Hallo,
Heb zoals jullie weten een Volvo V70 aangeschaft met 235000 km op de klok.
Bij 240000 km moet volgens mij de distributieriem worden vervangen, eventueel met spanner en spanrollen, heeft iemand dit al is gedaan, hebben jullie wat tips, wil dit graag zelf doen eventueel wil ik gelijk de waterpomp vervangen.
Distributieriem V70
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23.09.2009 - 11:32
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Is het een benzine?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23.09.2009 - 11:32
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ja een bezine 2.5 V10
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wow V10!
Nee zonder gekheid (je zal 10V bedoelen), er is niet veel bijzonders aan. Het enige waar je op moet letten is de hydraulische spanner. Deze moet je in de bandschroef heel rustig terug draaien. Steeds een klein slagje. Dan een klein boortje erin om hem te fixeren (let vooraf met inspannen in de bankschroef op het gaatje in het asje). Vervolgens terug monteren (op tijd zetten enz) en het boortje eruit trekken.
De waterpomp kun je controleren. Ze gaan niet vaak stuk, maar vervangen kan natuurlijk nooit kwaad. De rollen zou ik wel demonteren om te beoordelen. In gemonteerde toestand zijn ze bijna niet te controleren. Ga er maar vanuit dat ze allebei gaar zijn.
Nee zonder gekheid (je zal 10V bedoelen), er is niet veel bijzonders aan. Het enige waar je op moet letten is de hydraulische spanner. Deze moet je in de bandschroef heel rustig terug draaien. Steeds een klein slagje. Dan een klein boortje erin om hem te fixeren (let vooraf met inspannen in de bankschroef op het gaatje in het asje). Vervolgens terug monteren (op tijd zetten enz) en het boortje eruit trekken.
De waterpomp kun je controleren. Ze gaan niet vaak stuk, maar vervangen kan natuurlijk nooit kwaad. De rollen zou ik wel demonteren om te beoordelen. In gemonteerde toestand zijn ze bijna niet te controleren. Ga er maar vanuit dat ze allebei gaar zijn.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23.09.2009 - 11:32
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Oke,
Bedankt gaat zeker lukken vervang ook maar de waterpomp direct heb ik het meteen allemaal goed voor elkaar, bedankt voor je reactie.
Bedankt gaat zeker lukken vervang ook maar de waterpomp direct heb ik het meteen allemaal goed voor elkaar, bedankt voor je reactie.