wie o wie kan mij hiermee helpen?
het gaat om de volvo 440 dl fleet 1.8i .
als de tank dus vol zit dan gaat de benzinnemeter haast niet omhoog of blijft in het midden staan.
kan dit aan de vlotter liggen? zoja is dit zelf nog te vervangen? en hoe?
hopende voldoende info te hebben gegeven .
graag wacht ik jullie reactie af
mvg erik
mods-edit: titel aangepast, het is benzine, niet benzinne.
Benzinemeter komt nauwelijks tot niet omhoog
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de brandstofmeter van een 440 is altijd supertraag...
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
connectoren aan de achterkant van je klokken schoonmaken en kijken of de soldeerverbindingen geen koudvloei of breukjes vertonen _ nasolderen dan
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
dat de meter traag was dat snap ik wel maar hij komt bijna helemaal niet in beweging.
dus oorzaak mischien achter de klokkenwinkel?
dus niet de vlotter >?
mvg erik
dus oorzaak mischien achter de klokkenwinkel?
dus niet de vlotter >?
mvg erik
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
nou ik zal het binnenkort eens gaan bekijken hoe dat dan zit alvast bedankt voor de info.
mvg erik
mvg erik
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
nou ik heb net eveen de dashboard losgehaald...
even gekeken naar de meter en losgehaald zag niet veel geks beetje schoongemaakt de connectoren en dergelijke..
EN nu de meter vliegt weer omhoog (voor volvo dan he
)
bedankt voor de vele info gr de volvo rijder erik-hakkers volvo 480
aukelien-veenstra volvo 440
even gekeken naar de meter en losgehaald zag niet veel geks beetje schoongemaakt de connectoren en dergelijke..
EN nu de meter vliegt weer omhoog (voor volvo dan he

bedankt voor de vele info gr de volvo rijder erik-hakkers volvo 480
aukelien-veenstra volvo 440
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Het zal dan wel in de aansluitstekker van het dashboard gezeten hebben.
Een overgangsweerstand daarin zorgt voor minder stroom en dan warmt het elemantje om je mter neit meer zo goed op. De meter moet opgewarmd worden ivm de bimetaalwerking waarop deze met stijgen. Nu is de weerstand waarschijnlijk lager, dus meet stroom, dus hogere temp en bimetaal buigt meer door. Dus meter staat weer hoger.
Om een lang verhaal kort te maken, succes het is je gelukt!
Een overgangsweerstand daarin zorgt voor minder stroom en dan warmt het elemantje om je mter neit meer zo goed op. De meter moet opgewarmd worden ivm de bimetaalwerking waarop deze met stijgen. Nu is de weerstand waarschijnlijk lager, dus meet stroom, dus hogere temp en bimetaal buigt meer door. Dus meter staat weer hoger.
Om een lang verhaal kort te maken, succes het is je gelukt!
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.