2 jaar geleden problemen gehad met een lekke koppakking, net nadat ik voor een giga bedrag de auto apk klaar had gemaakt, heb hem ooit te koop gezet maar elke koper kreeg een nee op zijn request, werd ook niet echt veel geboden natuurlijk.
Maar de reden is eigenlijk dat ik nooit afstand heb kunnen nemen van mijn vertrouwde 440, ik heb er in de loop der jaren 7a8 gehad van de 4 serie en ben dus echt verliefd op deze auto's.
Ik zal wel in een kwart life crisis zitten maar 1 ding is zeker de 440, die nu al 2 jaar staat te verkwijnen in weer en wind gaat een nieuw hart krijgen en nog veel meer.
Ben al een poosje aan het kijken naar een motor met weinig km en garantie, nu heb ik bij Elferink een motor gevonden met rond de 130 op de klok.
Een lage km stand was voor mij de eis omdat ik wat meer vermogen wil gaan persen uit de 440.
Hier dan een lijstje met dingen die ik verwacht te gaan doen de komende tijd.
- Motor vervangen
- uit de schorsing en een nieuwe APK
- Nieuwe velgen en banden
- Verlagingsset
- Chippen
- compleet nieuw uitlaatsysteem
- Zo'n zeldzame 440 bumperset op de kop tikken
- Misschien overspuiten maar dat is iets voor de langere termijn (vandalen hebben grote krassen getrokken over de zijkant)
Ik zal misschien vandaag even de naar de volvo heen gaan om de status te bekijken, wil toch weten of ie niet ontzettend is gaan roesten en hoe de lak eraan toe is.
1 voordeel heb ik wel, ik krijg waarschijnlijk een sleutel van de autohobbyclub (garage maar dan voor personeel) waardoor ik altijd terechtkan, ideaal