tank inhoud

Geleverd vanaf 2003
Mensid
1st Gear member

Weer getankt!!! Durf nog steeds niet ver door te rijden. Nu gewacht tot 90 km op de bc. Na 45L te hebben getankt werd de auto behoorlijk optimistisch. zie hiervoor de foto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V40 exclusive 1999
Volvo V50 Summum 2004
Frederik Welvaert
5th Gear member

sanco schreef:Okee! ging mij meer om de praktische kant. Ik denk niet dat de hulpdiensten dan snel paraat zullen staan.... ik zou zo'n experiment dus liever op een wat gangbaarder tijdstip uitvoeren. ;-)
Overigens, het helemaal droogrijden is om diverse redenen niet verstandig. denk aan alle troep die zich onderin heeft verzameld. Dat wil je niet in je filter hebben. Denk aan je HD pomp. die heeft echt brandstof nodig voor zijn smering en dan nog... wat heeft het voor zin? maar goed, ieder zijn meug. Ik tank op jaarbasis liever een paar keer vaker.
Was absoluut niet om te experimenteren hoor. Normaal tank ik als de BC nog 100km aangeeft.
Ik moest zaterdagavond om middernacht bij een klant zijn en was het vergeten dat ik nog moest gaan tanken. Bovendien tank ik altijd bij hetzelfde tankstation omdat ik daar een tankkaart heb en ze mij op het eind van de maand een factuur sturen (ik ben zelfstandige in bijberoep)
Toen ik instapte gaf de BC aan dat ik nog 220km kon rijden. Optimistisch als ik ben besloot ik het erop te wagen om 200km te rijden (heen en terug in totaal) En 5km voor het tankstation sprong de BC plots van "20km tot lege tank" naar "--- tot lege tank".
Uiteindelijk denk ik niet dat er echt zo rampzalig veel troep op de bodem van de tank ligt. Als er echt zoveel troep zou liggen dan zou er bij gewoon tanken ook af en toe wel wat troep meegezogen worden. Uiteindelijk heeft dat filter ook zijn nut he :p (misschien een idee om vlak voor de volgende onderhoudsbeurt de tank volledig op te rijden zodat alles in het filter plakt voor het eruit gaat :p)
En als ik toch zou stilvallen: ik ben aangesloten bij de VAB, dus binnen het uur staat er iemand bij mij (hoop ik, om 5u zondagochtend zullen ze misschien ook niet al te fris zijn :p)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Delta
4th Gear member

Ook maar even bijgehouden,

BC nog op 120km, wijzer al lang in het rood
760 km op teller
46,1 liter getankt

Pieter
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Hmmm, zo te zien had ik beter dit topic eerst kunnen lezen alvorens te gaan tanken !!

Mijn lampje begon te branden en de bc gaf nog 230 km aan, dat veranderde snel door stadsritjes en toen ben ik maar gana tanken toen hij nog 120 km aan gaf.
Resultaat: 43,51 liter !!! :shock:

Dus de volgende keer gewoon door blijven rijden merk ik wel.
Ik had er ondertussen wel 700km+ opzitten.
Daar zat natuurlijk de snelwegrit van Hoogeveen terug naar huis ook bij (400km+), dus ik klaag nog niet !!
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
Black_V
2nd Gear member

Gisteren nogal met zweethanden gereden.
Moest nog een aardig eindje tot huis, circa 70 km snelweg en de boordcomputer sprong bij vetrek ineens van 20 km naar -- km.
Lekker rustig 90 gereden en bij m'n thuishaven getankt. De meter viel zowat uit het dashboard
Uiteindelijk nagenoeg 50 liter getankt...

Ik had natuurlijk eerder "duur" kunnen tanken, maar ik heb ondertussen een aardige indruk van de boordcomputer en brandstofmeter.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”