sputteren en afslaan bij klein beetje gas geven

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
erikie
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 19.12.2007 - 23:16

Hallo meedenker, Ik blijf maar met een erg vervelend lpg-probleem zitten met m'n 145 B20A; Stationair krijg ik de motor mooi ronddraaiend afgesteld met draaien aan de co-regelschroef op de lpg-verdamper, als ik dan een klein beetje gas geef, gaat de motor pruttelen en slaat af, waarschijnlijk verzuipt hij dan. Als ik de co-afstelschroef war verder uitdraai, wordt de stationairloop onrustig, krijg hetzelfde karakter als hiervoor beschreven bij klein beetje gasgeven. Kortom ik kan of erg slecht klein beetje gasgeven / haast niet normaal wegrijden of een erg beroerde sationairloop krijgen. Wie weet wat ik hiertegen kan doen? Onlangs al gedaan: caburateur gereviseerd en voorzien van gasschuifhooghouder (om gasnaald te sparen tijdens rijden op lpg), ontsteking en kleppen gesteld, lpg-verdamper gereviseerd, spruitstuk laten vlakken.
Alvast bedankt
jos245
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31

Ik denk dat het 'm toch in het afstellen zit als je de verdamper al vernieuwd hebt.
Je contactpunten staan toch goed he?

Ik zou de auto toch even bij een ervaren lpg specialist stationair af laten stellen.
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Was het probleem er ook al voordat je de hooghouder gemonteerd had?
Het zou namelijk valse lucht kunnen zijn waardoor het mengsel niet klopt??
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
erikie
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 19.12.2007 - 23:16

Hoi Whiyrhorsecart,

Ja, voorheen ook al, het gepruttel klinkt juist als een te rijk mengsel. iemand ooit de schroef aan de zijkant van een verdamper verdraaid? Die welke onder een beschermkapje zit, balansschroef heet die geloof ik.
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Nee. ik blijf van de LPG af, want het werd als ik eraan kwam altijd alleen maar slechter.
Voor de goede afstelling heb je tóch oa een CO meter nodig. Zorg er in ieder geval voor dat voor-ontsteking en kleppen goed staan voordat je hem laat afstellen! Succes!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
bart1111111112
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33

in de gasslang tussen je verdamper en gasmemgstuk zit ook nog een instelschroef.

ik zou die een halve slag uit (open) draaien om hem meer lpg te geven(eerst afstellen met de co-afstelschroef dat hij mooi stationair loopt)
een lopende motor op lpg verzuipen is is bijna onmogelijk.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”