Volgens de fabrieksopgave moet bij 150.000 km de distributieriem pas voor de eerste keer vervangen worden. v 40 januari 2000, 2 liter automaat.
Wanneeer de auto altijd bij de Volvo dealer zijn onderhoud heeft gehad zou dit onder garantie moeten vallen als er zich eerder problemen voordoen.
Wat voor een terugroep actie is er ivm slechte kwaliteit riemen?
Krijg je hier dan geen automatisch bericht van de dealer van?
groetjes,
Hans
distributieriem
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
die interval is ook aan en tijd gebonden,momenteel 5 jaar,dus je bent al te laat in principe.
Garantie is dus geen sprake van.
Garantie is dus geen sprake van.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Ik had die vraag ook. Heb een paar dealers gebeld en zo hier en daar aan wat volvomonteurs gevraagd. Als het de "nieuwe" 2.0 is zonder die grote kap over de motor heen is de interval 160.000 km of 8 jaar. Aan de hand van je chassisnummer kunnen ze zo bij de dealer zien wat jouw interval is.
gr. Edwin.
gr. Edwin.

V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Durf jij dat risico te lopen dan?????Die 8 jaar.
Ik had er deze week eentje met 103000 km die was gebroken,garantie,nul dus...............Uit 2002.............
Ik had er deze week eentje met 103000 km die was gebroken,garantie,nul dus...............Uit 2002.............
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Op papier is dat mooi,maar in de praktijk is het helaas toch anders..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Hak ik alweer gelijk?:)
Dat gaat ook vervelen!!!!!!!!!
Dat gaat ook vervelen!!!!!!!!!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik kan lekker typen ook zie ik.

- streetie
- 5th Gear member
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
is wel een heleboel werk de distributie riem vervangen van een V40. Dit kost een boel centjes bij de dealer. En met een smeerput is het haast niet te doen. De auto moet echt op de brug staan.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
heleboel werk???????
anderhalf uur en de onderdelen
anderhalf uur en de onderdelen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13.01.2006 - 01:41
- Locatie: utrecht
mijn s40,1.8. 115pk zit op de 133000km en moet ook voor een grote beurt. Bij de ene dealer 650 euro ,bij de andere 520 en eentje 780 alles incl.Btw. Zo'n distributie setje en spanrollers kost iets van 150euro? en anderhalf uur arbeidsloon en de auto nakijken en olieverversen.Ik vind dat wel veel eurootjes.Weet iemand een garage( midden nederland) waar het goedkoper kan.En als je een vervanging distributie riem gaat doen moet er dan iets vande LPI g3 installatie gedemonteerd worden om er bij te kunnen, zo ja zit er dan een risico aan verbonden voor de LPGinst.?Waarom de prijzen verschillend zijn weet ik niet ,ik dacht dat dealers standaard prijzen hadden voor de beurten.
groeten Jedda