Johan s60 schreef:
Apart dat de inlaat kleppen te krap staan, in feite heb je maar een uitlaat klep die onder de 0,35 zit en dus buiten de tolerantie ligt
Lijkt er meer op dat de inlaat kleppen vanaf de fabriek al niet goed stonden, de uitlaat kleppen waren nog niet zo slecht
Dit is gezien de km-stand en dat je een turbo hebt heel netjes
Die 9 stoters heb je die terug gekregen? wellicht kunnen we een ruil systeem opzetten :twisted:
Ik heb nu ook het electronische flashlube systeem, dit werkt veel beter
Wat de verklaring is voor de inlaatkleppen die slecht staan heb ik het raden naar. Af fabriek slecht lijkt me wel heel sterk.
0,35 voor de uitlaat kleppen is ook buiten tolerantie (0,40+-0,03) maar inderdaad maar net, 0, 27 was de slechtste uitlaat klep.
Opvallend ook dat de twee buitenste inlaatkleppen 1 en 10 dus merkelijk meer slijtage hebben. Temperatuursissue?
Ik hoorde geen verschil onder de motor kap tussen het tikken vd kleppen vlak voor de ombouw en vlak voor het stellen. Na het stellen klinkt het allemaal iets harder door,... Daar ben ik zeker van.
Misschien is het een idee om het motorgeluid met de pas gestelde kleppen op te nemen, en na x-tal km een nieuwe opname te maken. Het lijkt me dat wanneer het geluidsniveau zachter is de kleppen meer ingesleten zijn.
Kan het zijn dat de kleppen al merkbare slijtage hadden met 149k km op benzine? Ik weet anders ook wel iemand die een verbrande klep had met een 2.5T en nooit op lpg gereden heeft (kan moeilijk als er geen installatie in zit)
Ik maak werk van het electronische flashlube systeem (als de huidige factuur betaald is)
En nee, ik heb de oude stoters niet terug meegekregen,.... Dus geen ruilhandel. Volgende maal vraag ik erom. 50k geduld.