Heb zelf adaptieve xenon op de xc90.
Voor mij is Xenon zeker zijn geld waard.
Het adaptieve vind ik een beetje overroepen.
Lampen draaien dacht ik maar ongeveer 30° in totaal, dus dat is maar 15° iedere kant uit, en dat is niet zo erg veel hoor.
Het is handig, maar kost vrij veel voor wat het is.
Adaptieve Xenon verlichting; zijn geld waard?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Wij hebben normale Xenon in onze V50. Een heel erg groot verschil met onze oude V50. Ten eerste, lichtopbrengst is veel meer, verkeersborden zie veel beter, op echt hele donkere wegen nog geen ervaring, en het ziet er ook nog mooi uit 

- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21179
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb overigens ook gehoord dat sommige mensen niet tegen adaptief kunnen.
Door de bewegingen links-rechts kun je misselijk worden :?: :puke:
vandaar dat het ook uitgezet kan worden misschien?
Door de bewegingen links-rechts kun je misselijk worden :?: :puke:
vandaar dat het ook uitgezet kan worden misschien?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Nuggie,
Ik heb het nooit zo op dat xenon gedoe gehad. Duur, terwijl een Volvo standaard goede verlichting heeft.
Zeker mijn S70 is gezegend met een prima verlichting, groot licht , maar zeker ook dimlicht.
Totdat ik afgelopen week weer met mijn S 70 reed. Toen viel de verlichting me tegen!
En weet je waardoor? Ik had de twee weken ervoor in onze C70 gereden, in Italië, door donkere slingerende bergwegen, verhard en onverhard en was ongemerkt gewend geraakt aan de xenon verlichting.
Kortom, als ik de kans krijg zou ik steeds voor xenon kiezen (zolang het betaalbaar is) maar ik ben dan nu ook verwend!
Voor wat betreft adaptief? Steeds doen, reden de amerikanen al dik tien jaar geleden mee. Werkelijk een letterlijk verschil van dag bij nacht als je een bocht in gaat!
Ik heb het nooit zo op dat xenon gedoe gehad. Duur, terwijl een Volvo standaard goede verlichting heeft.
Zeker mijn S70 is gezegend met een prima verlichting, groot licht , maar zeker ook dimlicht.
Totdat ik afgelopen week weer met mijn S 70 reed. Toen viel de verlichting me tegen!
En weet je waardoor? Ik had de twee weken ervoor in onze C70 gereden, in Italië, door donkere slingerende bergwegen, verhard en onverhard en was ongemerkt gewend geraakt aan de xenon verlichting.
Kortom, als ik de kans krijg zou ik steeds voor xenon kiezen (zolang het betaalbaar is) maar ik ben dan nu ook verwend!
Voor wat betreft adaptief? Steeds doen, reden de amerikanen al dik tien jaar geleden mee. Werkelijk een letterlijk verschil van dag bij nacht als je een bocht in gaat!
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja ik was ook erg verwend met xenon in de auto's van mijn ouders, dus tsja dat moest ook op mijn C30 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21410
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
ehh RuudS70: wat jij hier omschrijft had de Franse Godin al in 1955 bij haar introductie.
Ik heb het natuurlijk over de Citroen DS.
Ik heb het natuurlijk over de Citroen DS.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
:shock: xenon?Msuidgeest schreef:ehh RuudS70: wat jij hier omschrijft had de Franse Godin al in 1955 bij haar introductie.
Ik heb het natuurlijk over de Citroen DS.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
En is de keuze gemaakt inmiddels?
Wordt het een dikke XC60 met halogeenlampen
of wordt het een dikke xc60 met xenonlampen?
Wordt het een dikke XC60 met halogeenlampen
of wordt het een dikke xc60 met xenonlampen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
Ruuds70, bedankt voor je bijdrage! Jouw ervaring heeft me toch wel overtuigd. Ik heb altijd een beetje het gevoel gehad dat Xenon een hoog gadget gehalte heeft maar kwam aan de andere kant in Zweden wel eens wat licht tekort. Jouw ervaring in Italië is denk ik vergelijkbaar met de Zweedse situatie. (écht donker, bochtig en heuvelachtig)Ik heb het nooit zo op dat xenon gedoe gehad. Duur, terwijl een Volvo standaard goede verlichting heeft. Ik had de twee weken ervoor in onze C70 gereden, in Italië, door donkere slingerende bergwegen, verhard en onverhard en was ongemerkt gewend geraakt aan de xenon verlichting.
Kortom, als ik de kans krijg zou ik steeds voor xenon kiezen (zolang het betaalbaar is) maar ik ben dan nu ook verwend!
Het wordt in ieder geval een XC60 met het winterpakket, dus Xenon. Ik betwijfel of het ook een hele dikke gaat worden. Het viel me eigenlijk al mee dat de XC60 überhaupt binnen het leasetarief valt wat ik als norm heb. Waarschijnlijk moet ik nu wel het glazendak laten vallen als optie...En is de keuze gemaakt inmiddels?
Wordt het een dikke XC60 met halogeenlampen
of wordt het een dikke xc60 met xenonlampen?