Volvo V40 HU-1205 mp3 mogelijkheden

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
gillian
1st Gear member

Goede middag,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Volvo V40 2.0 sport edition navigator, bouwjaar 07-2003.
Nu heb ik het forum aardig doorgespit (search) maar ik kan maar geen duidelijke aanwijzingen vinden naar de mogelijkheden om een mp3 speler (ipod)/box aan te sluiten op de HU-1205.
De volvo dealer geeft aan dat de digital jukebox (volvo's eigen oplossing) niet op dit systeem kan.

Heeft iemand enig idee wat de aansluit- en bedienings mogelijkheden zijn en indien mogelijk de kosten hiervan?

Alvast bedankt
menjo
7th Gear member

Er zijn adapters voor van Usaspec. Je moet het wel uit amerika laten komen en kost ongeveer 130 euro. Is al wel flink wat over geschreven, zoek maar op usaspec en kijk vooral naar de postings van arnoudh.
gillian
1st Gear member

Ik heb nu op diverse US sites de usaspec PA11-VOL bekeken.
Zijn er mensen die deze al in de V40 (2003 model) hebben ingebouwd ?
Is het simpel te doen ?
Zijn de draden netjes weg te werken ?
Kan je op de extra aux uitgang ook de nieuwe tom tom 910 aansluiten (oftewel mp3 mogelijkheden benutten ?)

Ook heb ik dit gevonden:
http://forums.swedespeed.com/zerothread ... 12&page=14
Betreft het hier dezelfde functionaliteit of zijn er afwijkingen ?

Bedankt
menjo
7th Gear member

Ja alles is netjes weg te werken, bij mij paste de kabel niet helemaal lekker, doordat de middenconsole van een phase 2 (na 2000 dus) anders is. Die kabel heb ik vandaag helemaal opnieuw gesoldeerd en morgen zal ik eens proberen alles aan te sluiten (ik weet niet of het echt nodig is die kabel helemaal opnieuw te doen, misschien dat ik gewoon niet goed genoeg geprobeerd heb).
Je kunt alleen maar of de aux ingang of de ipod aansluiting gebruiken, dus niet beide. Met een schakelaartje op het kastje moet je dat selecteren.
gillian
1st Gear member

Bedankt zover, Ik ben van plan om de tomtom go 910 te kopen (ben niet echt onder de indruk van de nav functies van de hu-1205), en dan is het mooi als je de mp3's via de aux kan afspelen :-)
Ik ben zelf geen superklusser, dus ik ben op zoek naar een makkelijke oplossing (een gaatje boren, kabeltjes trekken etc lukt me nog wel :-) )

Heb jij een foto van jouw installatie ?
Hoe heb je de module weggewerkt (achter de radio of gewoon onder het dashboard (zijkant).

Waar heb jij de adapter besteld ?
Moet ik nog separate kabels bijbestellen ?

thx
menjo
7th Gear member

Als je dus alleen de TomTom wil aansluiten en niet ook nog een ipod dan zou dit prima moeten werken, heb je ook meteen de navigatie over de speakers. Zelf ben ik ook niet tevreden over de HU-1205 en ga weer m'n PDA aansluiten. Aangezien ik nog niet alles aangesloten heb heb ik ook nog geen fotos (arnoudh heeft hier wel ergens fotos gepost). Als je de bekleding van de rechterkant bij het voeteneind weghaalt zit daar een grote metalen pilaar, daar ga ik de ipod adapter aan vast tapen denk ik (zo had ik dat ook bij m'n vorige auto). Ik heb hem zelf besteld bij discountcarstereo, dat ging prima, verder geen kabels nodig.
gillian
1st Gear member

Ook deze kabel niet aangezien de hu-1205 een rti systeem is ?

3. Vehicles with VOLVO RTI/GPS Navigation systems require a CAS-VOLNAV cable. (sold separately)
menjo
7th Gear member

Nee dat is voor de RTI navigatie (schermpje dat uit het dashboard omhoog komt) niet voor de HU-1205
arnoud
8th Gear member

Mocht je het nog niet gevonden hebben, hier wat plaatjes van mijn installatie:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=4104

(Dit is dus in een phase1 V40, met een phase2 radio)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”