Hallo,
Ik heb een vreselijke rammel in het dashboard :-x
Achter de tellers. Denk zelf dat het de rand is bij het raam...
Ik heb de schroeven in de motor ruimte al aangedraaid (bij ruitenwisser motor)
Toch zit bij stuurzijde nog redelijk wat speling!?
Als ik het bovendek demonteer, zijn er dan nog schroeven die ik kan aandraaien? (aan de caroserie?)
alvast bedankt!
Gr. Volvo fan
rammel dasboard
- Dieselross
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
- Locatie: Zwolle
Ik heb precies dezelfde rammel, alleen bij warm weer links bij de voorruit, waarschijnlijk ook vanuit de motor ruimte... kwam je daar makkelijk bij?
XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 06.08.2007 - 21:34
Zeer eenvoudig!
Ruitenwissers verwijderen, motorkap in garagestand, rubbers verwijderen (incl die van de zekeringbox), 5x torx20 los schroeven van de zwarte plaat onder de voorruit, klemmen van de regenwater afvoer los maken en de plaat voorzichtig onder het raamrubber vandaan schuiven/ tillen. Sommigen zullen miss ook de zekeringbox verwijderen maar dat is niet nodig.
Hierna zie je de 4 bouten die je kunt aandraaien! 1 bout aan stuurzijde is wat moeilijker bereikbaar. Die zit achter de ruitenwissermotor/stang. Het is te doen met de "ratel" en wat hulpstukken
Maar het is ook een kleine moeite om de ruitenwissermotor te verwijderen. 3 moertjes en een stekkertje loskoppelen.
Kijk meteen of ze het interieurfilter wel eens hebben vervangen!
Ik heb 4 nieuwe bouten bij de dealer gehaald met nog wat klein grut( een aanpassingssetje omdat het een bekent euvel is bij dit model.)zodat ze niet meer los trillen. Deze moet ik nog vervangen.
Ik inmiddels de rammel wel gevonden, althans.......
Heb mijn ijskrabber tussen het raam en mijn dashboard geschoven en sindsdien is de rammel verdwenen :roll:
Miss toch een verkeerd geplaatste voorruit? mocht 'ie ooit zijn vervangen!
Ruitenwissers verwijderen, motorkap in garagestand, rubbers verwijderen (incl die van de zekeringbox), 5x torx20 los schroeven van de zwarte plaat onder de voorruit, klemmen van de regenwater afvoer los maken en de plaat voorzichtig onder het raamrubber vandaan schuiven/ tillen. Sommigen zullen miss ook de zekeringbox verwijderen maar dat is niet nodig.
Hierna zie je de 4 bouten die je kunt aandraaien! 1 bout aan stuurzijde is wat moeilijker bereikbaar. Die zit achter de ruitenwissermotor/stang. Het is te doen met de "ratel" en wat hulpstukken
Maar het is ook een kleine moeite om de ruitenwissermotor te verwijderen. 3 moertjes en een stekkertje loskoppelen.
Kijk meteen of ze het interieurfilter wel eens hebben vervangen!
Ik heb 4 nieuwe bouten bij de dealer gehaald met nog wat klein grut( een aanpassingssetje omdat het een bekent euvel is bij dit model.)zodat ze niet meer los trillen. Deze moet ik nog vervangen.
Ik inmiddels de rammel wel gevonden, althans.......
Heb mijn ijskrabber tussen het raam en mijn dashboard geschoven en sindsdien is de rammel verdwenen :roll:
Miss toch een verkeerd geplaatste voorruit? mocht 'ie ooit zijn vervangen!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Die bouten moet je niet vaster draaien, maar juist een slagje losser.
Gr
Gr

Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
- Dieselross
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
- Locatie: Zwolle
Huh? :?thuuR schreef:Die bouten moet je niet vaster draaien, maar juist een slagje losser.
XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km