Hallo,
Mijn volvo V70 2.5 1999 benzine is vanuit stilstaan (met koude motor) moeilijk in zijn 1 of achteruit te zetten dit gaat erg zwaar, als ik eenmaal rij is het over en het doet zich ook niet voor bij warme motor, jullie enig idee,
is dit normaal, alvast bedankt.
Schakelen V70 2.5 1999
-
- Starter
- Contacteer:
- V73
- 1st Gear member
Omdat ik er ook last van heb en nieuwsgierig ben naar een antwoord heb ik de zoekfunctie maar even gebruikt; hier een zelfde soort klacht
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... en&start=0
ik heb er geen eenduidig antwoord uit kunnen destilleren, het gaat van "via z'n twee naar z'n vier naar de achteruit schakelen en dan lukt het wel" tot "dan is de koppeling aan vervanging toe". Ertussenin zit nog een variant "versnellingsbakolie verversen".
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... en&start=0
ik heb er geen eenduidig antwoord uit kunnen destilleren, het gaat van "via z'n twee naar z'n vier naar de achteruit schakelen en dan lukt het wel" tot "dan is de koppeling aan vervanging toe". Ertussenin zit nog een variant "versnellingsbakolie verversen".
- V73
- 1st Gear member
o ja, als ik 's avonds weet dat ik eerst achteruit moet rijden de volgende dag dan zet ik 'm vast in de goede versnelling, dat helpt ook wel, als er eenmaal een meter is afgelegd dan is er geen probleem meer... niet dat er altijd aan denk...
-
- Starter
- Contacteer:
V73,
Bedankt voor je reactie ga als eerste mijn versnellingsbakolie verversen kijken of dit wat verbetering geeft.
Bedankt voor je reactie ga als eerste mijn versnellingsbakolie verversen kijken of dit wat verbetering geeft.
- hadico
- 5th Gear member
Olie verversen maakt niet uit ,hoe dikker de olie des te sneller staat de bak inwendig stil door deze weerstand.
Het probleem is het schuiven van de plaat op de prise as of de plaat is dusdanig vervormt dat hij blijft aanlopen(slingeren)tegen drukgroep en vliegwiel(dan doet hij het warm ook slecht), hierdoor blijft hij dus de bak aandrijven met als gevolg dat je hem slecht kunt schakelen in koude toestand.
Dit euveltje is soms met een lik vet op de prise as op te lossen maar aangezien je hiervoor de bak moet demonteren is het raadzaam om de kopp. ook maar meteen te vervangen.
Het probleem is het schuiven van de plaat op de prise as of de plaat is dusdanig vervormt dat hij blijft aanlopen(slingeren)tegen drukgroep en vliegwiel(dan doet hij het warm ook slecht), hierdoor blijft hij dus de bak aandrijven met als gevolg dat je hem slecht kunt schakelen in koude toestand.
Dit euveltje is soms met een lik vet op de prise as op te lossen maar aangezien je hiervoor de bak moet demonteren is het raadzaam om de kopp. ook maar meteen te vervangen.