Spannende tijden!!! Volgende week wordt ie getuned

De opvolger van P1800 en 480
diesel01
Geartronic member

Het is denk ik het zelfde verhaal als met after-market xenon, het gaat net zo lang goed totdat het verkeerd gaat.
Motorschade door tunen, Volvo trekt zijn vingers ervan af, de leasemij zegt allemaal leuk maar hier draaien wij niet voor op en de eindgebruiker is aan de beurt.
Toen wij onze auto kochten van de leasemij (ING carlease) , liet ik ook het woord tunen vallen.
In het uiteindelijke koopcontract stond dat de garantie alleen doorgang vond als de auto niet getund werd.
Wanneer vast kwam te staan dat de auto gechipt was, werden alle garantie gevallen bij voorbaat afgewezen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

motorschade door chippen is gewoon af te rekenen met de berijder
Volvo for life
Mike Philippens
3rd Gear member

+++t blijft behelpen+++ schreef:Leaserijders overdrijven altijd schromelijk hun kosten.
*kuch*...wil je het niet zo algemeen roepen? Ik overdrijf niets... ;)

€800/mnd voor een C30 klinkt idd een beetje veel. Misschien wordt het bedrag dat mensen die geen lease-auto erbij krijgen meegerekend. Bij sommige bedrijven krijg je een bepaald bedrag (+/- €500 bruto) per maand erbij als je een eigen auto rijdt. Daar blijft netto natuurlijk wat minder van over, maar als je dat bedrag gaat optellen bij de bijtelling en evt.eigen bijdrage (die niet meer aftrekbaar is van de bijtelling tenzij je baas je dwingt in een dure auto te rijden), kom je misschien wel aan de €800. Helemaal zuiver is dat niet volgens mij. Maar goed, ik waag me niet aan kostenverhalen. Ik weet voor mezelf dat een leaseauto altijd goedkoper is dan een eigen auto, als je tenminste zuiver vergelijkt (zelfde auto dus, ook nieuw enzo).

Maar goed, we dwalen af. Ik kan me de frustratie van TS voorstellen want hij roept iets, en daar komen meteen allerlei veroordelingen overheen. Laat meneer lekker doen wat ie wil. Overigens is het feit dat meer mensen hun leaseauto laten chippen geen bewijs of garantie dat het je geen problemen oplevert. Als je een 'Al Gore' auto hebt, kan het chippen je een forse naheffing opleveren, én de garantie op de auto kan vervallen waardoor je bij problemen een flinke rekening krijgt. Of het chippen werkelijk voor schade kan zorgen is vers 2 natuurlijk. Daar kan ik me niet over uitlaten.
Ik kan me voorstellen dat de dealer bij de eerste de beste beurt ziet dat er een andere chip in zit als ze 'm aan de computer hangen. Er zal naar alle waarschijnlijkheid een soort versienummer op zitten wat zichtbaar is op het scherm. Ook kan ik me voorstellen dat ze dat soort zaken (vooral als het garantie betreft) meteen doorgeven.

Maar goed, zoals ik al zei: iedereen mag doen wat ie wil. Zelf was ik alleen benieuwd of TS niet bang was voor problemen. Ik zou het zelf nooit doen, want de rekening komt in eerste instantie bij mijn baas terecht en die auto is nu eenmaal niet van mij. Geen zin in tramellant voor die paar onzin pk's erbij (mijn mening).
Afbeelding
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

DeSchaker schreef:Mensen die zeggen dat leasen het zelfde als een auto van de bank is...zijn wat mij betreft: knettergek. Nogmaals.... mijn auto... mijn verantwoordelijkheid. bemoei je met je eigen zaken
heb je het over je eigen bezit heb je volkomen gelijk
Volvo for life
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ik ben het ook helemaal met Bart Simpson eens.
Wel vreemd dat de topic starter zijn avater heeft verwijdert en vermoedelijk niet meer reageert.

800 is bijzonder veel voor een C30. Wij betalen 600 euro incl. brandstofkosten voor "onze" (ik noem het altijd onze maar de auto is gewoon van de bank) V50.
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Contacteer:

Mike Philippens schreef:
Als je een 'Al Gore' auto hebt, kan het chippen je een forse naheffing opleveren, ...
O ja? Weet ik niks van? Waar staat dat in de wet?

Had ik toch net dit in gedachten...
Afbeelding

Afbeelding

http://autospeed.com/cms/A_111431/article.html
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
945i
8th Gear member

Wat een bedragen zie ik hier voorbij komen, zoveel betaal ik bijna voor de hypotheek van mijn huis!
Dan betaal je zoveel honderd in de maand, na 3 jaar gaat ie weg en heb je nog niks.:crazy:
Ben blij dat ik mijn auto's zelf betaald heb en zakelijk op kilometervergoeding rij, ook al wil ik op de brommert.. :D
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Mike Philippens
3rd Gear member

Ik kan me het ook wel voorstellen dat ie niet meer terug komt. Hij doet gewoon een mededeling, en 'iedereen' begint 'm ineens af te rekenen op het feit dat hij iets aan een leaseauto laat doen. WTF? Laat iemand toch gewoon zijn ding doen; niemand heeft er last van. Hooguit hij zelf, en dat is 'ons' probleem niet. Naar mijn idee zitten er erg veel nogal bemoeizuchtige en overbodige opmerkingen tussen. Ik zeg ook altijd 'mijn' auto, terwijl het een aan mijn ter beschikking gesteld voertuig is dat van een leasemaatschappij komt. Is het erg belangrijk?

Dus misschien mogen een aantal mensen de hand in eigen boezem steken...
Afbeelding
diesel01
Geartronic member

+++t blijft behelpen+++ schreef:
Mike Philippens schreef:
Als je een 'Al Gore' auto hebt, kan het chippen je een forse naheffing opleveren, ...

Had ik toch net dit in gedachten...
Afbeelding

Afbeelding

http://autospeed.com/cms/A_111431/article.html
Je bent straks echt de sjaak als je vergoedingen opstrijkt omdat je lekker groen rijdt terwijl de praktijk iets anders zegt.
De Jager is bezig met een wetsvoorstel die dat mogelijk maakt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Mike Philippens
3rd Gear member

+++t blijft behelpen+++ schreef:
Mike Philippens schreef: Als je een 'Al Gore' auto hebt, kan het chippen je een forse naheffing opleveren, ...
Staat er in feite al jaren in. Je auto hoort te voldoen aan de typegoedkeuring van het RDW. De 'Al Gore' auto's - de auto's met 14 en 20% bijtelling en/of korting op BPM - hebben die korting omdat ze aan bepaalde eisen voldoen. Als je vervolgens de auto chipt, en men komt erachter, kun je een naheffing verwachten omdat de auto niet meer dezelfde is als bij de typegoedkeuring.

Dat was met de 1.6D DrivE in het begin al zo als je er 18" velgen onder zette of een bodykit. Inmiddels is dat verandert. Volvo zal wel eea hebben aangepast en een nieuw exemplaar ter keuring hebben aangeboden.

Of en hoe men het gaat controleren is de vraag, maar in principe is het een probleem mbt die typegoedkeuring en daarmee met je bijtelling.
Afbeelding
diesel01
Geartronic member

Mike Philippens schreef:Ik kan me het ook wel voorstellen dat ie niet meer terug komt. Hij doet gewoon een mededeling, en 'iedereen' begint 'm ineens af te rekenen op het feit dat hij iets aan een leaseauto laat doen. WTF? Laat iemand toch gewoon zijn ding doen; niemand heeft er last van. Hooguit hij zelf, en dat is 'ons' probleem niet. Naar mijn idee zitten er erg veel nogal bemoeizuchtige en overbodige opmerkingen tussen. Ik zeg ook altijd 'mijn' auto, terwijl het een aan mijn ter beschikking gesteld voertuig is dat van een leasemaatschappij komt. Is het erg belangrijk?

Dus misschien mogen een aantal mensen de hand in eigen boezem steken...
Wellicht, maar miss had ts gewoon moeten gaan voor 2.0D kost een paar centen meer maar dan heb je ook wat.
Ik weet dat de volgende Volvo geen 126 pk diesel gaat worden, met de auto is niets mis maar ik wil meer pk's.
Als ik hem nu laat tunen kan het zijn dat koppeling en vliegwiel dat niet leuk gaan vinden met gevolg schade. Die schade moet ik betalen en dat heb ik er niet voor over, als leasemij zou ik zeggen u hebt opdracht gegeven voor tunen dan regelt u ook de event. schade maar.
V90 T6 Recharge Rdesign
Johan
5th Gear member

Wij hebben de motorschade agv tuning door een medewerker voor 50% laten betalen. Waren we nog coulant. De totale rekening die de leasemij na onderzoek van dealer voorschotelde bedroeg € 3250,- en dat is al een tijdje geleden.

Wie zijn leaseauto tuned speelt met vuur!

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ik ken een geval van 100%, werd gewoon over 6 mnd verrekenend met het salaris
Het vergelijk met de Duitse merken gaat wat mank, daar is het met behoud van fabrieksgaranties
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Dus, ik hoop dat de topicstarter weet waar die mee bezig is. We zijn hier tenslotte om elkaar informatie te geven.
diesel01
Geartronic member

Johan schreef:Wij hebben de motorschade agv tuning door een medewerker voor 50% laten betalen. Waren we nog coulant. De totale rekening die de leasemij na onderzoek van dealer voorschotelde bedroeg € 3250,- en dat is al een tijdje geleden.

Ik zeg dat zijn voor medewerkers serieuze bedragen, als ik met zo'n bedrag bij mijn accountant zou komen zegt hij schrijf die even lekker prive :shock: .
V90 T6 Recharge Rdesign
liquid_force
6th Gear member

de topic starter heeft zijn zelf zijn account disabled, daardoor kan hij niet meer inloggen ... beetje een flauwe reactie ... maar goed ...
diesel01
Geartronic member

liquid_force schreef:de topic starter heeft zijn zelf zijn account disabled, daardoor kan hij niet meer inloggen ... beetje een flauwe reactie ... maar goed ...
:?:
V90 T6 Recharge Rdesign
Rick H
3rd Gear member

diesel01 schreef:
Johan schreef:Wij hebben de motorschade agv tuning door een medewerker voor 50% laten betalen. Waren we nog coulant. De totale rekening die de leasemij na onderzoek van dealer voorschotelde bedroeg € 3250,- en dat is al een tijdje geleden.

Ik zeg dat zijn voor medewerkers serieuze bedragen, als ik met zo'n bedrag bij mijn accountant zou komen zegt hij schrijf die even lekker prive :shock: .
Accountants zijn niet zo blij met verkapte winstnemingen, vroeger ging dat wat makkelijker :lol: maar tegenwoordig....

je hebt in ieder geval een goede accountant :D

grt
Rick
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...

MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Mike Philippens
3rd Gear member

Ik zou het zelfs met mijn eigen auto niet eens doen. Tuurlijk is het leuk om lekker veel vermogen te hebben, maar koop dan gewoon een auto die het standaard heeft. De motor in de 1.6D is niet bepaald krachtig. Qua vermogen heeft ie 9 PK meer dan de Opel GTC 1.9 die ik nu heb, maar wat koppel betreft blijft ie achter. Maar ja...ik weet niet hoe het met de anderen gaat, maar aan het eind van de rit staat mijn boordcomputer op 60Kmh... Alleen als ik een ritje Heimat doe, wil ie wel eens hoger komen. Of toen ik elke dag naar Goes reed. Ja, dan kun je 'planken' tot het einde en haal je hogere gemiddelden. Maar ja...alles is relatief, en in NL kun je met goed fatsoen eigenlijk nooit harder dan 160 rijden. En dan moet het rustig zijn. Tussen de files door (dus zeg maar 1 uur per dag ;) ) kun je misschien 140kmh rijden. Nou...daar heb ik geen 140Pk voor nodig. Met 100Pk red ik dat ook prima. Dus waarom investeren in een dikke motor of een hete chip (die je auto sloopt omdat ie niet voor niets maar 100Pk mee heeft gekregen)? Nee, ik neem dan liever leren stoelen met stoelverwarming, daar heb ik tenminste wat aan. Pk's die ik zelden gebruik vind ik onzin. Maar ja, dat is dan ook weer mijn mening. Er zijn er zat die graag veel PK's willen. Ja...ik ook, maar dan wil ik er een Porsche omheen en een huis aan de Nordschleife... ;)
Afbeelding
Ramon&Ramon
7th Gear member

de opbouw van de motoren zijn allemaal gelijk,alleen softwarematig is er verschil.
Plaats reactie

Terug naar “C30”