Sinds enige tijd heb ik af en toe bij het remmen dat mijn rempedaal begint te rammelen. Dit is hetzelfde effect als dat de ABS in werking is.
Ik kan me herinneren dat ik een soort gelijk probleem eens had met een S40 en toen was het antwoord van mijn Volvo-garage dat de ABS-sensoren vuil waren. Geen idee waar die sensoren zouden moeten zitten en wat ze precies doen.
Kan ik die sensoren ergens zien zitten en mogelijk zelf schoonmaken? Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad?
Het gaat om de V70 Classic
ABS-sensoren?
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Ik denk niet direct aan de ABS sensoren maar aan plakkende remklauwen of zelfs versleten remschijven. Ik denk dat je dat eerst moet checken.
Mocht het ABS verhaal daarna actueel worden : Ik dacht dat de sensors van V70 classic aan de binnenkant bij de veerpoot zitten. Zoek naar een cilinderkopschroef M6 met inwendig zeskant. Trouwens het kabeltje moet ook te volgen zijn. Je moet de remklauwen er ook afhalen dan kun je de pulswielen inspecteren. Tevens kun je dan controleren of de afstand sensor-pulswiel in orde is. Als het ABS lampje aanblijft ? na het starten dan denk ik dat het een elektrisch probleem is.
Mocht het ABS verhaal daarna actueel worden : Ik dacht dat de sensors van V70 classic aan de binnenkant bij de veerpoot zitten. Zoek naar een cilinderkopschroef M6 met inwendig zeskant. Trouwens het kabeltje moet ook te volgen zijn. Je moet de remklauwen er ook afhalen dan kun je de pulswielen inspecteren. Tevens kun je dan controleren of de afstand sensor-pulswiel in orde is. Als het ABS lampje aanblijft ? na het starten dan denk ik dat het een elektrisch probleem is.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 22:19
Je kunt vrij simpel testen of probleem in het absgedeelte zit, of dat het in de schijven en of remklauwen zit.
trek in de zekeringkast de zekering van het absgedeelte eruit, ga een stuk rijden en trap je rem in als de auto dan normaal remt dan weet je dat je probleem in het absgedelte zit
Pété
trek in de zekeringkast de zekering van het absgedeelte eruit, ga een stuk rijden en trap je rem in als de auto dan normaal remt dan weet je dat je probleem in het absgedelte zit
Pété