In een recent verleden heb ik het probleem aangekaart van een afgebroken bout van het spruitstuk van mijn V70 '98. Ik kreeg toen verschillende goede adviezen. Tot op heden echter nog niet gelukt omdat geen enkele monteur er bij kan. De allerlaatste optie, de kop eraf, is nu aan de orde. Heeft iemand van jullie enig idee wat dat in de praktijk betekent? Bijvoorbeeld aantal uren en verdere kosten. Het gaat mij om een schatting zodat ik weet waar ik aan toe ben en of het de auto überhaupt nog waard is.
Dank.
De kop eraf
-
- 7th Gear member
Als je dat laat doen bij een dealer ben je rond de 1000 euro kwijt..
Dat afgebroken deel moet je toch zo ook kunnen verwijderen?
Hebben ze wel het spruitstuk gedemonteerd?
Dat moet natuurlijk wel,anders gaat het niet.
Succes..
Succes..
- JosW
- 5th Gear member
Ramon,Ramon&Ramon schreef:Als je dat laat doen bij een dealer ben je rond de 1000 euro kwijt..
Succes..
Uiteraard is het spruitstuk verwijderd.
Als je voor de auto staat is het meest linkse bout. Daar heb je een werkruimte van ongeveer 10 centimeter. Dat breekt je dus op want je kunt niet zien hoe je (haaks) boort. En fout boren kan vergaande gevolgen hebben.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
- edraket
- 7th Gear member
Als de auto er verder nog perfect bij staat zou ik het doen, als je veel mankementen hebt naast die bout zou ik eerst even het plaatje opmaken. Wellicht kun je het zelf, anders wordt het een duur grapje. Is ongeveer een dag werk zonder het verwijderen van de bout. Er moet waarschijnlijk een helicoil worden geplaatst. Dat is niet zoveel werk. het uitboren van de oude bout is echter nog wel een delicaat klusje, en kan veel tijd kosten.
Kun je met een haakse boormachine niet bij de bout komen? Hij was toch afgebroken op de kop, of steekt hij nog een beetje uit?
Kun je met een haakse boormachine niet bij de bout komen? Hij was toch afgebroken op de kop, of steekt hij nog een beetje uit?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Voor mijn beeldvorming: is het mogelijk om met een foto te laten zien wat er aan de hand is?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 1st Gear member
Jos,
Mijn ervaring met afgebroken tapeinden is dat als de bout nog een stukje uit de kop steekt , om er een moer op te lassen.
Zowiezo geeft dat een hoop warmte ter plaatse, wat opzichzelf al kan helpen om 'm los te krijgen.
Een paar axiale klappen met een hamer erop helpt zeker ook.
Succes,
Ab
Mijn ervaring met afgebroken tapeinden is dat als de bout nog een stukje uit de kop steekt , om er een moer op te lassen.
Zowiezo geeft dat een hoop warmte ter plaatse, wat opzichzelf al kan helpen om 'm los te krijgen.
Een paar axiale klappen met een hamer erop helpt zeker ook.
Succes,
Ab
-
- 7th Gear member
Is het nog niet opgelost dan?
Loste hij maar op:)
Loste hij maar op:)
-
- 7th Gear member
schiet ook niet op dus,maar ik heb je al eerder een aanbod gedaan om is te kijken!
- JosW
- 5th Gear member
Ja dat weet ik nog wel maar de factor afstand en het feit dat ik hem ws. meer dan een dag kwijt ben heeft mij tot nu toe weerhouden om gebruik te maken van jouw aanbod. Maar wie weet, als het in mijn omgeving niet lukt dat ik alsnog gebruik maak van jouw aanbod.