Hallo,
ik heb een vraag ,ik heb een volvo 164 e bj 1973 ,en daar wil ik zelf een lpg installatie inbouwen,maar nu wou ik graag weten waar ik de injectoren moet onderbreken welke kleur draad dat is en waar ik die kan vinden, en dit wil ik ook graag van de benzinepomp weten,wie heeft hier ervaring mee met het aansluiten.
lpg aansluiten volvo 164 e
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Zelf gas inbouwen? Enig verstand van de materie? Het is niet de meest veilige stof om mee te rotzooien om het zo maar te zeggen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31
LPG inbouwen is niet moeilijk hoor.
En als je het zelf doet kun je het GOED doen.
Door lpg inbouwers wordt voor een aangenomen bedrag een installatie er binnen een halve dag "ingerost".
Voor een leek ziet het er allemaal netjes uit omdat ze de nieuwe spullen zien blinken ,maar als ik sommige foto's zie van ingebouwde installaties rijzen me de haren ten berge: lpg leiding buiten langs de dorpel en in de wielkast achter(gaat lekker snel) ,vliegende zekering,veiligheidsrelais in de motorruimte bungelend, slechte draadaansluitingen d.m.v. knijpschoentjes etc.
Om een installatie goed in te bouwen ben je minimaal anderhalve dag kwijt dus als het in een halve dag is gedaan weet je wat je kunt verwachten
En als je het zelf doet kun je het GOED doen.
Door lpg inbouwers wordt voor een aangenomen bedrag een installatie er binnen een halve dag "ingerost".
Voor een leek ziet het er allemaal netjes uit omdat ze de nieuwe spullen zien blinken ,maar als ik sommige foto's zie van ingebouwde installaties rijzen me de haren ten berge: lpg leiding buiten langs de dorpel en in de wielkast achter(gaat lekker snel) ,vliegende zekering,veiligheidsrelais in de motorruimte bungelend, slechte draadaansluitingen d.m.v. knijpschoentjes etc.
Om een installatie goed in te bouwen ben je minimaal anderhalve dag kwijt dus als het in een halve dag is gedaan weet je wat je kunt verwachten

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Ik heb jaren geleden LPG in mijn 164E ingebouwd. Is inderdaad niet moeilijk en je kunt het veel netter doen.
Ik had bijv het vulpunt achter de nummerplaat verwerkt en alles netjes afgewerkt.
De injectoren worden per 3 aangestuurd. De kabels kun je het beste onderbreken onder / nabij de accu. Nooit de pomp onderbreken, deze dient ook op lpg continue te lopen!
Het mengstuk dient in het luchtfilter geplaatst te worden, direct op het gasklephuis. Aangezien hier weinig plaats is, is een dun mengstuk nodig. Ik weet niet hoe het nu zit maar bij mij was er een dunner gemaakt mengstuk geplaatst.
Verder is het goed zelf te doen maar zorg dat je de eisen van de RDW bij de hand hebt (bijv leiding beugelen om de x cm).
Ik had bijv het vulpunt achter de nummerplaat verwerkt en alles netjes afgewerkt.
De injectoren worden per 3 aangestuurd. De kabels kun je het beste onderbreken onder / nabij de accu. Nooit de pomp onderbreken, deze dient ook op lpg continue te lopen!
Het mengstuk dient in het luchtfilter geplaatst te worden, direct op het gasklephuis. Aangezien hier weinig plaats is, is een dun mengstuk nodig. Ik weet niet hoe het nu zit maar bij mij was er een dunner gemaakt mengstuk geplaatst.
Verder is het goed zelf te doen maar zorg dat je de eisen van de RDW bij de hand hebt (bijv leiding beugelen om de x cm).
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Waarom mag de pomp niet uit? als de injectoren niet openen, dan draait deze voor jan l*l, slijt vele malen sneller als normaal omdat er geen benzine afgenomen wordt.
ik zou de trigger-contacten onder de ontsteking onderbreken.
het mooie hier aan is dat de D-jet injectie tijdens het starten de pomp een paar seconden laat lopen en een priming-puls geeft.
er is dus altijd een beetje benzine om te starten, en je houd al je componenten draaiende. elke keer tijdens het starten gaan je injectoren een paar keer open en je pomp draait eventjes.
ik zou de trigger-contacten onder de ontsteking onderbreken.
het mooie hier aan is dat de D-jet injectie tijdens het starten de pomp een paar seconden laat lopen en een priming-puls geeft.
er is dus altijd een beetje benzine om te starten, en je houd al je componenten draaiende. elke keer tijdens het starten gaan je injectoren een paar keer open en je pomp draait eventjes.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Als je de pomp uitschakelt blijven de injectoren droog tikken met als gevolg dat deze extreem snel slijten met lekkage en slecht sproeibeeld tot gevolg.
Het is slechter voor een pomp dat ie meestal uit staat dan dat ie loopt. En slijtage valt wel mee.
Bovendien heb je altijd benzinedruk dus ook als je tijdens het rijden overschakelt van gas op benzine. Ook voor het starten is het beter omdat dan de kans het grootst is op een backfire. Dus niet alleen primen op benzine maar starten en een seconde lopen op benzine. Daarna automatisch overschakelen op lpg.
Het is slechter voor een pomp dat ie meestal uit staat dan dat ie loopt. En slijtage valt wel mee.
Bovendien heb je altijd benzinedruk dus ook als je tijdens het rijden overschakelt van gas op benzine. Ook voor het starten is het beter omdat dan de kans het grootst is op een backfire. Dus niet alleen primen op benzine maar starten en een seconde lopen op benzine. Daarna automatisch overschakelen op lpg.