december 2008 ondertekende ik de koopovereenkomst van mijn XC-60 Summum en noch in de (vier) offertes noch in de orderbevestiging stond vermeld dat de auto GEEN elektrisch bedienbare achterklep heeft.

Terwijl in de brochure die ik van de dealer ontving als ook in de prijslijst als ook op de demonstratie DVD van de auto staat dat mijn auto een elektrisch bedienbare achterklep heeft.

Ik heb in eerste instantie de dealer om uitleg gevraagd en hij vertelde me pas voor het eerst bij de aflevering van de auto dat de achterklep niet beschikbaar was. Ik nam daar geen genoegen mee en heb de dealer tweemaal schriftelijk om uitleg gevraagd. Uiteindelijk heb ik DAS Rechtsbijstand ingeschakeld die, na controle van de feiten, concludeerde dat de dealer de klep alsnog moest inbouwen. De jurist heeft dat ook onderbouwd met uitspraken (jurisprudentie) van de rechtbank in vergelijkbare zaken.

Begin december 2009 heb ik mijn auto bij de dealer gebracht die de achterklep heeft laten inbouwen in de fabriek in Gent. De dealer beweerde dat ik ooit EUR 340,00 korting heb gehad toen ik de auto kocht maar dat is nooit in de offerte noch orderbevestiging noch faktuur vermeld. Omdat ik het niet eens ben met de kosten (EUR 340,00 incl. BTW) ben ik onder protest akkoord gegaan met het bijbetalen van dat bedrag. Zodat ik er in de toekomst altijd nog op kan terugkomen. Inmiddels heeft de auto zes weken in Gent geslapen en heb ik de elektrisch bedienbare achterklep.

Bijkomstig nadeel: de fabriek heeft de boordcomputer opnieuw geprogrammeerd en daarmee het adresboek van de navigatie overschreven. Tevens is de - door de dealer aangebrachte - chiptuning (motoroptimalisering) overschreven. Na een nieuwe brief aan de dealer en importeur heeft de dealer aangeboden om alle 150 adressen in te voeren in het navigatiesysteem en ook de chiptuning weer opnieuw uit te voeren.

Mocht er iemand vragen hebben, schroom niet om die te stellen.
Ben
Executive Member
Contacteer:

En, ben je blij met je klep?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Vraagje dan maar;
Hoe krijg jij 150 adressen in de navi?
Wil dat graag weten, want bij ons stopt deze steeds bij 60 + home, dus 61.
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Aan deze specifieke zaak kan niemand anders rechten ontlenen, wat is je doel dus met deze wat provocerende tekst?

Ken ruim voldoende mensen die deze el. achterklep een onding vinden.
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:Aan deze specifieke zaak kan niemand anders rechten ontlenen, wat is je doel dus met deze wat provocerende tekst?

Ken ruim voldoende mensen die deze el. achterklep een onding vinden.
Dat jij genoeg mensen kent die deze elektrische klep een onding vinden is natuurlijk volkomen irrelevant !

En wat er provocerend zou zijn aan deze posting ontgaat me ook volledig.

XC6-_Summum geeft slechts aan welke procedure hij heeft gevolgd nadat het geleverde product niet aan voldeed aan de specificaties die hij had verwacht/mogen verwachten.
En, zoals ik reeds aangaf, ik vind dat de toonzetting van zijn bijdrage beslist niet als provocerend gekwalificeerd kan worden.
Dat het niet beschikbaar zijn van de gewenste klep kennelijk op geen enkele wijze (tijdig) aan hem kenbaar is gemaakt geeft hem alle recht de eisen te stellen zoals hij dat nu gedaan heeft.

En een ander kan in een vergelijkbaar geval wel degelijk hier rechten aan ontlenen in die zin dat bij een juridische procedure naar dit onderhavige geval verwezen kan worden als zijnde jurisprudentie !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ gsx750r, je hebt gelijk.....
Volvo for life
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Neemt allemaal niet weg dat ik graag nog zou weten hoe we 150 adressen kunnen invoeren, krijgen er echt maar 60 in...
www.volvotech.eu

casper
5th Gear member

VolvoTech schreef:Vraagje dan maar;
Er zijn namelijk mensen die met overdrijven hun betoog graag kracht bijzetten.
Bij de update van mijn navi op de XC60 zijn mijn ingegeven adressen ook verdwenen. Ik heb ze er gewoon terug ingezet. Het was het gezever niet waard.
XC60_Summum
Starter

casper schreef:
VolvoTech schreef:Vraagje dan maar;
Er zijn namelijk mensen die met overdrijven hun betoog graag kracht bijzetten.
Bij de update van mijn navi op de XC60 zijn mijn ingegeven adressen ook verdwenen. Ik heb ze er gewoon terug ingezet. Het was het gezever niet waard.
Hoezo overdrijven om mijn betoog kracht bij te zetten?
Tijdens de 30.000 km onderhoudsbeurt heeft de dealer onlangs alle adressen (na wat door mijzelf opschonen, slechts 107 stuks) in het navigatiesysteem van mijn XC-60 ingevoerd. Alle addressen bestaan uit het land, plaats, straat, huisnummer, telefoonnummer en een categorie.
Inmiddels heb ik er zelf nog een paar adressen aan toegevoegd.

Wellicht is het zo dat bij een ander type navigatiesysteem bij een ander model Volvo het maximum op 60 adressen ligt, volgens het instructieboekje van mijn auto (Volvo XC60, V70, XC70 & S80, Road and Traffic Information System, pagina 41) staat bij de sectie "Opslaan voor hergebruik" de toelichting --> U kunt tot 250 bestemmingen opslaan voor hergebruik.

Voor degenen onder jullie die een digitale scan van de pagina uit de gebruiksaanwijzing willen, ik zie graag jullie reactie.

Overigens, voor de 30.000 km onderhoudsbeurt ondersteunde mijn navigatiesysteem slechts alleen 2D kaartweergave. Na een firmware update van de auto is de firmware van de RTI ook aangepast en nu ondersteunt mijn navigatiesysteem dus ook 3D.

Persoonlijk zou ik de weergave eerder "perspectief" noemen in plaats van 3D maar ik ben erg blij met deze feature.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”