M'n vader heeft sinds vorig jaar een C70 uit '99 en rijdt daarin met veel plezier. Het enige wat hem dwars zit is die verdomde standaard audio instalatie van Volvo. Het gaat om zo'n dolby pro logic setje met een midden speaker en enorm radioblok wat halve console in beslag neemt.
Nu wil hij er iets anders in hebben wat beschikt over Bluetooth en een iPod aansluiting maar volgens Volvo en andere "experts" is dat niet te doen. Speakers hebben allemaal eigen versterkers oid en worden via interne computer aangestuurd. (woorden van dealer) Moeilijk,moeilijk allemaal....
Is het mogelijk om daar iets anders in te zetten zonder alle bekabeling opnieuw te moeten doen en zijn er mensen die dat gedaan hebben met deze standaard instalatie?
Thanks!
Audio opties?
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Nooit eruit halen. Is een state of the art audio installatie en een meerwaarde voor de auto!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
Hallo,
Het verhaal van de dealer is een beetje een verkoopverhaaltje.
Met de voorgaande opmerkingen ben ik het zeker eens.
De dynaudio speakers zijn afgestemd op het versterkervermogen. Dus het setje is op elkaar afgestemd en ook afgestemd op de specifieke akoestische eigenschappen van de auto.
Uiteindelijk is het altijd mogelijk een andere 2din radio in te bouwen en deze te voorzien van een extra versterker. Ook aansluiting op de Volvo versterker is niet zo'n probleem mits een verloopkabeltje (bus naar chinch) aanwezig is.
Het verhaal van de dealer is een beetje een verkoopverhaaltje.
Met de voorgaande opmerkingen ben ik het zeker eens.
De dynaudio speakers zijn afgestemd op het versterkervermogen. Dus het setje is op elkaar afgestemd en ook afgestemd op de specifieke akoestische eigenschappen van de auto.
Uiteindelijk is het altijd mogelijk een andere 2din radio in te bouwen en deze te voorzien van een extra versterker. Ook aansluiting op de Volvo versterker is niet zo'n probleem mits een verloopkabeltje (bus naar chinch) aanwezig is.
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Sterker nog: was het niet zo dat het audio-systeem speciaal ontwikkeld is per auto? En de audio-systeem komt uit het Deense (waar ze toch ook mooie dingen maken).
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 1st Gear member
Op het geluid is niets aan te merken, maar het hele systeem is I.M.H.O. gewoon under par. Als ik zelf ergens de pest aan heb is het een beperking door anderen opgelegd. Dat het model door sommigen als mooi wordt ervaren heb ik geen moeite mee. Het zou alleen nooit zo mogen zijn dat je beperkt wordt in je keuze als je iets anders wil inbouwen, wat bij deze het geval is. Laat Volvo zich lekker bij z'n leest houden qua veiligheid, betrouwbaarheid en design. Het ontwerpen van audio kunnen ze beter aan anderen overlaten. Of liever hoe je het zou moeten implanteren.
Nadelen:
* Geen andere audio optie. (zelfs niet van nieuwe uitvoering)
* Geen mp3 cd's afspelen
* Geen mogelijkheid tot aansluiten van iPod
* Geen mogelijkheid tot inbouwen van Bluetooth dingetje als een Parrot via speakers
* Lomp uiterlijk (laten we het op gedateerd houden)
Voordeel:
* Mooi geluid door ProLogic
Wat zou er voor versterker bij moeten om het spulletje draaiend te krijgen?
PS. de CD slede is ook niet meer te verwijderen doordt hij ergens blokkeerd... Iemand suggesties om die eruit te halen zonder de boel te slopen?
Nadelen:
* Geen andere audio optie. (zelfs niet van nieuwe uitvoering)
* Geen mp3 cd's afspelen
* Geen mogelijkheid tot aansluiten van iPod
* Geen mogelijkheid tot inbouwen van Bluetooth dingetje als een Parrot via speakers
* Lomp uiterlijk (laten we het op gedateerd houden)
Voordeel:
* Mooi geluid door ProLogic
Wat zou er voor versterker bij moeten om het spulletje draaiend te krijgen?
PS. de CD slede is ook niet meer te verwijderen doordt hij ergens blokkeerd... Iemand suggesties om die eruit te halen zonder de boel te slopen?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
iPod kan er wel aan hoor!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- Lambert
- 5th Gear member
Als het een SC901 is dan kun je wel degelijk een Ipod aansluiten, kijk maar bij Bob van Volvotech en ik heb ook een parrot 3100 aangesloten. Verder zit er een verborgen menu in de 901 om de audio zeer uitgebreid af te regelen en dat maakt een wereld van verschil... heeft je pa ook de woofers?:
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-XC60 T5 Summum Rica
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Als je aan radio's gaat sleutelen in je auto, houd er dan wel rekening mee dat een Volvo met Jappo-radio minder opbrengt bij inruil. Geen hond wil zoiets kopen, of het moet een boer zijn. Zorg in dat geval dat alles weer teruggeplaatst kan worden in originele staat.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Centerspeaker opgeofferd? Jammer... lijkt me geheel onnodig.
Enige wat ik me kan bedenken is dat de vorige eigenaar mute issues had en de centerspeaker niet gemute kreeg.
Dat zou een questie zijn van het juiste draadje aansluiten bij je HU zodat die op "PHONE" springt als er een call binnenkomt.
Enige wat ik me kan bedenken is dat de vorige eigenaar mute issues had en de centerspeaker niet gemute kreeg.
Dat zou een questie zijn van het juiste draadje aansluiten bij je HU zodat die op "PHONE" springt als er een call binnenkomt.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Steev
- 2nd Gear member
Hoe kom ik in het verborgen menu dan? is dat met een toets combinatie?Lambert schreef:Als het een SC901 is dan kun je wel degelijk een iPod aansluiten, kijk maar bij Bob van Volvotech en ik heb ook een parrot 3100 aangesloten. Verder zit er een verborgen menu in de 901 om de audio zeer uitgebreid af te regelen en dat maakt een wereld van verschil... heeft je pa ook de woofers?:
Volvo V40 D4 12-2014
Volvo V50 1.6D 04-2009 242000km
Volvo C70 T5 04-1999 154000km
Volvo 460 1.8DL 03-1993 261500km
Volvo V50 1.6D 04-2009 242000km
Volvo C70 T5 04-1999 154000km
Volvo 460 1.8DL 03-1993 261500km
- Lambert
- 5th Gear member
Klik en huiver... http://www.jimrothe.com/volvo/volvo-dynaudio.htmlHoe kom ik in het verborgen menu dan? is dat met een toets combinatie?
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-XC60 T5 Summum Rica
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-XC60 T5 Summum Rica
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- VolvoRacing
- 2nd Gear member
Anderen hebben het ook gedaan, namelijk Dynaudio. Beter audiosysteem dan dit is er bijna niet.acro schreef:Laat Volvo zich lekker bij z'n leest houden qua veiligheid, betrouwbaarheid en design. Het ontwerpen van audio kunnen ze beter aan anderen overlaten.
Wat betreft je cd slede, waarschijnlijk heb je er 2 of 3 cd's ingedaan en daardoor is ie vastgelopen (bekend probleem). Je moet de unit eruit halen terwijl de slede naar voren staat. Vervolgens maak je de bovenkant open en zie je de cd zitten, deze moet je met een schroevendraaier of iets dergelijks terug in het cd bakje pielen. Daarna kan je op een release knopje drukken onderop de slede als ik het goed heb (lang geleden bij mij). Nu heb je het bakje eruit met je cd's erin, boel dichtmaken en terugzetten. Voortaan maar 1 cd erin in de onderkant van het bakje (cd 1).
Volvo 440 1.8 GL E2 1992 Volvo S40 1.8 Europa 1998
Mini Cooper 1989 Volvo 440 Turbo 1989 Volvo C70 T5 introline automaat 1998
Volkswagen Golf VR6 1992 Volvo 440 1.8i Polar sports 1997
Volvo 480 GT Turbo 1995 Saab 9-5SE 1998
Volvo V40 2.0 1997 Volvo V40 T4 automaat 1998
Volvo S60 2.4 2001, Kawasaki GPZ 600R 1986, Kawasaki ZX-9R Ninja 1996
Mini Cooper 1989 Volvo 440 Turbo 1989 Volvo C70 T5 introline automaat 1998
Volkswagen Golf VR6 1992 Volvo 440 1.8i Polar sports 1997
Volvo 480 GT Turbo 1995 Saab 9-5SE 1998
Volvo V40 2.0 1997 Volvo V40 T4 automaat 1998
Volvo S60 2.4 2001, Kawasaki GPZ 600R 1986, Kawasaki ZX-9R Ninja 1996
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Opgelost? (doet die het weer?)v40g3 schreef:Ik heb ook een Parrot aangesloten. Zoals gezegd is de Centre Speaker er voor opgeofferd. had iets met Ohm te maken zij de vorige eigenaar...
Help graag even anders, dit kunnen we nl echt niet goed vinden he!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 1st Gear member
@ VolvoTech
Heb even op je site gekeken en zie dat er inderdaad wel een en ander te verhapstukken is. Zal eens kijken welk model er precies inzit en contact opnemen met je. Waar zit je trouwens? Kon ik zo snel niet vinden op de site.
Tnx
Heb even op je site gekeken en zie dat er inderdaad wel een en ander te verhapstukken is. Zal eens kijken welk model er precies inzit en contact opnemen met je. Waar zit je trouwens? Kon ik zo snel niet vinden op de site.
Tnx