Alarmlichten gaan niet uit?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Revenge
1st Gear member

Forummers,

Voordat ik het vergeet, alvast een goed en rijdbaar 2008. :P

Nu nog een vraagje... Als ik mijn alarmlichten aan heb gehad lukt het me niet altijd ze weer uit te zetten. :oops:

Na een hele tijd drukken op de knop gaan ze ineens wel uit, maar ik kan er niet achter komen waarom de ene keer wel en de andere keer de lichten niet direct uit gaan.

Zit hier nog een bepaalde logica of volgorde in?

Haal het niet echt uit de boekjes..

Ik hoor het graag..

Johan
Leon!!
1st Gear member

hoi Johan,

Je alarmlichtschakelaar (5x de letterwaarde) is aan zn einde. Je kan een nieuw knopje aanschaffen (+- €20) Ik weet niet hoe je m moet inbouwen, maar dat moet je gewoon even opzoeken. Met inbouw was ik €67 kwijt (aso)

succes en ook een goed 2008 alvast
Don't drive faster than your guardian angel can fly
The Real Master
3rd Gear member

Is dit niet dat het relais blijft hangen dus vervangen moet worden.

Gr.TRM
DeNNiS_
4th Gear member

nee schakelaar is kapot

ik heb et ook gehad even je paneel van je bedienings knoppen er af...
paneel los schroeven.. en kan je langs achteren zo de knop er uit trekken

nieuwe er in op een half uurtje had ik het gedaan en werkt weer perfect
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
zomaar
Starter

mijn probleem is juist het tegenover gestelde , als ik op de knop druk gebeurd er niets , toch!! mijn knipperlichten werken wel als ik rechts/links af ga.

zou dit het relais zijn ?, of ook de schakelaar?.

bedankt vast.
laheije
4th Gear member

Dat is gemakkelijk vast te stellen, wel moet je een multiemeter gebruiken en kijken of op de schakelaar op een van de draden spanning staan, is dit niet zo dan is waarschijnlijk het relais kapot, heb je er wel spanning op dan is de schakelaar kapot.

Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Zuipschuit
2nd Gear member

bij mij werken soms (1-2x in de paar maanden) de richtingaanwijzers niet. Je hoort geen relais en de groene richtinglampjes lichten niet op. Even de schakelaar van de alarmlichten in- en uitdrukken en alles werkt weer perfect. Mogelijkerwijs is de alarmlichtenschakelaar aan het afsterven.
zomaar
Starter

laheije schreef:Dat is gemakkelijk vast te stellen, wel moet je een multiemeter gebruiken en kijken of op de schakelaar op een van de draden spanning staan, is dit niet zo dan is waarschijnlijk het relais kapot, heb je er wel spanning op dan is de schakelaar kapot.

Huub
bedankt zal je atvies opvolgen, hoe kan ik het gehele front "waar de schakelaar inzit", wegnemen ?.

gewoon met een schroevendraaier wrikken , of is er een andere manier.

nogmaals bedankt
zomaar
Starter

Zuipschuit schreef:bij mij werken soms (1-2x in de paar maanden) de richtingaanwijzers niet. Je hoort geen relais en de groene richtinglampjes lichten niet op. Even de schakelaar van de alarmlichten in- en uitdrukken en alles werkt weer perfect. Mogelijkerwijs is de alarmlichtenschakelaar aan het afsterven.
bedankt , toch bij mij werken de knipperlichten gewoon, en de groene richtingslampjes lichten gewoon mee op.

alleen als ik de alarmlichten aan wil zetten gebeurd er niets.

oke het is al een oud beesje 1996, met 249.000 km op de teller , dus hij mag één kwaaltje krijgen (of hebben), toch voor de keuring moet ik dit kwaaltje achterhaald hebben , en gemaakt.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”