Led verlichting

Geleverd vanaf 2003
diesel01
Geartronic member

MauritsvdT schreef:Net de binnenlampjes vervangen door led verlichting, ziet er gelikt uit !!
Maakt de auto toch net iets sjieker vind ik.
Als je één kant wel doet en de andere nog niet dan zijn de standaard lampjes opeens heel erg 'vies', ik ben er tevreden over in ieder geval.

Nu heb ik alleen bij de kofferbak een buislampje waar 10W op staat en waar de ledjes (die ook voorin zitten) het niet doen.
Waar haal ik een 'sterkere' led vandaan die het hier wel doet?
Ik heb leds in de kentekenpl verl en bij mij moet je ze er op de juiste manier in doen anders doen ze het niet.
Dus als ze het niet doen draai je ze een halve slag en probeer je het weer.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Ik kan de leds ronddraaien wat ik wil bij het kenteken en voorin, geen enkel probleem !!
Alleen het buislampje achter bij de achterklep is van een groter wattage dan die andere lampjes, daar zal het probleem zitten denk ik.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
Christopher
3rd Gear member

MauritsvdT schreef:
bookkeeper schreef:Ik heb getracht om de lampjes van de interieur verlichting aan te passen maar dat is nog even niet eenvoudig, het zijn w5w lampjes maar zoals gezegd moet je de pootjes om buigen.... hhhmm niet makkelijk..
Voorin was het (uiteraard met die buisjes) geen enkel probleem.
Achter ging er ééntje zonder moeite, maar bij de ander moest ik wel even iets draaien.
Ik heb verder geen pootjes hoeven verdraaien.
Maar ...... de voetlampjes zal een ander verhaal worden vrees ik, ten eerste kan je er al slecht bij en ten tweede is de ruimte zeer beperkt.
Ik ben benieuwd.
Voetlampjes moet je de hele fitting eruit zien te wippen (de AH bonuskaart werkt heel handig) Daarna moet je het lampje nog met een schroevendraaiertje uit de fitting halen en daar de LED in stoppen.

De fittingen gaan wel makkelijk stuk, maar kosten ook maar 3,50 bij de dealer. Ik heb die nu wel vervangen door een 30cm LED strip. (allebei)

Meer licht in de kofferbak? Ik heb er 2 x 60cm LED strips bij gehangen, genoeg licht! :)
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Christopher schreef:Voetlampjes moet je de hele fitting eruit zien te wippen (de AH bonuskaart werkt heel handig) Daarna moet je het lampje nog met een schroevendraaiertje uit de fitting halen en daar de LED in stoppen.

De fittingen gaan wel makkelijk stuk, maar kosten ook maar 3,50 bij de dealer. Ik heb die nu wel vervangen door een 30cm LED strip. (allebei)

Meer licht in de kofferbak? Ik heb er 2 x 60cm LED strips bij gehangen, genoeg licht! :)
Ik hoef niet meer licht in de kofferbak, wil alleen het originele lampje vervangen.
Ik wil wel eens een foto zien van jou kofferruimte, hoe heb je die strips weggewerkt dan?
Hetzelfde voor de voeten, heb je daar ook een foto van toevallig?
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
snorremans
5th Gear member

MauritsvdT schreef:Ik kan de leds ronddraaien wat ik wil bij het kenteken en voorin, geen enkel probleem !!
Alleen het buislampje achter bij de achterklep is van een groter wattage dan die andere lampjes, daar zal het probleem zitten denk ik.
Niet rond draaien, maar omkeren , dus van de ene aansluiting naar de andere led's zijn nl. + en - gevoelig
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Oeps ........ :oops:

[knuppelmode aan]
Niet eens aan gedacht, en ik weet niet of ik het geprobeerd heb .......
straks nog maar eens proberen.
[knuppelmode uit]

*nadenken*

Maarre ..... geldt dat ook voor de buisledjes eigenlijk??
Anders heb ik toevallig tot 4x toe het in één keer goed gemonteerd.

Als ik het zo teruglees komt het wel heel dom over .....
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

:oops: Inderdaad, je had gelijk.

Alles werkt nu!!
Christopher
3rd Gear member

Sorry, was even vergeten dat jullie het over een V50 hebben. Ik heb een S40 en dan is wegwerken in de kofferbak even wat makkelijker.

Voorin bij de voetverlichting heb je een rand waar je de strips netjes op kunt plakken. Draadjes doe je gewoon los in de aansluitingen waar normaal de pinnetjes van de fitting worden aangesloten.

Wat me sindskort wel opvalt is dat mijn LEDS boven blijven 'branden'. Heel lichtjes, maar je ziet ze wel. Iemand hier ook last van?
lancer
6th Gear member

Niet bij de auto, maar wel bij de ledspots in huis. Er is maar heel weinig stroom voor nodig om een led te laten gloeien
diesel01
Geartronic member

Maurits, mooi dat het nu werkt.

Christopher, ook onze leds licht iets op als de verlichting uitgaat, na een minuut gaat hij helemaal uit.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Ik heb wel gemerkt dat de kentekenverlichting ook een stukje weg achter de auto oplicht.
Ook al iets naar binnen gedraaid, maar er blijft lichtbeeld zat uit komen.
Ach, ik heb er geen last van en het schijnt naar beneden, prima zo.

Nu alleen de voetenruimte en het dashboardkastje nog, dat zal ook nog wel een klusje zijn aangezien je er niet echt lekker bij kan.

Of ik ben gewoon niet lening genoeg .... :wink:
stekki
1st Gear member

heb net ook men standlichten en kentekenverlichting veranderd naar LEDs. Mooi toch wel moek zeggen! Zonder enige problemen, beetje prutsen voor de standlichten maar is nog vlot gegaan! :)
Christopher
3rd Gear member

MauritsvdT schreef:Ik heb wel gemerkt dat de kentekenverlichting ook een stukje weg achter de auto oplicht.
Ook al iets naar binnen gedraaid, maar er blijft lichtbeeld zat uit komen.
Ach, ik heb er geen last van en het schijnt naar beneden, prima zo.

Nu alleen de voetenruimte en het dashboardkastje nog, dat zal ook nog wel een klusje zijn aangezien je er niet echt lekker bij kan.

Of ik ben gewoon niet lening genoeg .... :wink:
Ik denk het laatste.

De fitting moet naar de open ruimte. Je moet hem dus losklikken en eruit TREKKEN. Dan trek je hem eruit en kom je bij de koppeling die je makkelijk losklikt en kun je in huis verder prutsen.

Kan zijn dat ik gewoon dom was de eerste keer, maar ik had 't hele zootje achterom losgemaakt.
bookkeeper
4th Gear member
Contacteer:

Christopher schreef:Wat me sindskort wel opvalt is dat mijn LEDS boven blijven 'branden'. Heel lichtjes, maar je ziet ze wel. Iemand hier ook last van?
In mijn V70 ook last van.. zodra contact aanstaat dan blijft er een lichte gloed zichtbaar. Uiteraard als het donker is goed zichtbaar...

ik vind het niet storend..
Bookkeeper

Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more

2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition
Christopher
3rd Gear member

Gisteravond wezen kijken en ze zijn inderdaad later uit.
Storend is het inderdaad niet, het viel me alleen op.
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

T's voorin op de grond ook gelukt.
Aan één kant wilde eigenlijk de behuizing niet meer terug op zijn plek, beetje prutsen en klaar is kees.
Ik had alleen die ledjes met maar één 'lampje' en ik vind ze te weinig licht geven.
Dus toch nog maar eens 5 leds erin zetten, ik vrees dat dat één kant wel overlijdt, was nu al niet zo stevig meer.
En achter op de grond nog eens wat verlichting zetten, onder de voorstoelen ofzo.

Ook de stadslichten nog maar eens van 5 naar 9 veranderen, is denk ik iets mooier.
Moet je ook niet te hard het tadslichtje eruit trekken, want dan heb je alleen de fitting in je handen.
Toen ik die eruit probeerde te krijgen viel die dus in de koplamp ......
Leuk joh, om die er weer uit te krijgen !!!
Dat duurde wel ff, op een gegeven moment zat hij klem tussen rand en glas, paar keer schudden en hij kwam weer los, toen groot licht er maar uit gehaald, dat gat is groter en kon ik hem door naar buiten laten vallen.

Ik heb nog even gelezen over die 'angel eyes', het lijkt mij wel mooi staan, alleen las ik dat ze problemen gingen krijgen met de temperatuur van het dimlicht.
Eerst nog maar eens goed research doen, alvorens ik dat er ook in ga zetten.
In ieder geval wel binnenkort de koplampbehuizing (binnen) zwart maken.
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Kan iemand mij misschien het verschil eens laten zien/uitleggen tussen mijn generatie V50 stadslichten en de nieuwere generaties (middels foto ofzo)?
Bij veel van jullie (nieuwere types) krijg je zo'n mooi streepje, die krijg ik niet.
Waar ligt dat nu exact aan?

pieter007 schreef:hier een combo van de 2 ;)

Afbeelding

met de tijd komen de binnekanten (de zwarte kaderstjes in koetswerk kleur) en de side markers donkerder
Hey Pieter,

Op Swedespeed las ik dat sommige last kregen (ledring) van de warmte van het dimlicht en dat daardoor sommige leds uitvielen.
Heb jij daar ook last van of niet?
Wat voor soort ledstrip heb jij gebruikt en hoe vastgezet, heb jij de stroom gewoonweg van je stadslicht getapt of niet?
V50 R
6th Gear member

Delete
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

@ V50 R:

Nee, nog niet gedaan, ben er ook naar op zoek.
Lees hier ook eens wat ze zeggen over het lichtbeeld van de ledlampen.
Dus ik moet ook nog ff verder zoeken of een andereoplossing nemen.
V50 R
6th Gear member

Delete
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”